Gå til innhold

Sniktitt: The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror forresten du burde spille Daggerfall på nytt, ja det var stort, men alt for mye var likt. Mye dårlig design, lite detaljer osv. Det kan ikke sammenlignes med et spill som Morrowind mener nå jeg :)

 

Skulle man fått den vanvittige følelsen Daggefall ga, måtte man spilt spillet i perioden 1996-2001 helst. Allerede da det kom ut i 1996 var det ikke akkurat ground-breaking på det visuelle. Derimot på den store verden, og måte å tenke crpg på.

 

Tror ikke folk vil tilbake til VGA-grafikken, den samme randomgeneratoren for landskap, eller den buggete clippingen I daggerfall, men dersimot ha tilbake den masssive følelsen av ikke bare å vandre og vandre i lengste, men den episke følelsen av nasjoner mot nasjoner. Det lange klatre systemet i faksjonene (som var langt i guildene), men neste udefinert i kongehusene. Den kjempelange main-questen som de færreste fullførte (fordi det var liksom ikke det viktigste), men følelsen av å være i verden, med alt den bød på.

 

Blir egentlig vanskelig å sammenligne med et spill som kom 5 år etterpå. Forutsetnignene hadde endret seg drastisk på de årene. Dog enig i at de beste stundene i Morrowind kan måle seg med Daggerfall.

Lenke til kommentar
Fiendene jeg møtte var ikke spesielt taktisk anlagte. Her er det å storme frem og gi deg juling som teller. Det er mulig dette endrer seg når du møter andre fiender enn rotter, banditter og mumier. Jeg setter også svært pris på at ikke alle skapninger som du møter på i skogene automatisk angriper deg.

 

Enig i at det er supert at ikke alle du møter angriper som standard - det høres bra ut.

 

Blir allikevel skeptisk når fiendene "stormer" frem. Skjønner at de fiendene du nevner kanskje ikke burde gjort noe annet, MEN jeg husker med gru hvordan mine medhjelpere i Oblivion alltid stormet frem uten mulighet for meg til å lede eller begrense dem i kamp.

 

Resultatet var uten unntak at når jeg rundet hjørnet (for de løp jo fortere enn meg)så lå de der besvimt mens en horde med fiender kastet seg over meg. Jeg likte ikke at figurene kun ble bevisstløse, men var egentlig glad for det; hvis ikke hadde hver eneste medhjelper vært død i sin første kamp.

 

Ser det samme i Bethesdas Fallout utgivelser dessverre.

 

Krysser fingrene for at denne idiotien ikke kommer tilbake i Skyrim.

Lenke til kommentar

Problemet mitt med Elder-spillene er grafikkmotoren. Den får alt til å virke så sterilt og livløst. Alle personene ser ut som roboter. Alt ser ut til å værelaget av papp. Det beste eksemplet på grafikkmotor til et RPG er Fable. Den verdenen ser faktisk ut til å være i live og sprudler. Alle de andre problemene i Fable ser jeg bort i fra her.

Endret av Tommelom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet mitt med Elder-spillene er grafikkmotoren. Den får alt til å virke så sterilt og livløst. Alle personene ser ut som roboter. Alt ser ut til å værelaget av papp. Det beste eksemplet på grafikkmotor til et RPG er Fable. Den verdenen ser faktisk ut til å være i live og sprudler. Alle de andre problemene i Fable ser jeg bort i fra her.

 

Er ikkje heilt nede på "modellkitt-figur laga av femåring"-nivå no, då.

Lenke til kommentar

Bretons var broken med 50% magic resisistance i tidligere TES. Noen som vet om dette har blitt fiksa i Skyrim?

 

Mener på at jeg observerte at Bretons fortsatt hadde 50% magic resistance.

 

Jeg kikka litt rundt på nettet, og der sto det at Bretons nå hadde Dragonskin (spell absorption (muligens at noe mana absorberes når man treffes av spells)) og shock resistance.

 

Dette kan være en indikasjon på at de har fiksa det. Er veldig mye ulik informasjon, så vanskelig å vite. Er sprøtt dersom det ikke blir fiksa; blir jo nærmest tvunget til å spille Breton dersom man ikke har lyst til å nerfe seg selv.

 

"The most recent list of racial perks lists Bretons as being resistant to shock instead of all magic. Their dragon skin power was also changed from Shield to Spell Absorption."

Endret av Bustersword
Lenke til kommentar

Jeg må nesten si meg enig i at om ubalanse og min/maxing er kritiske teamer i enspillerspill så har man en lite viljesterk måte å angripe underholdning på.

 

Dette fremstår for meg som fullstendig ulogisk. Det er min vilje og lidenskap overfor mediet som gjør at jeg ønsker forbedringer. Hadde jeg ikke brydd meg, så ville det vært fullstendig motsatt; nemlig apati. Forstår ikke helt problemet; at Bretons er overpowered er jo helt unødvendig, og Bethesda ser ut til å ha fiksa det. Kanskje dere burde sende dem en mail om at de ikke burde forsøke å forbedre spillene sine.

 

Jeg blir helt lamslått over at interesse omkring et spill og utbedringer kan knyttes opp mot "en lite viljesterk måte å angripe underholdning på". Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Endret av Bustersword
Lenke til kommentar

Men at noko er under- eller overpowered har ikkje noko å seie i TES-spel (eller i ein del andre spel), så kvifor henge seg opp i det? Det er berre deg, verda, og ein arbitrær vanskegrad - ingenting å måle seg opp mot, som gjer finslepen balansering naudsynt.

 

Oppfordring: Prøv å spele noko "nerfa" ein gang, i staden for å min-maxe. Det gjev ei litt anna oppleving, og mykje betre gjenspelingsverdi - eg har hatt det moro med å spele High Elf i TES, ein =< 3 Int-karakter i Fallout 1/2, etc. Om det er eit skikkeleg rollespel er det òg ofte kjekkare å spele ein karakter med nokre feil, en med ein perfekt karakter. :)

Lenke til kommentar

Men at noko er under- eller overpowered har ikkje noko å seie i TES-spel (eller i ein del andre spel), så kvifor henge seg opp i det? Det er berre deg, verda, og ein arbitrær vanskegrad - ingenting å måle seg opp mot, som gjer finslepen balansering naudsynt.

 

Oppfordring: Prøv å spele noko "nerfa" ein gang, i staden for å min-maxe. Det gjev ei litt anna oppleving, og mykje betre gjenspelingsverdi - eg har hatt det moro med å spele High Elf i TES, ein =< 3 Int-karakter i Fallout 1/2, etc. Om det er eit skikkeleg rollespel er det òg ofte kjekkare å spele ein karakter med nokre feil, en med ein perfekt karakter. :)

 

Ingenting i veien med det du sier. Ikke på noe tidspunkt har jeg sagt at det ikke er en legit måte å spille på.

 

Samtidig har det ingenting med et ønske om forbedringer i et spill å gjøre, og det ser ut til at en rekke fans har sørget for at Bethesda har fikset Bretons. Jeg har tenkt å spille Altmer mage, men det betyr ikke at jeg synes det er negativt at Bethesda nå gjør det mulig å spille Breton uten å være ekstremt overpowered.

 

Samtidig skulle jeg virkelig ønske at vanskelighetsgraden i Skyrim ble jekket opp et par hakk; dermed ville taktisk utforming av sin karakter faktisk ha et formål. Kan jeg si det? Eller ble det for viljesvakt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...