RWS Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det er faktisk mulig å dra mattematiske regelmessigheter ut av ALT som er skrevet bare man gidder å holde på lenge nok... Og så tar hjernens evolverte trang til å finne mønstere og sammenhenger over hvis man ikke er forsiktig og du får tilfeller som MaxRPM her, som tror at disse mattestykkene faktisk støtter makkverket som går under navnet den kristne bibel... Trist å se hvordan noen fullstendig renser hjernen sin for alt som heter logikk og rasjonalitet for å forbli i troen... I MaxRPM sin verden tror han altså MER på regnestykkene enn jesus selv... 3 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hei, de siste åra, har jeg studert en god del originalskriftene i bibelen, og jeg har lyst å fortelle det i kortversjon, men vet ikke om det er mulig. Men jeg skal prøve. Snakk om bortkastet tid. Stirrer du lenge nok og strekker deg langt nok i desperasjon, eller pga. mental sykdom og paranoia, så finner du svarene du ønsker å se. "The Number 23" http://www.imdb.com/title/tt0481369/ "Walter Sparrow becomes obsessed with a novel that he believes was written about him. As his obsession increases, more and more similarities seem to arise." 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Kanskje dere ateister kan lage et "falskt" argument for at Gud gjorde det sånn at man skulle finne overnaturlig mattematikk i bibelen, hvordan vill han gjort det? Se om dere kan tenke dere en bedre måte enn den jeg har funnet. Runinho, jeg har sett nummer 23, og ser hvordan det virker, for eksempel, når jeg kjøpte meg en ny bil, så såg jeg den bilen på veiene mye mer enn før jeg kjøpte den. Men jeg liker hvordan de forklarer at nummer 23 betyr noe nytt, som f.eks at Åpbaringene har 22 kapitler, og etter det er det nye tredd i kraft. Veldig likt 8, som indikerer begynnelsen på en ny uke. Bibelhjulet er i 3 sykluser av de 22 hebraiske bokstavene. Syklus 1: 5 Mosebøker- 12 GT historiebøker- 5 Visdomsbøker Syklus 2: 5 Store profeter- 12 Små profeter- 5 NT historier Syklus 3: 22 apostelbrev Jesaja er bok nummer 23, Jesaja har 66 kapitler, 39 om dom, og 27 siste om utfrielse, akkurat lik bibelens 39 GT-bøker og NT's 27 bøker. Åpenbaringens 22 kapitler har 404 vers til sammen. 22*404=8888 Jesus på gresk=888 "Sjette dagen" på hebraisk "Yom Shishy" har summen 666 Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 jeg sier det bare 2012 = 2+0+1+2 = 5 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Dette er fin grafikk basert på bibelens tekster: Lenke til kommentar
phydeaux Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Kanskje dere ateister kan lage et "falskt" argument for at Gud gjorde det sånn at man skulle finne overnaturlig mattematikk i bibelen, hvordan vill han gjort det? Se om dere kan tenke dere en bedre måte enn den jeg har funnet. Runinho, jeg har sett nummer 23, og ser hvordan det virker, for eksempel, når jeg kjøpte meg en ny bil, så såg jeg den bilen på veiene mye mer enn før jeg kjøpte den. Men jeg liker hvordan de forklarer at nummer 23 betyr noe nytt, som f.eks at Åpbaringene har 22 kapitler, og etter det er det nye tredd i kraft. Veldig likt 8, som indikerer begynnelsen på en ny uke. Bibelhjulet er i 3 sykluser av de 22 hebraiske bokstavene. Syklus 1: 5 Mosebøker- 12 GT historiebøker- 5 Visdomsbøker Syklus 2: 5 Store profeter- 12 Små profeter- 5 NT historier Syklus 3: 22 apostelbrev Jesaja er bok nummer 23, Jesaja har 66 kapitler, 39 om dom, og 27 siste om utfrielse, akkurat lik bibelens 39 GT-bøker og NT's 27 bøker. Åpenbaringens 22 kapitler har 404 vers til sammen. 22*404=8888 Jesus på gresk=888 "Sjette dagen" på hebraisk "Yom Shishy" har summen 666 Hvorfor går du ikke Dan Brown i næringa og forfatter en ny Da Vinci kode? Må være mye penger å hente... ? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hei, de siste åra, har jeg studert en god del originalskriftene i bibelen, og jeg har lyst å fortelle det i kortversjon, men vet ikke om det er mulig. Men jeg skal prøve. Snakk om bortkastet tid. Stirrer du lenge nok og strekker deg langt nok i desperasjon, eller pga. mental sykdom og paranoia, så finner du svarene du ønsker å se. "The Number 23" http://www.imdb.com/title/tt0481369/ "Walter Sparrow becomes obsessed with a novel that he believes was written about him. As his obsession increases, more and more similarities seem to arise." Off topic: Takk for film-tips! Topic: Ja, det er bortkastet tid... Ikke å studere originalskrifter, for det kan jo være litt interessant og lærerikt har jeg funnet ut, (F.eks. finner man ut litt av hvordan språket har utviklet seg fra den gang da, til nå, etc..) Men dette mattematiske bullshitet er bare bortkastet tid... Originalskriftene har heller null og nada å gjøre med denne mattematikken ettersom det ikke var noen som helst inndeling i kapitler og så videre... Men dette hopper maxRPM bukk over, og bruker Guds magi flere tusenvis av år senere som forklaring på kapittel og ver inndelingene, og så videre... Det greske alfabetet var også bygget opp matematisk, og kunne derfor brukes både til å regne og skrive med... Dette var ikke noen idé Gud fant på(...) Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Kanskje dere ateister kan lage et "falskt" argument for at Gud gjorde det sånn at man skulle finne overnaturlig mattematikk i bibelen, hvordan vill han gjort det? Det finnes ingen overnaturlig mattematikk i bibelen. Gud kan ikke ha gjort det sånn at man finner noe sånt der, se punkt 1. Grunnen til at punkt 1 og 2 er sant, er fordi Gud, slik du forestiller deg ham; ikke finnes. Sånn ville han gjort det. Kan du motbevise det? Kan du bevise at det er falskt? Se om dere kan tenke dere en bedre måte enn den jeg har funnet. Runinho, jeg har sett nummer 23, og ser hvordan det virker, for eksempel, når jeg kjøpte meg en ny bil, så såg jeg den bilen på veiene mye mer enn før jeg kjøpte den. Men jeg liker hvordan de forklarer at nummer 23 betyr noe nytt, som f.eks at Åpbaringene har 22 kapitler, og etter det er det nye tredd i kraft. Veldig likt 8, som indikerer begynnelsen på en ny uke. Bibelhjulet er i 3 sykluser av de 22 hebraiske bokstavene. Syklus 1: 5 Mosebøker- 12 GT historiebøker- 5 Visdomsbøker Syklus 2: 5 Store profeter- 12 Små profeter- 5 NT historier Syklus 3: 22 apostelbrev Jesaja er bok nummer 23, Jesaja har 66 kapitler, 39 om dom, og 27 siste om utfrielse, akkurat lik bibelens 39 GT-bøker og NT's 27 bøker. Åpenbaringens 22 kapitler har 404 vers til sammen. 22*404=8888 Jesus på gresk=888 "Sjette dagen" på hebraisk "Yom Shishy" har summen 666 Og igjen er jeg oppgitt Endret 8. januar 2012 av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Tipper at det blir VELDIG stille om en stund når MaxRPM har kommet over den første "forelskelsen" for denne verdiløse matten han her predikerer og skjønner hvor tullete dette egentlig er... Ellers så tipper han over og det blir stille fordi han er på et sted folk ikke får site å klore ned sine vrangforestillinger på internettet.... Psykriatrien er full av religiøse nutcases som begynte å bable over seg med ting som dette, tror det har noe å gjøre med overdoser av kognitiv dissonans eller confirmation bias, der de forsøker å overbevise seg selv på et grunnlag av løgn, vrangforestillinger og annet der en del av hjernen VET at de lyver og derfor kontradikterer løgnene den troende delen av hjernen kommer med og alt ender i slurvespilling i polstrede rom.... uansett skumle saker... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Jeg har lært en del matematikk. Alt fra statistikk, kombinatorikk, matriser, differensialligninger, trippelintegraler og partiellderivasjon. Men den "matematikken" som det snakkes om her minner mest om noe fantasifullt hjemmelaget hokus pokus. Vi blander litt her, finner på vilkårlige tall der, også kaster vi en terning, og vips så er det magiske tall i bibelen! Matematikken som brukes her er knapt på ungdomsskolenivå. Lurer fortsatt på om trådstarter har fått med seg at e er et irrasjonelt tall og derfor ikke kan skrives som brøk. Endret 9. januar 2012 av Griffar Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Et spørsmål til TS. Hvordan forklarer du at bibelen faktisk ble skrevet av mennesker og det faktum at det forelå en stor utvelgelse av hva som skulle bli med og ikke. Maria Magdalena hadde jo også skrevet en hel del som ble forkastet? Når det er sagt, stusser jeg på den generelle personlige hetsen her inne. Historien burde vise oss at ikke all nytenkning er totalt bortkastet. Veldig lett å se på seg selv som bedreviter i vitenskapens lys da argumentene allerede er bevist. MEN hvor hadde vi vært om den "sprøe" tanken hadde blitt kneblet? Foreksempel fikk tanken om det svarte hullet krass kritikk og mannen bak ble jo også stemplet som gal - og forferdelig dårlig i matte Jeg sier ikke at man skal svelge alt rått, men jeg er faktisk glad det finnes frie tenkere som TS her... om din mentale helse takler det sier jeg stå på! Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Når det er sagt, stusser jeg på den generelle personlige hetsen her inne. Historien burde vise oss at ikke all nytenkning er totalt bortkastet. Veldig lett å se på seg selv som bedreviter i vitenskapens lys da argumentene allerede er bevist. MEN hvor hadde vi vært om den "sprøe" tanken hadde blitt kneblet? Foreksempel fikk tanken om det svarte hullet krass kritikk og mannen bak ble jo også stemplet som gal - og forferdelig dårlig i matte Jeg sier ikke at man skal svelge alt rått, men jeg er faktisk glad det finnes frie tenkere som TS her... om din mentale helse takler det sier jeg stå på! Nå er det jo forbanna langt fra et godt, rødt eple til en gammel, dvask banan, da. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Et spørsmål til TS. Hvordan forklarer du at bibelen faktisk ble skrevet av mennesker og det faktum at det forelå en stor utvelgelse av hva som skulle bli med og ikke. Maria Magdalena hadde jo også skrevet en hel del som ble forkastet? Når det er sagt, stusser jeg på den generelle personlige hetsen her inne. Historien burde vise oss at ikke all nytenkning er totalt bortkastet. Veldig lett å se på seg selv som bedreviter i vitenskapens lys da argumentene allerede er bevist. MEN hvor hadde vi vært om den "sprøe" tanken hadde blitt kneblet? Foreksempel fikk tanken om det svarte hullet krass kritikk og mannen bak ble jo også stemplet som gal - og forferdelig dårlig i matte Jeg sier ikke at man skal svelge alt rått, men jeg er faktisk glad det finnes frie tenkere som TS her... om din mentale helse takler det sier jeg stå på! Takker for den, litt kjekt å få positiv tilbakemelding, og forsvar. Men la bare hjertet legge frem hva hjertet er fylt av, jeg er ikke så hårsår. Men diskusjonen har mye overflødige ord, og det synes jeg ikke gir meg noe. De apokryfiske bøker er forkastet til å ikke være med i den protestantiske bibelen fordi de mente at de ikke trengtes å være med for å se helheten. Gud mener jeg kan være med å påvirke troende mennesker til å se hva som burde bli med i bibelen og hva som ikke burde. Og med 66 bøkene og 1189 kapitlene, så er jo det en utrolig symmetri og mattematikk her, jeg har nevnt det her i denne tråden, og orker ikke å nevne det igjen. Kapitler og vers kan Han også ha vært med å påvirket, det kan virke sånn for meg, ikke alt, men litt her og litt der, såpass mange tilfeldigheter at det blir umulig å lage så mange tilfeldigheter i noen annen bok, da tenker jeg også på matematikken jeg har lagt frem. Om folk som ser dette bare mener dette er tilfeldigheter, så mener jeg man bevisst lukker øynene. Det med kognitiv dissonans(CDS), så har han jeg har funnet bibelmatematikken, det samme å si om de som ser dette, men ikke ser noe overnaturlig ved det. The truly impartial observer might surely be forgiven for believing that the offer of new and objective evidence regarding the deepest issues of life would be eagerly seized upon by every philosopher and scientist. In the present writer's experience, this is not so. His many attempts to interest eminent people - academics, editors of popular scientific journals and quality newspapers, theologians, and others - in the Aleph-Tau phenomena have met with little success. The Bible maintains that, without exception, the human heart "...is deceitful above all things, and desperately wicked..." (Jer.17:9). Can this be true? Is there a better way of explaining the prejudices and double standards of the scientific and intellectual establishment, and its unwillingness to propagate information which should be available to all? Doesn't the present sorry state of the world express the truth of God's comment on man - His once perfect creature, and steward of Creation? Remarkably, this phenomenon - the Cognitive Dissonance Syndrome (CDS) - is particularly evident in ministers of religion and in those who profess strong religious beliefs. It is the view of this writer that the traditions of the churches can be positive obstacles to God's continuing revelation (for we must not fall into the error of believing that - apart from keeping His promises - He is in any way bound!). Such people may be sincere enough in following their own beliefs but are in danger of becoming immune to the miraculous - hence, rendering themselves unteachable - as far as God is concerned. The more obvious manifestations of CDS are therefore: for the unbeliever, a denial of God and of all absolutes; for the believer, a refusal to accept that God is Absolutely Sovereign, and might think and act in ways differing greatly from his own. http://www.whatabeginning.com/ASPECTS/ASPECTS_7.html Og til deg som påstår å kunne matematikk fordi du nevner så mange forskjellige ord innen matematikk, så vil jeg si, ja, det er enkel matematikk, det skal forstås av alle, han som laget nettsiden sa det selv, at han ville lage det for å forstås av alle, litt geometri, triangulære tall har jo en symbolikk i treenigheten, hexagon og hexagram er jo sekskantet og tallet for mennesket er 6. Kubiske tall 8,27,64,125 osv er jo tall opphøyd i tredje. 37 er som et hovedtall i matematikken han har funnet, og det er jo spesielt i 3 gangen hvor svaret blir 3 like tall etter hverandre. For meg var det ikke fullt forståelig matte i begynnelsen, men det ble det etterhvert, men du så vel og forsto vel alt til å begynne med og mente at dette var tullematte som er barnslig og ugudelig, om du i det hele har kikket deg noe inn på dette. Her gir jeg deg sjansen igjen http://www.whatabeginning.com/ Jeg har prøvd å ta noen høydepunkter og forklart det på norsk, siden det kan være enklere å forstå for den som ikke gidder å sette seg noe særlig inn i det. Jeg tipper det er mange av dere, som sier dere fornøyd med gamle svar om at dette er svada, det er påbevist før at bibelkoder er tull og sånne dårlige forklaringer. Men jeg ser det igjen når jeg søker på google "gen 1,1 2701 37 73" Så er det noen få som brenner for å forklare, men lite respons. Endret 10. januar 2012 av maxRPM Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Unnskyld meg, men hvordan i helvete klarer du å lire ut av deg at "37 er som et hovedtall i matematikken"?! Jaså? Innenfor hvilken gren? Topologi? Analyse? Algebra? 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Denne tråden minner meg om spillet "Full tilt!" av en eller annen grunn... Gang på gang har det blitt forklart at bibelen ble verssatt LENGE etter at de srkrev dette og like mange ganger klarer MaxRPM å hoppe over det enkle faktum at vers IKKE har noe å si mattematisk for noe som helst... Hvor blind er det mulig å bli liksom... IKKE legg fornuft og fakta i addisjonen, ihvertfall ikke om du vil se hvor "sann" bibelen faktisk er.... Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Et spørsmål til TS. Hvordan forklarer du at bibelen faktisk ble skrevet av mennesker og det faktum at det forelå en stor utvelgelse av hva som skulle bli med og ikke. Maria Magdalena hadde jo også skrevet en hel del som ble forkastet? Når det er sagt, stusser jeg på den generelle personlige hetsen her inne. Historien burde vise oss at ikke all nytenkning er totalt bortkastet. Veldig lett å se på seg selv som bedreviter i vitenskapens lys da argumentene allerede er bevist. MEN hvor hadde vi vært om den "sprøe" tanken hadde blitt kneblet? Foreksempel fikk tanken om det svarte hullet krass kritikk og mannen bak ble jo også stemplet som gal - og forferdelig dårlig i matte Jeg sier ikke at man skal svelge alt rått, men jeg er faktisk glad det finnes frie tenkere som TS her... om din mentale helse takler det sier jeg stå på! Hvem har påstått at all nytenkning er totalt bortkastet? Det er ganske utrolig at du greier å antyde at hvis man kritiserer en gal manns feberfantasier, så avskyr man all nytenkning? Det er heller ingen her som knebler noen, så kommentaren din fremstår som en enorm stråmann. Du argumenterer mot meninger som ingen har uttrykt. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Her er en til matematisk regelmessighet. Et år består av mer presist 365,25 dager. Det var vanskelig for førtidens mennesker å vite, jødene laget en hebraisk kalender bestående av 360 dager, men klarte å rette ut forskjellen etter en god del år, søk på hebrew calendar om du vil vite mer om det. Ifølge den hebraiske kalenderen utregnet med alderen på personer i bibelen lever vi i år 5773 siden Adam. Men et noen clue i bibelen inspirert av Vår Skaper har kodet inn i bibelen 365,25 om man regner litt på noen tall Fra Adam til Noahs dager da flommen kom kan man lett se at det er 1656 år ved å regne ut alderen på de forskjellige personer som levde frem til Noah. 1656 år ganger 365,25 = 777,7 ganger 777,77 Enda et bevis på at bibelen har førsterett på tallet 7 som hellig tall. En dag består av 86400 sekund 60*60*24 86400*7= 777,7*777,77 Enoch ble tatt opp til himmelen står det i bibelen, året var 3013 før Kristus. Året Moses dro ut fra Egypt er 1492 før Kristus. Jesus evangeliserte fra cirka år 30 etter kristus 3013BC<------1521 år------->1492BC<--------1521 år------> (29)30 AD Som man ser er dette 1521 år mellom hver hendelse. 1521*365,25= 555555 5 er også et hellig tall i bibelen og det er tallet for nåde. Så å bruke tall i bibelen med 365,25 viser at Gud vet at et år består av 365,25 dager. Endret 10. desember 2012 av maxRPM Lenke til kommentar
404415 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 1656 år ganger 365,25 = 777,7 ganger 777,77 Enda et bevis på at bibelen har førsterett på tallet 7 som hellig tall. 604854 = 604871,72? En dag består av 86400 sekund 60*60*24 86400*7= 777,7*777,77 604800 = 604871,72? Som man ser er dette 1521 år mellom hver hendelse. 1521*365,25= 555555 5 er også et hellig tall i bibelen og det er tallet for nåde. 555545,25 = 555555? Så å bruke tall i bibelen med 365,25 viser at Gud vet at et år består av 365,25 dager. Ser ut som han fungerer litt mer som en kokk. Tar det på øyemål. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Så å bruke tall i bibelen med 365,25 viser at Gud vet at et år består av 365,25 dager. Men et døgn har ikke vært den tiden konstant hele tiden skjønner du, jorden har rotert fortere, så det er mulig at guden din er LITT på bærtur i disse matematiske utregningene dine... Skjønner egentlig ikke at du gidder å bruke dette sludderet som sannhets gehalt jeg, for det er helt lavmål og man er nødt til å juge for å få det til, men som kristen er jo ikke det å juge til seg selv og andre noe nytt, så det overrasker ikke akkurat at du klarer å "overbevise" (les : juge) deg selv om at dette stemmer akkurat... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå