cen Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Jeg har funnet et bra tilbud på Nikon SB-900, men det står det blir levert med engelsk manual på cd. Betyr dette at det kun sendes med engelsk manual på cd? Eller vil det også følge med et manualhefte, med flere språk som norsk? Hvis ikke, hvor kan jeg få tak i manualen på norsk? Noen som vet om den ligger ute på Nikon sine nettsider? Jeg har søkt på det, men det står at jeg må registrere produktet først. Men jeg er redd for at jeg kjøper blitsen, og at jeg ikke vil få en manual på norsk.. Da sliter jeg! Endret 17. oktober 2011 av cen Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Bumper denne, jeg. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Er ytterst få funksjoner på den blitsen som trenger manual egentlig, har lett tilgang til menyene og display og navigering som er en av de mest oversiktlige i klassen. Skulle du kjøpe den uten norsk manual og står fast så er det bare å rope ut. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Mnjaa, finner f.eks ikke ut om det faktisk er mulig å bruke blitsen som remote/ master utenfor skoen uten ledning. Går det an, i såfall hvordan? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 En master som trigges trådløst av en annen master? Vil anta du da skal bruke noe tredjeparts remote-triggere. Hva er behovet du her konstruerer - hvis du ikke har blitsen på kameraet - kan du ikke bruke kameraet som master? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Mnjaa, finner f.eks ikke ut om det faktisk er mulig å bruke blitsen som remote/ master utenfor skoen uten ledning. Går det an, i såfall hvordan? Med ymse Nikon modeller kan man trigge denne med innebygget kamerablits (Nikon CLS), eller den kan fungere som master blits for en annen eller flere slaveblitser, trådløst med full TTL. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Mnjaa, finner f.eks ikke ut om det faktisk er mulig å bruke blitsen som remote/ master utenfor skoen uten ledning. Går det an, i såfall hvordan? Med ymse Nikon modeller kan man trigge denne med innebygget kamerablits (Nikon CLS), eller den kan fungere som master blits for en annen eller flere slaveblitser, trådløst med full TTL. Ja, den går av om jeg bruker den innebygde blitsen, problemet er at det var det jeg håpet på å slippe, da jeg ikke ønsker lyset fra den irriterende innebygde blitsen. Er det mulig på en eller annen måte, eller må jeg egentlig gi opp? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Sett den innebygde blitsen på laveste nivå så den ikke blir så fremtredende, du kan ikke bruke dette systemet uten at den innebygde blitsen blitser. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Å skru ned effekten på den innebygde blitsen. Eller som tidligere nevnt - kabel eller tredjeparts radiotrigger. Endret 6. november 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Da får jeg skru ned effekten eller kjøpe kabel, ja. Hvor høy er prisen på en slik radiotrigger, ca? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Det er ingen skru ned effekten på den innebygde blitsen i Commander modus, den er på en fast lav styrke. Radiotrigger for du fra noen få hundrelapper og oppover til 5000 for ett sett med full TTL og rekkevidde herfra til Heddal Stavkirke. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Det er ingen skru ned effekten på den innebygde blitsen i Commander modus, den er på en fast lav styrke. Hva er commander-modus? Er det på kameraet eller på blitsen? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Det er ingen skru ned effekten på den innebygde blitsen i Commander modus, den er på en fast lav styrke. Hva er commander-modus? Er det på kameraet eller på blitsen? Kommandør = sjef Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Det er ingen skru ned effekten på den innebygde blitsen i Commander modus, den er på en fast lav styrke. Hva er commander-modus? Er det på kameraet eller på blitsen? Kommandør = sjef Dvs. sjefen er selvfølgelig kameraet siden det gir beskjeder til slave-blitsene hva de skal gjøre Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Det er ingen skru ned effekten på den innebygde blitsen i Commander modus, den er på en fast lav styrke. Hva er commander-modus? Er det på kameraet eller på blitsen? Det er på kameraet, der kan du "slå av" den innebygde blitsen slik at den kun sender ett svakere blink. Er ikke alle Nikon modeller som har denne muligheten, men D300/D700 har noe som dette: Custom Setting Menu e - Flash Commander Mode Nå er bra tid å nevne kameramodell feks... Endret 6. november 2011 av fo2re Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg har D90 for tiden. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Da er en fin begynnelse å lese bruksanvisningen for kameraet. http://www.dpreview.com/reviews/nikond90/page12.asp Custom setting e2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå