Gå til innhold

Hovedkort 1155 SLi Trippel slot GPUer

BMWCoupeFtw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med BBM trenger du et kabinett med minst 10 åpninger for TRI-slot...

Eksempelvis ferske Lian Li PC-90B som jeg har. Dette er et veldig lett og kompakt kabinett selv om det støtter XL og E-ATX, men pga harddisksystemet med sidemontering er maks høyde på kjøler hvis du bruker mer enn tre stk 3,5" harddisker ca 14cm. Denne nettbutikken som jeg lenker til leverte faktisk burken inkl frakt for ca 1350 kr (+ toll og moms ca 600 kr).

Endret av Nator
Lenke til kommentar

faen! Hiver meg på her :p Så akkurat hva problemet ditt og mitt er...

Hket mitt har har bare vanlige 2 pci slots mellom PCie portene mine så problemet er at kortene tar opp 3 plasser så kortene blir klint oppi hverandre å da har ikke det øverste kortet noe som helst mulighet for å puste normalt...

Å finne ett kort med 3 vanlige pci slots mellom pcie portene hadde vært optimalt for da hadde jeg nesten ikke trengt å kutte i kabinettet heller

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Haha var kanskje litt overkill? :p

Tror jeg fant ett som kan funke fint til sli https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-ga-z68x-ud7-b3-151999/detaljer#productImageBig Så tipper at jeg bare får bite i det sure eplet og legge litt flere lapper på bordet... Koster å være kar

Edit: Bruker man øverste og nederste PCie spor der så får man 1 slot mellomrom mellom kortene

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Dere møter også på ett annet problem, det er lett å finne hovedkort med FYSISK plass mellom PCI-E portene.

Men som oftest så vil de ha andre PCI-E porter imellom også skal PCI-E lanes deles ut, og det er DA moroa begynner.

Mange hovedkort vil ikke dele ut skikkelig om ikke port nr 2 er befolket.

For eksempel kan du oppleve x8 på slot 1 og 2 mens nr 3 ligger på 1x eller 4x.

Lenke til kommentar

Dere møter også på ett annet problem, det er lett å finne hovedkort med FYSISK plass mellom PCI-E portene.

Men som oftest så vil de ha andre PCI-E porter imellom også skal PCI-E lanes deles ut, og det er DA moroa begynner.

Mange hovedkort vil ikke dele ut skikkelig om ikke port nr 2 er befolket.

For eksempel kan du oppleve x8 på slot 1 og 2 mens nr 3 ligger på 1x eller 4x.

Så da er vel egentlig Asus WS Revolution best da?

Det har jeg fra før enorm plass mellom Sli (Dem blå PCI-e slottene) :p

Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...