Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Heihei. Jeg har hatt 4 uker med egentrening for utholdenhet, laget øktplan/periodeplan og logg. Nå skal jeg skrive en egenevaluering. Hva bør jeg ha med? Mvh Daniel Lenke til kommentar
smedis Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Heihei. Jeg har hatt 4 uker med egentrening for utholdenhet, laget øktplan/periodeplan og logg. Nå skal jeg skrive en egenevaluering. Hva bør jeg ha med? Mvh Daniel Hei Kommer litt an på kva nivå du er på. Ungdomsskule, videregående (idrettslinje e.l.)? Men: Når du satte opp ein slik plan, så rekner eg med at du hadde eit utviklingsmål med egentreningen din, f.eks. kor mykje bedre du skulle bli. Så dette målet må taes med: Kva ville du oppnå med egentreningen. Og ein begrunnelse for om dette målet var realistisk eller ikkje? Du må ta med øktplanen/periodeplanen din, og kanskje ein beskrivelse eller begrunnelse for kvifor du har valgt den type trening som du har valgt. Kanskje kombinert med ein kostholdsplan for perioden? Loggen tar du også med. Den har du vel skrevet etter kvar økt, kanskje i ei form som treningsdagbok. Denne vil da inneholde utgangspunktet for egenevalueringen din. Egenevalueringe bør til slutt konkludere om du oppnådde målet ditt som du satte deg i begynnelsen av perioden. Hvis du ikkje gjorde det, kan du peike på ting i periodeplanen eller loggen som gir deg svar på det? Du bør kanskje skrive litt om korleis du følte ein evt. framgang på kroppen din, motivasjonen rundt egentreningen etc. Var det ting du kanskje kunne gjort annerledes? I egenevalueringen kan du også ta med ein vurdering av periodeplanen din. Var det for mykje trening, eller kunne du tatt i litt meir? Kva utbytte har denne egentreningen gitt deg? Det viktige er at du kan sjå litt kritisk på dette, begrunne og analysere. Kanskje til og med komme med argument på kva som kunne vært gjort annerledes hvis du føler at det hadde vært mulig? Rekner med at vurderingen av ditt arbeid her ikkje er basert på du kun har fått bedre utholdenhet, men at du også kan sjå evt. kva feil du har gjort undervegs, samtidig som du peiker på forbedringer som kunne vært gjort. Nokon tips i alle fall, men kva krav som stilles til vurdering av ditt arbeid burde også gi deg dei svara du trengte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Heihei. Jeg har hatt 4 uker med egentrening for utholdenhet, laget øktplan/periodeplan og logg. Nå skal jeg skrive en egenevaluering. Hva bør jeg ha med? Mvh Daniel Hei Kommer litt an på kva nivå du er på. Ungdomsskule, videregående (idrettslinje e.l.)? Men: Når du satte opp ein slik plan, så rekner eg med at du hadde eit utviklingsmål med egentreningen din, f.eks. kor mykje bedre du skulle bli. Så dette målet må taes med: Kva ville du oppnå med egentreningen. Og ein begrunnelse for om dette målet var realistisk eller ikkje? Du må ta med øktplanen/periodeplanen din, og kanskje ein beskrivelse eller begrunnelse for kvifor du har valgt den type trening som du har valgt. Kanskje kombinert med ein kostholdsplan for perioden? Loggen tar du også med. Den har du vel skrevet etter kvar økt, kanskje i ei form som treningsdagbok. Denne vil da inneholde utgangspunktet for egenevalueringen din. Egenevalueringe bør til slutt konkludere om du oppnådde målet ditt som du satte deg i begynnelsen av perioden. Hvis du ikkje gjorde det, kan du peike på ting i periodeplanen eller loggen som gir deg svar på det? Du bør kanskje skrive litt om korleis du følte ein evt. framgang på kroppen din, motivasjonen rundt egentreningen etc. Var det ting du kanskje kunne gjort annerledes? I egenevalueringen kan du også ta med ein vurdering av periodeplanen din. Var det for mykje trening, eller kunne du tatt i litt meir? Kva utbytte har denne egentreningen gitt deg? Det viktige er at du kan sjå litt kritisk på dette, begrunne og analysere. Kanskje til og med komme med argument på kva som kunne vært gjort annerledes hvis du føler at det hadde vært mulig? Rekner med at vurderingen av ditt arbeid her ikkje er basert på du kun har fått bedre utholdenhet, men at du også kan sjå evt. kva feil du har gjort undervegs, samtidig som du peiker på forbedringer som kunne vært gjort. Nokon tips i alle fall, men kva krav som stilles til vurdering av ditt arbeid burde også gi deg dei svara du trengte. takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå