Gå til innhold

[Løst] Får ikke andre nettlesere enn IE til å fungere...

Anbefalte innlegg

Hey.

Bruker Windows 7 64bit.

Problemet er at kun IE funker. Hverken Firefox eller Chrome fungerer.

(Det hender noen ganger at Chrome og Firefox fungerer i korte perioder etter å ha først brukt IE litt, men så slutter chrome og firefox å fungere igjen etter en stund).

De gir ingen feilmeldinger eller slikt, men de bare står og laster en internett-side i evigheter uten at noe skjer. IE fungerer utmerket.

Har prøvd å legge til chrome som tillatt program i windows-firewall, og har forsøkt å disable firewallen, uten at det gjorde ting bedre.

Har også sjekka proxy-settingen.

Også andre internett-applikasjoner og online-dataspill fungerer.

Noen ideer?

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må jo spørre, er dette en ekte Windows 7 versjon? Det hele høres veldig rart ut.

Har du problemer med andre programmer på pcen, eller er det kun nettleserprogramvare du har problemer med?

Det er en ekte Windows 7 versjon ja.

Kun nettleserprogramvare jeg har problemer med, hvor IE er den eneste nettleseren som fungerer stabilt, mens chrome og firefox fungerer kun ca 10% av tiden og det virker ganske random når de klarer å lokalisere/laste sider og ikke.

(Virker ofte som om jeg må bruke IE en stund først, og hvis jeg etter en del bruk av IE så kjører Chrome/Firefox vil de fungere i et par minutter før de igjen slutter å laste inn websider).

Har også prøvd å skrive inn IP-adresser direkte, for å utelukke DNS-problemer.

Og har selvfølgelig kjørt windows update helt til den ikke finner flere updates, og har lasta ned nyeste versjon av chrome og firefox.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Ta en restart av den trådløse routeren i heimen (den har fucka DNS cache).

Da burde det vel funka å skrevet inn ip-addresser i browsern?

Anyway, prøvde å restarte rutern...hjalp ikke det heller :(

Edit: Lasta ned Opera. Den har samme problem som chrome og firefox, bare at Opera faktisk henger seg og får "not responding" hvis jeg prøver å bruke den i perioden nettleserne untatt IE streiker.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Jeg hadde kjørt noen skikkelig skanninger med et bra antivirus program, sammen med et par - tre skanninger med SuperAntiSpyware... du kan bruke den gratis versjonen. Det må jo være noe virus/spyware/adware som skaper denne feilen.

Ville ikke ha brukt kredittkort og logget inn på nettbanken på den pcen der for å si det slik... :nei:

Det er en helt clean windows install.

Formaterte og reinstallerte i går, og ved første bruk merket jeg disse problemene. Så sansynligheten er veldig liten for at jeg har rukket å få noe virus under installasjonen av windows.

Og igjen - JA, det er en ekte windows versjon.

EDIT:

Vanskelig å si med en gang pga at det har vært litt random.

Men tror jeg fant problemet.

Avinstallerte adobe flash player og egentlig alt jeg kunne finne av adobe (elendig selskap),

og nå ser alt ut til å funke smooth.

Så det kan virke som om det var adobe som fucka opp alle browserne mine untatt IE.

Kommer tilbake dersom jeg har tatt seiern på forskudd

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Da burde det vel funka å skrevet inn ip-addresser i browsern?

Anyway, prøvde å restarte rutern...hjalp ikke det heller :(

Trist. 3 av routerne jeg styrer med har dette problemet. Det arter seg som du beskriver (browsere henger), skjer sånn et par ganger i året.

Det funker med ip inntasting dersom du finner en nettside helt uten linker.

Avinstallerte adobe flash player og egentlig alt jeg kunne finne av adobe (elendig selskap),

Så det kan virke som om det var adobe som fucka opp alle browserne mine untatt IE.

Adobe er noe herk, Sumatra ftw! Håper du har funnet problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg hadde kjørt noen skikkelig skanninger med et bra antivirus program, sammen med et par - tre skanninger med SuperAntiSpyware... du kan bruke den gratis versjonen. Det må jo være noe virus/spyware/adware som skaper denne feilen.

Ville ikke ha brukt kredittkort og logget inn på nettbanken på den pcen der for å si det slik... :nei:

Det er en helt clean windows install.

Formaterte og reinstallerte i går, og ved første bruk merket jeg disse problemene. Så sansynligheten er veldig liten for at jeg har rukket å få noe virus under installasjonen av windows.

Og igjen - JA, det er en ekte windows versjon.

EDIT:

Vanskelig å si med en gang pga at det har vært litt random.

Men tror jeg fant problemet.

Der er en egen flashplayer til IE og en annen til de andre. Tror neppe dette er Adobe sin skyld, men de fleste bilkjørerne skylder jo på bilen når de kjører i grøfta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tror neppe dette er Adobe sin skyld, men de fleste bilkjørerne skylder jo på bilen når de kjører i grøfta.

Dersom det virkelig er flash (laget av Adobe) som gjør at nettleserne henger så virker det jo heller lite trolig at både Opera, Mozilla og Google skal ha implementert samme feilen.

Adobe er notoriske på "over-doing", ting som fungerte godt når de var enkle blir etterhvert så påkledde av funksjoner at alt kan skje. Et eksempel er mengden av ting som må installeres/kjøre for å vise en enkel pdf...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...