N_R Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hepp, har fått i oppdrag å fikse noe på Mac, men har ikke vært borti de før.... Alt funker forsåvidt, men saken er at PPPoE ikke dial'er FØR den blir bedt om det. Hvis man da åpner e-post som første applikasjon rekker ikke PPPoE å dial'e før e-posten har gitt feilmelding om at den ikke kan laste ned epost. Så er det bare å trykke gjennom to OK knapper, og så funker alt fordi modemet nå har fått de sekundene det trengte for å dial'e. Ønsker altså noe sånt som auto-dial-on-log-in, slik at det blir ekte always on.... er det mulig å fikse på en enkel måte? Er det evt andre ting jeg kan gjøre? Det var en ADSL connection og en Built-in Ethernet, nå står den på Ethernet rett og slett fordi jeg ikke fikk ADSL til å fungere..... :oops: Lenke til kommentar
ponke Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Enkleste måten, så man ALLTID er på; Kjøp en router Ellers har jeg lite erfaring med Mac selv, så det med Mac-instillinger kan jeg ikke hjelpe deg noe med. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
N_R Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 hehe, ja, det er kanskje faktisk det enkleste..... øh litt flaut, men det tenkte jeg faktisk ikke på i det hele tatt.... ( :oops:, :oops: og dobbelt :oops: ) Hehe, får skylde på sommervarmen eller noe!! Faktisk er det fort verdt en liten times opp sett det ja, folka som skal bruke saken får vel fort angst når det spretter opp feilmelding hele tida!! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Routere har blitt så billige nå at du får de billigste under 500 kroner, er verdt hver eneste krone. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
comicz Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 om du har telenor og zyxel-modemet er dette allerede en router. pm meg for info om hvordan du låser opp denne muligheten hvis du er interessert. Lenke til kommentar
N_R Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 nope, det er jalla Alcatel speedtouch.... samt at det er ikke mitt, så flashing av firmware osv er egentlig litt uaktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå