BMWCoupeFtw Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Yo! Jeg er på leting etter ett 1155 hovedkort med god plass mellom PCie slottene slik at jeg kan få optimal kjøling med 3-slot gpuene(Asus DirectCU II) jeg har. Hvilket HK vil dere anbefale? Takk Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Så og si alle hovedkortene i denne serien har vel såvidt jeg vet ganske lik plassering av PCIe-sporene. Det eneste kortet jeg kan komme på i farten er MSIs Big Bang-Marshall. Dette er dog XL-ATX så med mindre du har et enormt kabinett må du bytte ut dette også. 1 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Med BBM trenger du et kabinett med minst 10 åpninger for TRI-slot... Eksempelvis ferske Lian Li PC-90B som jeg har. Dette er et veldig lett og kompakt kabinett selv om det støtter XL og E-ATX, men pga harddisksystemet med sidemontering er maks høyde på kjøler hvis du bruker mer enn tre stk 3,5" harddisker ca 14cm. Denne nettbutikken som jeg lenker til leverte faktisk burken inkl frakt for ca 1350 kr (+ toll og moms ca 600 kr). Endret 17. oktober 2011 av Nator Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva mener du med det? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Det MSI kortet skal jeg hvertfalt ikke ha! Jeg vet Asus har et kort med enorm plass, Asus WS Revolution HKet, men det er vist proppet med feil har jeg lest. Endret 17. oktober 2011 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hvis du inkluderer ordet "feil" i et nettsøk etter et hvilket som helst hovedkort så ser det hele ganske dystert ut. Ifølge anmeldelsene av kortet er det ikke mye negativt å finne. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Hvis du inkluderer ordet "feil" i et nettsøk etter et hvilket som helst hovedkort så ser det hele ganske dystert ut. Ifølge anmeldelsene av kortet er det ikke mye negativt å finne. Hmm ja, hvordan vil det funke med Maximus IV P67 ved bruk av Først og siste PCI slots? 16x 8x? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) faen! Hiver meg på her Så akkurat hva problemet ditt og mitt er... Hket mitt har har bare vanlige 2 pci slots mellom PCie portene mine så problemet er at kortene tar opp 3 plasser så kortene blir klint oppi hverandre å da har ikke det øverste kortet noe som helst mulighet for å puste normalt... Å finne ett kort med 3 vanlige pci slots mellom pcie portene hadde vært optimalt for da hadde jeg nesten ikke trengt å kutte i kabinettet heller Endret 17. oktober 2011 av MongoMan Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Er nok MSI kortet som er veien å gå for dere. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627015 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Haha var kanskje litt overkill? Tror jeg fant ett som kan funke fint til sli https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-ga-z68x-ud7-b3-151999/detaljer#productImageBig Så tipper at jeg bare får bite i det sure eplet og legge litt flere lapper på bordet... Koster å være kar Edit: Bruker man øverste og nederste PCie spor der så får man 1 slot mellomrom mellom kortene Endret 17. oktober 2011 av MongoMan Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Msi kortet er crap iforhold til feks Maximus IV, så det er virkelig ikke veien og gå Jeg heller mest mot Asus WS Revolution. Det har N200, massiv plass og koster "kun" 2000 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ja det så faktisk ganske greit ut Ser at det er ett pcie spor helt øverst istedet for den pci porten de vanligvis bruker å ha der så da hvis jeg kjøper det hket kommer det ikke i konflikt med kabinettet. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Ja det så faktisk ganske greit ut Ser at det er ett pcie spor helt øverst istedet for den pci porten de vanligvis bruker å ha der så da hvis jeg kjøper det hket kommer det ikke i konflikt med kabinettet. Hva kjører UD7 på i Sli? 8x 8x? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Det er vel SLI x8 x8 som er aberet med Sandy Bridge, uten at det utgjør noe nevneverdig i praksis. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 forskjellen utgjør vel 0,5 - 1 % elns Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Dere møter også på ett annet problem, det er lett å finne hovedkort med FYSISK plass mellom PCI-E portene. Men som oftest så vil de ha andre PCI-E porter imellom også skal PCI-E lanes deles ut, og det er DA moroa begynner. Mange hovedkort vil ikke dele ut skikkelig om ikke port nr 2 er befolket. For eksempel kan du oppleve x8 på slot 1 og 2 mens nr 3 ligger på 1x eller 4x. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Dere møter også på ett annet problem, det er lett å finne hovedkort med FYSISK plass mellom PCI-E portene. Men som oftest så vil de ha andre PCI-E porter imellom også skal PCI-E lanes deles ut, og det er DA moroa begynner. Mange hovedkort vil ikke dele ut skikkelig om ikke port nr 2 er befolket. For eksempel kan du oppleve x8 på slot 1 og 2 mens nr 3 ligger på 1x eller 4x. Så da er vel egentlig Asus WS Revolution best da? Det har jeg fra før enorm plass mellom Sli (Dem blå PCI-e slottene) Eller? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) ser ut til at WS revolution har x16 på alle 4 portene. Ser i tillegg ut at det er port 1 og 3 som er portene man skal bruke så det er jo midt i blinken Endret 18. oktober 2011 av MongoMan Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 ser ut til at WS revolution har x16 på alle 4 portene. Ser i tillegg ut at det er port 1 og 3 som er portene man skal bruke så det er jo midt i blinken Ja visst, men Asus har fjernet kortet fra sin hjemmeside :/ Kommer det nytt oppdatert kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå