Gå til innhold

Matematiske regelmessigheter i bibelen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er kalkulert av En Høyere Makt. 

Jaha ja... Vi har ikke orginalene av de fleste skriftene i bibelen, vi vet ikke engang hvem som har skrevet hva, hva som er kopiert feil, oversatt feil, hva som er tillagt, hva som er fratrukket eller eller hva som er redigert også videre og på DET grunnlaget så tror du at dette er kalkulert av en høyere makt...? Nuvel... akkurat...

Gud velsigne deg til å tro en dag, så Gud kan ta vekk din egen rettferdighet, og legge sin rettferdighet på deg, ydmykt be om tilgivelse for dine synder, så Gud kan ta vekk din stolthet. To onder som er med på å ødelegge verden, og fremtiden.

Hvis det er den kristne guden du snakker om så vet han allerede, om påstandene om han var sanne, at jeg aldri ville tilbedt et så umoralsk og uærlig monster uten at den kristne guden kom til meg og ba meg om tilgivelse for sine synder... Men gitt at han allerede vet at jeg ikke ville tilgitt en allmektig gud den slette og onde oppførselen han har oppvist så tror jeg ikke det blir noe av...

Kanskje like greit at dette steindumme monstret ikke eksisterer, har spart mange liv sikkert...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det er kalkulert av en lavere makt. En makt som kun behersker ganging, deling, plus og minus. En ganske primitiv, lettlurt og selvlurt makt.

Jepp, er nok den mindre intelligente fetteren av homo sapiens sapsiens dette, den beryktede homo religious gudus, som faktisk tror på alt mulig rart hvis man bare innbefatter ordet "gud" på en eller annen måte i ligningen..

Er ikke måte på hva disse kan få seg til å tro på... Her snakker vi om menn som går å vannet for å imponere noen mannlige venner, vekker døde til live (mest sannsynlig for å få solgt dens iste parfymen, da disse likene stinket forferdelig) og alskens rare paradokser, selvmotsigelser og total bummers, samme hvor lite sannsynlig det er så tror homo religious gudus på det, så lenge han kan fantasere om at det er akkurat hans gude versjon dette gjelder...

Vær forsiktig hvis du treffer på en homo religious gudus, de er kjent for å ha en gud som er fantastisk dårlig med økonomien, (de ber etter penger hele tiden i navnet til guden sin) og de er kjent for å stoppe deg på gata og påstå de mest horrible ting om denne guden de geografisk og ofte via arv tror på...

:) Så er du advart

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-401307

Jeg kommer fortsatt med samme tanke som jeg hadde sist jeg la merke til denne tråden. Hvorfor er Gud så elendig på å kommunisere? Hva er det han er redd for, hvorfor kan han ikke være åpen og direkte, og gjøre et forsøk på å bære fram færre enn 30,000 sekter, pluss noen tusen religioner til, som har sine egne tolkninger av hva Gud prøver å si?

Så all denne kodeleggingen vi kan se i denne dokumentaren, mener jeg viser til hva Gud har lyst å gjøre med bibelen.

Hva er det Gud har lyst til å gjøre med Bibelen?

Først og fremst, fare for selvmord.

For det andre, ugudelige menneskere vil få hans evner til... skape helvete som er uendelig større enn 41000x41000 km (jordens areal) gjennom mennesker sånn at Gud kan ikke se mennesker's onde gjerninger; så, det er en grunn til at mennesker ser bare hans rygg men hvis de ser hans ansikt får de ikke leve.

Det eneste Skaperen gjorde, var å skape en annen Skaperen, dvs 666, for å leve alle dager i fred og ro og gjøre aktiviteter på jorden for å få tiden til å gå som er lik ufør uten arbeid men ellers ingenting, se første setning jeg sa.

I den opprinnelige bibel uten vokaler "I begynnelsen skapte..." בְּרֵאשִׁ֖ית בָּרָ֣א

Eller בְּרֵא שִׁ֖ית בָּרָ֣א ?

Du ser tre siste og første bokstaver har samme konsonanter.

Så 1,2,3, i hver bokstav. Så bokstav א-א, så רָ֣- רֵ, så בָּ- בְּ.

Hva ser du, jo 9-3, 8-2, 7-1.. He he... Det er grunnen til selvmordsfare hvis han ble ikke kastet fra himmelen og lot menneskene få 100% fri vilje og samtidig få Jesu evner til å gjøre syn, friske ,etc og fortsette ugudelige atferd i sinne, drap, krig, hån, spott, mobbing, oppstandelse fra selvmord, gjort i Gud p.g.a. Jesu utsagn, etc.

Mennesker forstår fremdeles ikke. Ondskap på jorden er ingenting hvis Jehova Gud ikke gjorde rettferdige forordninger sånn at menneskene får vilje til å utføre ondskap mot sine egne barn og etterkommere i paradis men som helvete som Mary K. Baxter var vitne.

Det står mer i Koranen om menneskets egentlige ønsker og hensikter. Koranen er menneskehets opprinnelige religion slik de ønsker det skal være. Nå ser dere hvordan Islam har vært årsak til, denne er deres egentlige religion. Det er en grunn til at Satan ble kastet fra himmelen fordi menneskene elsket mørket enn lyset. Islam represenerer kun mennesker. De som er demoner i nærheten av jorden var overmenneskelige engler som var onde mennesker men brukte spiritisme, okkulte, skrev Bibelen, utukt, drap, tyverier, trolldom, falske magi som ødela fullstendig Jehova Guds gode hensikt for skape alt gjennom Jesus Kristus. Men Jehova Gud ble kastet fra himmelen og husker ingenting, ingen vitne, vet ingenting, kunne ikke dø og selvmord er ikke lov. Og, menneskene drepte Jesus Kristus; ikke jeg for jeg kunne ikkke stoppe det uansett og hvis jeg skulle stoppe da ville menneskene få meg til å begå selvmord.

Jeg skjærer tenner og vondt kropp hele tiden i evighet og får faktisk ikke lov å ta selvmord.

Men mine lidelser er ingenting sammenlignet med mennesker i ildsjøen og mange celler i helvete som brenner i svær hete og tidligere verdener med helvete som er i uendelig pine.

Bibelen inneholder nøyaktige metoder og mønster og hvordan skape paradis når alt er egentlig helvete. Jeg vil ikke skrive mer, har grønn resept som inneholder religion for en grunn.

Så det er grunner til at jeg er syk og får ung uførepensjon.

Endret av medlem-401307
Lenke til kommentar

Og på norsk Begraphics, så betyr det du har skrevet....?

Var neimen ikke godt å få noe ut av, rotete og veldig lite sammenhengende skrevet...

Så kan du prøve en gang til, på norsk denne gangen og litt klarere denne gangen? :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-401307

OK. Kort sagt: Bibelen er bare blitt skrevet for én grunn, unngå at Satan begår selvmord og det er jo han som er Jehova Gud men han bruker bare begge navn for å skjule seg og leve i fred og ro fra selvmordsforsøkene.

Det at jeg overlevde gjennom alle tider er bare rett og slett flaks; kunne vært død for lengst. Det de onde mennesker driver med er lik russisk rullett, veddemål, og tipping. Det er grunner til at onde ugudelige, inkludert Jesus Kristus om kort tid, forblir i helvete for de vil få meg til å begå selvmord hvis jeg gav dem oppstandelse. Dere mennesker er glupe nok til å forstå hvorfor noen begår selvmord.

Dessverre finnes det ingen himmel for de fortjener det ikke; hvis jeg kommer dit, så vips ny skapning som jeg bor i, ikke noe evigvarende paradis for de døde. Når jeg kommer dit, så bærer de Den Allmektige som bor i en sterkere skapning men de som døde i himmelen forblir mennesker. Altså menneske v1 bærer Den Allmektige i menneske v2 så menneske v2 bærer Den Allmektige v3 i menneske v3, å bære ham tilsvarer.... Mange mennesker som én menneske som har ikke noe redskap som bærer uendelig tung maskin som har gravitasjon ut i intet; dvs "treenighet." Det er derfor demoner som var overmenneskelige engler som var mennesker som har begrenset ressurser. Demoner er egentlig kun mennesker, det kun demoner egentlig gjør er å plage sine medmennesker. Det er de som snakker gjennom en buktaler.

Jesus Kristus representerer hele skapelse som inneholder alle skapninger som har syndet. Bare ca. 30-40 år etter korsfestelse/pælfestet, begynte Jesus Kristus å lyve og utelate Guds navn,og mye annet og ble som dem... Hans styresett varte ikke lenge.

Mange herskere har prøvd å styre skapelse med jernhånd som ruster, men jeg styrer absolutt alt med to stykker skaperhender, men én stykke skaper's høyre hånd holder, som ruster ikke! Hørt om en idiotisk vits? Dette her er en dårlig vits.

Hva jeg beviste er ikke så viktig for meg selv, jeg vil bare leve det spennende og interessante menneskeliv.

Jeg kan ikke så godt skrive en hel side sammenhengende, har dårlig karakter i norsk fag fra videregående, men jeg prøver.

Lenke til kommentar

OK. Kort sagt: Bibelen er bare blitt skrevet for én grunn, unngå at Satan begår selvmord og det er jo han som er Jehova Gud men han bruker bare begge navn for å skjule seg og leve i fred og ro fra selvmordsforsøkene.

Det at jeg overlevde gjennom alle tider er bare rett og slett flaks; kunne vært død for lengst. Det de onde mennesker driver med er lik russisk rullett, veddemål, og tipping. Det er grunner til at onde ugudelige, inkludert Jesus Kristus om kort tid, forblir i helvete for de vil få meg til å begå selvmord hvis jeg gav dem oppstandelse. Dere mennesker er glupe nok til å forstå hvorfor noen begår selvmord.

Dessverre finnes det ingen himmel for de fortjener det ikke; hvis jeg kommer dit, så vips ny skapning som jeg bor i, ikke noe evigvarende paradis for de døde. Når jeg kommer dit, så bærer de Den Allmektige som bor i en sterkere skapning men de som døde i himmelen forblir mennesker. Altså menneske v1 bærer Den Allmektige i menneske v2 så menneske v2 bærer Den Allmektige v3 i menneske v3, å bære ham tilsvarer.... Mange mennesker som én menneske som har ikke noe redskap som bærer uendelig tung maskin som har gravitasjon ut i intet; dvs "treenighet." Det er derfor demoner som var overmenneskelige engler som var mennesker som har begrenset ressurser. Demoner er egentlig kun mennesker, det kun demoner egentlig gjør er å plage sine medmennesker. Det er de som snakker gjennom en buktaler.

Jesus Kristus representerer hele skapelse som inneholder alle skapninger som har syndet. Bare ca. 30-40 år etter korsfestelse/pælfestet, begynte Jesus Kristus å lyve og utelate Guds navn,og mye annet og ble som dem... Hans styresett varte ikke lenge.

Mange herskere har prøvd å styre skapelse med jernhånd som ruster, men jeg styrer absolutt alt med to stykker skaperhender, men én stykke skaper's høyre hånd holder, som ruster ikke! Hørt om en idiotisk vits? Dette her er en dårlig vits.

Hva jeg beviste er ikke så viktig for meg selv, jeg vil bare leve det spennende og interessante menneskeliv.

Jeg kan ikke så godt skrive en hel side sammenhengende, har dårlig karakter i norsk fag fra videregående, men jeg prøver.

Kom deg bort fra Jehovas vitner, så snart så mulig.

Lenke til kommentar

Veeel har hørt verre.... Utrolig nok...

Men man må være bra biased for å tro at en bok som er satt sammen av tilfeldige menn, som først lenge etter den ble satt sammen fikk sidetall, vers og alt det andre som man nå lager "tall" ut av...

Som jeg sa. hadde jeg trodd jeg ville fått noe ut av det så hadde jeg sikkert klart å lage like "imponerende" tall ut av ringenes herre boka... Bare at jeg gidder ikke å prøve...  :) Hva skal man liksom bruke slikt tenker jeg...

Lenke til kommentar

Jeg ville brukt tid på matematiske regelmessigheter og dekoding av Voynich manuskriptet hvis jeg skulle satt meg ned med en tekst.

Det hade vært langt mer spenende en å høre på en eller annen fruktkake bruke matematikk fra barneskolen til å bevise at gud har skrevet bibelen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-401307

Kom deg bort fra Jehovas vitner, så snart så mulig.

Er jo ikke medlem der; tror ikke jeg blir det. Men JV organisasjon ser bra for meg. Men jeg er ikke medlem fordi jeg har en sykdom og fordi jeg må være helt frisk før jeg kan forkynne for det mener jeg på alvor, p.g.a. min sykdom/diagnose og Jesu Kristi usmakelige forkynnelse om helvete som har ingen rot i Bibelen men det han sier er jo sant; klarer jeg ikke å omgås med ugudelige mennesker. Alltid strid og 99.99% sannhet mellom ugudelige mennesker. Tenk hvis Jesus Kristus hadde en annen dame enn Maria, selv om han aldri var sammen med Maria, som gikk til helvete; eller en meget god venn som er like god som Jesus Kristus men ville ikke praktisere Bibelen 24 timer døgnet rundt til evigheters evighet som går til helvete fordi Jesus Kristus var

fullkommen kun i 33.5 år

.

Det ligger vel mellom linjene at de som teller ord og bokstaver på denne måten har en eller annen form for sinnslidelse.

Ja, det kan være det eller har alltid vært det.

Lenke til kommentar

Begraphics.... jeg skjønner ikke et ord av hva du prøver å formidle. 

Jeg vet ikke om det er ordene som er i en salat, eller at innholdet ikke har noe substans i det heletatt.

Alt jeg ser er bare en uttalelse med noe som kan ligne "Og fordi han sa X betyr det at han mente tallet 7, og om du tar alle Xene i dette utdraget så får du tallet 77777! og 7 må bety noe begudlig!"

Lenke til kommentar

Først og fremst, ja jeg har sett filmen 23. Og for det andre om å brenne i evig pine. Evig er et ord på gresk som kan bety tidsperioder, bare Gud er evig. Helvete er dårlig oversatt i bibelen, dødsriket er vel mer riktig, og Jesus snakket om Gehenna, en søppelfylling og et sted de ofret barn til guden Molech tidligere. Så Jesus kan mene at helvete er at våre synder dreper fremtiden, barna er fremtiden. Jeg tror personlig at Jesus er eneste veien til Gud vår Skaper, Jesus selv dro til dødsriket og beseiret døden som er vår fangenskap fra Gud. Døden er som en lang søvn, lengre dess verre synder man har gjort, for det er en rettferdig renselsesprosess mange onde mennesker slipper unna med her på jord. Her på jorden kan vi gå gjennom renselsesprosessen ved å først ta imot Jesus.

Til slutt kommer alle til Gud etter å ha gått igjennom renselsesprosessen, om vi gjør det i døden eller her i livet. 

Men detvar en avsporing ifra tråden.

Har litt til om desse enkle barneskole matematiske regelmessighetene i bibelen. Tror du hadde fnyst mer om det var brukt vansklig matematikk til å finne tallene du Abigor

Det henger sammen med alt annet jeg har skrevet.

I Johannes 1,1 står det 

I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud.

"Ordet" på gresk er "L(30)o(70)g(3)o(70)s(200)"= 373

Ordet blir nevnt 3 ganger 3*373=1119

Forfatteren er J(10)oh(800)a(1)n(50)n(50)e(8)s(200)=1119

(5)Epsilon(5) (13)Nu(55) er det første ordet i verset og har en kronologisk verdi på 5+13=18(ordinal value)

Og en gemmatria verdi på 5+50=55

55+18=73

55-18=37

(6^3+6^3+6^3)+55=T37(703)

3*666+T37=T73(2701)

De 12 første ordene i dette verset har 37 bokstaver

37 er det 12. primtallet

Summen av desse 12 ordene er 2811

http://www.whatabeginning.com/Misc/Wonders/SA0.htm Se verset i denne linken

Her kan du se at "Ordet" har en bokstav før som er et ord i seg selv, på engelsk "the Word"

denne bokstaven har verdien 70

70+373=443

443 er det 86. primtallet 86(Elohim)

2368(Jesus Kristus)+443=2811(summen av det 12 ord med 37 bokstaver)

2701(1.Mos 1,1)+37+73=2811

2811 minus speilnummer(1182)=2701 minus speilnummer(1072)

2811 pluss speilnummer(1182)=3993(Johannes 1,1=39*93)

Jeg er imponert og ser for meg Gud har brukt forfatterne og de som satte inn kapittel og vers i bibelen, og de som laget det hebraiske og greske alfabetet for å få til dette.

Men det er sikkert barnemat for Gud som har skapt den vanskelige matematikken for å skape universet og alt som i det er.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Jeg er imponert og ser for meg Gud har brukt forfatterne og de som satte inn kapittel og vers i bibelen, og de som laget det hebraiske og greske alfabetet for å få til dette.

Men det er sikkert barnemat for Gud som har skapt den vanskelige matematikken for å skape universet og alt som i det er.

Skal ikke mye til å imponere deg tydeligvis...

OM gud faktisk hadde gjort alt dette du påstår (numre i bibelen) så ville det fremdeles vært en total sløseri med tiden han kunne gjort LANGT bedre ting. Hva med alle sultne barn som akkurat nå sitter og ber tynt til denne guden, men som kommer til å sulte ihjel allikevel fordi denne guden øyensynlig bryr seg langt mer om å helbrede liggesårene til fete gamle tanter på mirakuløst vis enn å gi fem millioner barn under fem (som er antallet som sulter ihjel i løpet av et år...) noe å spise for å overleve....

Så dette ville vært en "sport" for denne guden som alettes ikke var noe å bli imponert over OM denne guden hadde vært virkelig...

Lenke til kommentar

Hahah najs dette må jo være den beste troll noensinne. Han har lurt vanvittig mange folk her inne og har faktisk gjort bra forarbeid 10/10

Tror dessverre ikke at han er et troll... Ingen ved de fulle fem ville giddet å satt seg inni dette på denne måten om det kun var for å trolle...

For sludderet må jo læres, hvordan man vrir og vrenger og fornekter alt som ikke stemmer for å få dette til å "stemme"...

Lenke til kommentar

Hahah najs dette må jo være den beste troll noensinne. Han har lurt vanvittig mange folk her inne og har faktisk gjort bra forarbeid 10/10

Tror dessverre ikke at han er et troll... Ingen ved de fulle fem ville giddet å satt seg inni dette på denne måten om det kun var for å trolle...

For sludderet må jo læres, hvordan man vrir og vrenger og fornekter alt som ikke stemmer for å få dette til å "stemme"...

Sludderet kan være copy paste fra noe fra nettet mens han har redigert litt norske ord inn der. Og jo du blir overasket over hva folk gjør for å få en reaksjon :D

Lenke til kommentar

Sludderet kan være copy paste fra noe fra nettet mens han har redigert litt norske ord inn der. Og jo du blir overasket over hva folk gjør for å få en reaksjon :D

Enten det er copy/paste eller genuint så er dette like mye sludder, og det er jo ikke så mye til selve trådstarter det er svart i denne tråden heller, men for de som tilfeldigvis har søkt på dette og lest svarene i denne tråden.... og forhåpentligvis skjønt hvor far out disse numrene faktisk er... Og hvor dum religiøse klarer å fremstille sin egen gud... Når gud kunne tatt tak i ordentlige problemer isteden for å bedrive tiden med slikt sludder mener jeg....

Lenke til kommentar

... og alt dette vil igjen endre seg når bibelen, IGJEN, gjennomgår forandringer man får dødsdom av å endre liksom....

Skal vedde for at hvis man tok en hvilken som helst bok og gjord edet samme med så ville du fått ut like mange tall du flott kunne sagt var fordi "sett inn grunn her"...

Så dette anser jeg kun som idioti, da det som står i bibelen i dag er endret så mange ganger at vi ikke engang vet hvordan orginalen en gang så ut... Så hvorfor fortsette med dette tullet?

Jeg vedder imot. Alt som jeg har lagt frem i dette emnet finner man ikke i hvilken som helst bok. Du mener det er tilfeldigheter, du skal få lov å tro det hvis du ikke har gått gjennom det som er lagt frem her, men knepet igjen øynene som en som vil være blind for noe som faktisk er.

Når "tilfeldighetene" er mange nok, da må man avvise det som tilfeldighet, hvis ikke så går du imot din egen intelligens, og fordummer deg selv.

Så jeg utfordrer intelligensen din med disse "tilfeldigheter".

Her er en til

Desse sju ordene i 1.Mos 1,1

som har summene

913,203,86,401,395,407,296. til å bli til sammen 2701, eller 37*73 eller T73 hvor de to siste ordene 407,296 har en sum på 703 eller T37

Pådenne nettsiden her kan du plotte inn index nummer til hvilket som helst primtall. Skriver du 12, så får du 37 fordi det er det 12. primtallet. Skriver du 73, så får du at det er det 21. primtallet.

https://primes.utm.edu/nthprime/index.php

Ok da skriver vi nummerene til de sju ordene.

913=7127

203=1237

86=443

401=2749

395=2711

407=2797

296=1949

(T73)2701=25317

(T37)703=5303

Ok da legger vi sammen og ser om resultatet er tilfeldig.

7127+1237+443+2749+2711+1949=19013

For å skrive et eksempel før svaret, så er det 4 siffer mellom 95 og 100, de sifrene er 96 97 98 og 99

((T73)2701)25317<---19013 siffer i differanse --->5303((T37)703)

Dess høyere tallene er, dess mindre er tilfeldighetene. Er dette kalkulert, eller tilfeldighet? Jeg tror det er kalkulert av En Høyere Makt.

Gud velsigne deg til å tro en dag, så Gud kan ta vekk din egen rettferdighet, og legge sin rettferdighet på deg, ydmykt be om tilgivelse for dine synder, så Gud kan ta vekk din stolthet. To onder som er med på å ødelegge verden, og fremtiden.

Ser du er opptatt av de fine tallene du finner i forbindelse med mosebøkene, leser du litt av innholdet også eller er det bare tallene som er av interesse :)

Drap og grusomheter fra Mosebøkene

1Mos 19,13 Herren raserer Sodoma og dreper alle innbyggerne

1Mos 20,3 Herren truer med å drepe Abimelek og familien hans

1Mos 34,25 Jakobs sønner slakter for fote

1Mos 38,7 Herren dreper Er, Judas eldste sønn

2Mos 2,11 Moses dreper en egypter

2Mos 9,1 Herren dreper alle egypternes husdyr

2Mos 9,8 Herren sprer verkebyller på folk og fe i Egypt

2Mos 9,13 Herren har terrorisert egypterne for å vise sin makt

2Mos 9,17 Herren dreper uskyldige egyptere med hagl

2Mos 10,1 Herren har forherdet farao

2Mos 10,12 Herren sender gresshopper over Egypt

2Mos 10,21 Herren lar mørket komme over Egypt

2Mos 10,27 Herren forherder farao

2Mos 11,4 Herren har planer om å drepe alle førstefødte i Egypt

2Mos 11,9 Herren forherdet farao

2Mos 12,12 Herren vil myrde alle førstefødte i Egypt

2Mos 12,29 Herren myrder alle førstefødte i Egypt

2Mos 12,35 Herren lar israelittene plyndre egypterne

2Mos 30,11 Herren vil true israelittene til å gi penger til ham

2Mos 32,9 Herren vil utrydde israelittene, men ombestemmer seg

2Mos 32,27 Herren beordrer nedslakting av 3000 israelitter

2Mos 32,31 Herren stryker synderne ut av sin bok

2Mos 34,23 Herren vil drive andre folkeslag bort fra israelittene

3Mos 10,1 Herren dreper Arons sønner pga en bagatell

3Mos 24,23 Moses og israelittene steiner ihjel en spotter etter ordre fra Herren

3Mos 26,29 Herren vil tvinge israelittene til å spise sine egne sønner og døtre

4Mos 3,11 Herren skal ha alle førstefødte

4Mos 11,33 Herren slakter ned israelitter

4Mos 12,9 Herrens vrede flammer mot Moses og Mirjam angripes av hudsykdom

4Mos 14,11 Herren vil slå israelittene med pest, men ombestemmer seg

4Mos 14,28 Herrens straff for å ytre misnøye

4Mos 14,36 Herren dreper speidere som kommer med dårlig nytt

4Mos 15,32 Herren befaler Moses til å steine en uskyldig mann

4Mos 16,20 Herren vil drepe en flokk med israelitter

4Mos 16,27 Herren myrder uskyldige menn, kvinner og barn

4Mos 16,44 Herren myrder 14 700 uskyldige mennesker med pest

4Mos 20,22 Herren dreper Aron

4Mos 21,5 Herren dreper uskyldige israelitter som klager

4Mos 25,3 Herren ber Moses om å henge uskyldige menn på pæler

4Mos 25,6 Herren har drept 24 000 uskyldige mennesker med pest

4Mos 26,9 250 mennesker ble drept av Herren til skrekk og advarsel

4Mos 32,9 Herren truer med å la israelitten bli lenger i ørkenen

4Mos 33,4 Egypterne gravlegger sine førstefødte som Herren har myrdet

5Mos 2,14 Herren slakter ned israelitter

5Mos 4,3 Herren dreper de som tror på andre guder

5Mos 9,8 Herren ville drepe israelittene

5Mos 9,14 Herren vil utslette israelittene

5Mos 9,25 Moses ber om at Herren skal spare israelittene

5Mos 13,12 Ugudelige folk skal slaktes ned

5Mos 28,52 Herren vil tvinge israelittene til å spise sine egne barn

5Mos 28,56 Herren vil tvinge kvinner til å spise sin egen morkake

5Mos 32,25 Herren vil slakte ned spedbarn og eldre

5Mos 32,42 Herren lar sitt sverd fortære kjøtt

Regler og straff

1Mos 2,17 Hvilken kunnskap var det Herren ville holde for seg selv?

1Mos 3,16 Herren mener at menn skal råde over kvinner

1Mos 9,4 Man skal ikke spise kjøtt med blod i

1Mos 9,6 Herren befaler mennesket til å være hevngjerrig

1Mos 17,10 Alle menn og gutter skal omskjæres

1Mos 38,9 Herren dreper Onan

2Mos 12,15 Dødsstraff for å spise syret brød i høytiden

2Mos 20,26 Man skal ikke gå på trapper opp til Guds alter

2Mos 21,2 Regler for hvordan slaver skal behandles

2Mos 21,7 Regler for salg av sine døtre som slaver

2Mos 21,12 Dødsstraff for drap

2Mos 21,15 Dødsstraff for å slå sine foreldre

2Mos 21,16 Dødsstraff for kidnapping og menneskehandel

2Mos 21,17 Dødsstraff for å forbanne sine foreldre

2Mos 21,18 Ikke nødvendigvis straff for voldsbruk

2Mos 21,20 Ikke nødvendigvis straff for å drepe slaver

2Mos 21,23 Ved ulykker skal den skyldige påføres samme skade

2Mos 21,26 Vold mot slaver skal føre til frigivelse

2Mos 21,28 Dødsstraff for ikke å passe på en olm okse

2Mos 21,33 Hvis man lar en brønn stå åpen...

2Mos 21,35 Når en okse stanger ihjel en annen manns okse...

2Mos 22,1 Straff for å stjele okser og sauer

2Mos 22,2 Det er lov å drepe innbruddstyver før soloppgang

2Mos 22,16 Bruden koster mer hvis faren er vrang

2Mos 22,18 Trollkvinner skal drepes

2Mos 22,19 Dødsstraff for sex med dyr

2Mos 22,20 Ikke-kristne skal bannlyses

2Mos 22,21 Dødsstraff for å plage innvandrere

2Mos 22,29 Førstefødte sønner skal ofres til Herren

2Mos 23,13 Man skal følge alle påbud Herren har gitt

2Mos 28,39 Dødsstraff for ikke å kle seg riktig når man er prest

2Mos 29,10 Ofring av dyr til en duft som behager Herren

2Mos 30,33 Dødsstraff for å lage og bruke kryddersalve

2Mos 30,38 Dødsstraff for å lage røkelse

2Mos 31,14 Dødsstraff for å jobbe på sabbaten

2Mos 34,26 Du skal ikke koke et kje i melken fra moren

2Mos 35,2 Dødsstraff for å arbeide på sabbaten

3Mos 1,9 En duft som behager Herren

3Mos 1,14 Hvordan ofre fugler til Herren

3Mos 2,13 Husk salt i grødeofferet

3Mos 3,6 Ildoffermat for Herren

3Mos 3,16 Fett og blod skal man ikke spise

3Mos 4,1 En syndende prest skal ofre en lyteløs okse

3Mos 4,13 Slakt av okse hvis Israels menighet synder

3Mos 4,22 Ofring av geit når en høvding synder

3Mos 4,27 Syndforlatelse ved ofring av geit

3Mos 5,1 Den som ikke sladrer, synder

3Mos 5,2 Den som rører ved noe urent, synder

3Mos 5,4 Den som sverger, synder

3Mos 5,7 De fattige kan ofre duer istedenfor sauer

3Mos 5,17 Hvis du synder uten å vite om det

3Mos 7,21 Dødsstraff for å spise av Herrens måltidsoffer når man er uren

3Mos 7,25 Dødsstraff for å spise fett eller blod

3Mos 10,8 Dødstraff for å drikke vin i møteteltet

3Mos 11,1 Man må ikke røre ved de døde kroppene av griser og andre urene dyr

3Mos 11,9 Forbudt sjømat

3Mos 11,24 Å gå med pels er forbudt

3Mos 12,1 En fødende kvinne er uren i sju dager

3Mos 12,3 Gutter skal omskjæres når de er åtte dager gamle

3Mos 12,5 Ofring av dyr etter en fødsel

3Mos 13,40 Skallede menn med uslett i hodebunnen skal rope "Uren, uren!"

3Mos 14,33 Hvis Herren lar det komme sopp på huset

3Mos 15,1 Hvis det kommer utflod fra en manns legeme, er han uren

3Mos 15,16 Når det går sæd fra en mann, er han uren

3Mos 15,28 Etter menstruasjon skal kvinner ofre to fugler

3Mos 16,1 Dødsstraff for å gå inn i møteteltet

3Mos 16,29 Sabbat 10.juli

3Mos 17,1 Dødsstraff for ikke å dele med Herren når man slakter

3Mos 17,8 Dødsstraff for å ofre uten å dele med Herren

3Mos 17,10 Dødsstraff for å spise blod

3Mos 18,6 Du skal ikke ha samleie med kvinner du er i slekt med

3Mos 18,7 Du skal ikke ha samleie med din mor

3Mos 18,9 Du skal ikke ha samleie med...

3Mos 18,19 Du skal ikke ha samleie med en menstruerende kvinne

3Mos 18,20 Du skal ikke være utro

3Mos 18,22 Herrens syn på homofili

3Mos 18,23 Det er motbydelig å ha sex med dyr

3Mos 18,29 Dødsstraff for avvikende seksualitet

3Mos 19,19 Du skal ikke bruke klær som er laget i to slags garn

3Mos 19,26 Du skal ikke spise noe med blodet i

3Mos 19,27 Du skal la hår og skjegg vokse

3Mos 19,28 Du skal ikke tatovere deg

3Mos 19,29 Du skal ikke la din datter bli en skjøge

3Mos 20,1 Dødsstraff for å tilbe guden Molok

3Mos 20,6 Dødsstraff for å vende seg til gjenferd og spådomsånder

3Mos 20,9 Dødsstraff for å forbanne sine foreldre

3Mos 20,10 Dødsstraff for utroskap

3Mos 20,11 Dødsstraff for incest

3Mos 20,12 Dødsstraff for incest

3Mos 20,13 Dødsstraff for homofili

3Mos 20,14 Dødsstraff ved brenning for å ta både mor og datter

3Mos 20,15 Dødsstraff for sex med dyr

3Mos 20,17 Dødsstraff for å ha sex med søsken

3Mos 20,18 Dødsstraff for sex under menstruasjon

3Mos 20,19 Sex med slektninger straffes med barnløshet

3Mos 20,27 Folk med ånder i seg skal steines ihjel

3Mos 21,5 Prester skal ikke barbere seg

3Mos 21,9 Dødsstraff for prestedøtre som driver utukt

3Mos 21,16 Herren diskriminerer handikappede

3Mos 22,10 Prester kan ha slaver

3Mos 23,26 Dødsstraff for å spise og arbeide på soningsdagen

3Mos 24,10 Dødsstraff for å spotte Herrens navn

3Mos 24,17 Dødsstraff for drap

3Mos 24,18 Øye for øye, tann for tann

3Mos 25,17 Du skal frykte Herren

3Mos 25,44 Regler for kjøp av slaver

3Mos 26,14 Herrens fryktelige straff

3Mos 27,29 Bannlyste mennesker skal drepes

4Mos 1,51 Dødsstraff for å komme nær lovteltet

4Mos 5,9 Presten skal beholde alle hellige gaver som gis til ham

4Mos 5,27 Buken skal hovne opp på utro kvinner

4Mos 9,13 Dødsstraff for ikke å feire påske

4Mos 14,18 Herren straffer uskyldige

4Mos 15,22 Man skal følge alle Herrens bud

4Mos 15,27 En synder skal ofre en geit for å få tilgivelse

4Mos 15,30 Dødsstraff for å synde med vilje

4Mos 16,39 Dødsstraff for å brenne røkelse for Herren

4Mos 17,10 Dødsstraff for å klage

4Mos 18,1 Dødsstraff for å gjøre feil i møteteltet

4Mos 18,7 Dødsstraff for å nærme seg møteteltet

4Mos 19,13 Dødsstraff for å røre ved et lik

4Mos 35,9 Fristeder for drapsmenn

4Mos 35,16 Dødsstraff for å begå drap

4Mos 35,19 Blodhevn er påbudt

4Mos 35,33 Gjerningsmenn må drepes

5Mos 4,25 Dødsstraff for å lage gudebilder

5Mos 5,8 Streng straff for å lage gudebilder

5Mos 5,32 Dødsstraff for ikke å følge Herrens regler

5Mos 6,13 Dødsstraff for å dyrke andre guder

5Mos 7,2 Dødsstraff for å dyrke andre guder

5Mos 7,25 Null toleranse for andre religioner

5Mos 8,19 Dødsstraff for å tilbe andre guder

5Mos 11,16 Dødsstraff for å dyrke andre guder

5Mos 12,32 Du skal følge alle Herrens bud

5Mos 13,5 Dødsstraff for falske profeter

5Mos 13,6 Dødsstraff ved steining for å dyrke andre guder

5Mos 14,1 Man skal ikke rispe seg opp av sorg

5Mos 14,21 Du kan gi selvdøde dyr som mat til innflyttere og utlendinger

5Mos 14,21 Du skal ikke koke et kje i melken fra dets egen mor

5Mos 15,1 Hvert sjuende år skal du ettergi all gjeld

5Mos 15,12 Slaver skal frigis etter sju år

5Mos 15,16 Hvis en slave vil bli hos deg

5Mos 16,22 Herren hater steinstøtter

5Mos 17,1 Herren liker ikke lyter på dyr

5Mos 17,2 Dødsstraff for å tilbe andre guder

5Mos 17,12 Dødsstraff for ikke å høre på presten

5Mos 18,11 Du skal ikke søke råd hos de døde

5Mos 19,21 Øye for øye, tann for tann

5Mos 21,10 Herren aksepterer tvangsekteskap

5Mos 21,15 Herren aksepterer flerkoneri

5Mos 21,18 Trassige sønner skal steines ihjel

5Mos 21,22 Dødsstraff kan utføres ved henging

5Mos 22,5 Herren avskyr kvinner i mannsklær og menn i kvinneklær

5Mos 22,8 Når du bygger nytt hus, skal du lage rekkverk på taket

5Mos 22,10 Du skal ikke pløye med okse og esel sammen

5Mos 22,11 Du skal ikke gå i klær som er vevd av to slags stoff

5Mos 22,12 Du skal ikke sette dusker i kappen din

5Mos 22,20 Dødsstraff for piker som gifter seg uten å være jomfru

5Mos 22,22 Dødsstraff for utroskap

5Mos 22,23 Dødsstraff for kvinner som blir voldtatt i byer

5Mos 22,25 Dødsstraff for voldtekt

5Mos 22,28 Hvis en mann ligger med en jomfru

5Mos 22,30 Du skal ikke gifte deg med din fars kone

5Mos 23,1 Herren diskriminerer menn med ødelagte peniser

5Mos 23,2 Herren diskriminerer andre folkeslag

5Mos 23,10 Hvis du er uren etter sæduttømming

5Mos 23,12 Grav ned avføringen din med en kjepp

5Mos 23,17 Tempelutukt er en styggedom

5Mos 23,19 Du skal ikke kreve renter av landsmenn

5Mos 23,24 Herren aksepterer å gå på slang

5Mos 24,5 Nygifte menn skal ikke dra i krig

5Mos 24,6 Du skal ikke ta håndkvern eller kvernstein i pant

5Mos 24,7 Dødsstraff for menneskehandel med israelitter

5Mos 25,1 Skyldige skal tildeles opptil førti slag

5Mos 25,4 Du skal ikke ha muleband på en okse som tresker

5Mos 25,11 Hvis en kvinne tar tak i kjønnsdelene på en som krangler

5Mos 28,15 Straffen for ikke å følge alle Herrens bud

5Mos 28,58 Man skal følge alle Herrens lovbud

5Mos 28,66 Straffen for ikke å følge Herrens regler

5Mos 29,19 Herrens straff for ikke å følge hans bud

5Mos 31,16 Herren vil straffe dem hardt, som tilber andre guder

5Mos 32,4 Falsk propaganda om Herren

1Kong 9,6 Dødsstraff for å dyrke andre guder

1Kong 11,2 Herren er imot blanding av folkeslag

Job 5,17 Den allmektiges tukt skal du ikke forakte

Ordsp 5,23 Den gudløse må dø av mangel på tukt

Ordsp 12,24 De late blir overlatt til slaveri

Ordsp 31,6 Gi alkohol til de fattige og deprimerte

Jes 5,22 Ve dem som drikker vin

Jes 14,21 Gjør slaktebenken klar for gjerningsmennenes sønner!

Jes 66,17 De som spiser svinekjøtt skal gå til grunne

Jer 4,4 Herrens vrede flammer opp om man ikke omskjærer seg

Jer 13,22 Herren straffer synd med å utsette lemmer for vold

Jer 17,21 Herren vil drepe dem som ikke hviler på sabbatsdagen

Jer 25,27 Drikk så dere blir drukne og spyr!

Jer 34,14 Herren vil at slaver kun skal tjene israelittene i 6 år

Jer 48,10 Herren forbanner dem som ikke dreper i hans navn

Esek 4,12 Byggkakene skal stekes med tørket menneskemøkk som brensel

Esek 18,4 Den som synder, han skal dø

Esek 20,25 Herren ga israelittene lover som de ikke kunne leve med

Esek 44,9 Ingen uomskårne får komme inn i Herrens tempel

Sef 1,8 Herren straffer alle som kler seg i utenlandsk drakt

Mal 2,16 Herren vil ikke vite av skilsmisse

Endret av PSfire
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...