fantenberg Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei Går nå andreåret eiendomsmegling på BI, men har hele tiden vært usikker på om dette er det riktige. Derfor er jeg gira på å spe på med de 9 fagene som er å finne i ØkAd-planen, som ikke er i eiendomsmeglingplanen, og ta begge bachelorene. Så har jeg flere muligheter (les: master). Noen som har peiling på om dette er mulig? Og hvis ikke, er det mulig å feks ta bacheloren i eiendomsmegling på mindre enn normert tid? Opplever ikke alt for stor arbeidsmengde, så mener bestemt at jeg kan fullføre bacheloren til neste jul, i stedet for våren 13. Hvis noen har noe peiling på om en av disse to tingene er mulig, så setter jeg stor pris på svar. :) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 I utgangspunktet skal det være mulig å både ta flere overlappende bachelorgrader og å gjennomføre en bachelor på mindre enn normert tid. Om det lar seg gjøre i praksis kommer an på gjennomføring av prosjekter, eksamensdatoer osv. Det er det neppe noen her som kan svare på. For å få to bachelorer er det mulig du må søke deg inn på økad som alle andre og deretter søke fritak for alle fagene du ikke trenger. Men dette må du høre med noen på skolen om. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det er fint mulig å ta fleire bachelorgrader, men merk at i det du fullfører den eine bachelorgraden så mister du studieplassen din og du må derfor søke på nytt. Dersom bachelorgradene er forholdsvis like så kan du bruke oppigjen fleire av studiepoenga frå bachelorgrad 1 til å ta bachelorgrad 2. Men du får nok ikkje fleire muligheiter i forhold til Mastergrad anna enn at du har to bachelorgrader som du kan bygge vidare på. Dersom bachelorgradene er så like at du kan finne deg ein jobb der arbeidsgiver har bruk for begge utdanningane dine så vil du kunne bli lønna som om du har ei mastergrad. Det er heller ingen regel for kor raskt du kan ta ein bachelorgrad. Det som vanligvis stopper deg er som nemnt overlappande eksamensdatoer, krav om at du må bestå del 1 av eit fag før du kan melde deg opp i del 2 samt generelle problemer med timeplanen i forhold til obligatoriske forelesninger. Dersom det ikkje fungerer på den høgskulen du går på så kan du sjå på muligheitene for å ta faget på ein anna skule og søke om få det godkjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå