Xathras Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei! Jeg har drevet å tittet på diverse komponenter til min nye gaming PC og føler jeg har kommet frem til det jeg vil ha nå. Jeg ønsker tilbakemelding og meninger av dere. Jeg har tenkt til å bestille iløpet av uka, og skal begynne å bygge den så fort jeg kan, så hvis jeg har glemte noe så si ifra! Her er oppsettet: http://bildr.no/image/1002659.jpeg Hvorfor har jeg valgt dette? (Kan hoppes over :!: ) Det jeg har prøvd å gjøre er å velge de komponentene som passer best sammen, og som egner seg best til overclocking. Jeg har gått for det sterkeste single-gpu skjermkortet som har en utrolig bra kjøling og ekstra minne, noe som sørger for at det kan overclockes uten problemer med varme. Jeg skal med det første spille på 1920x1080 med "alt på maks". Men med dette kortet kan jeg det og mye mer. Tanken er at jeg ikke vil begrense bruken, så jeg kan spille på høyere oppløsninger/flere skjermer senere om jeg vil. Jeg tenker også at det kan være kjekt for fremtidige spill som krever mye. Selvom det er en gaming-pc har jeg gått for i7-2600k til tross for at den har noe overflødige fordeler(hyperthreading etc). Hovedkortet er toppmodellen til MSI og går hånd i hånd med processoren. Det er designet for at processoren skal kunne overclockes uten noe problem. 4.2Ghz med bare ett trykk og 4.8 eller mer ved mer konfigurasjon. Som kjøling har jeg valgt Antec Kuhler 920 for bra kjøling med enkel installasjon og konfigurasjon. Jeg tipper at noen vil si jeg ikke for "mest for pengene" når jeg velger slike over-the-top komponenter, men det vet jeg altså Betaler heller litt mer for å få bedre overclockingmuligheter. Takk for all tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hadde holdt meg unna SSDer med SandForce kontrollere var jeg deg. Er veldig mye problemer med de. Ellers så det bra ut. (Hvis du ønsker en overkill pc ) Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg ville valgt et annet kabinett , for hvis du først skal gå for high-end komponenter bør du ha god kjøling. Du kan jo prøve et med vinklet hovedkort Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Eller 800D. Når du først skal bruke masse penger. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ser ikke noe på det bildet der jeg. Mulig det er maskinen/web client jeg sitter på, men bildet er bitte lite. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ser ikke noe på det bildet der jeg. Mulig det er maskinen/web client jeg sitter på, men bildet er bitte lite. Kopier lenken og lim den inn i adressefeltet Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Hadde holdt meg unna SSDer med SandForce kontrollere var jeg deg. Er veldig mye problemer med de. Det samme har jeg hørt. Corsair 600t og 800d er kjempe fine kabinett Hvorfor ikke en Corsair kjøler også? Dog en Noctua gjør akuratt den samme jobben egentlig. Tipper du blir kjempe fornøyd med den riggen der Endret 17. oktober 2011 av Cri Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hadde holdt meg unna SSDer med SandForce kontrollere var jeg deg. Er veldig mye problemer med de. Og du har sikre kilder på detta eller? Jeg har nemmelig en Cosair Force 120 GB SSD og jeg har ikke noe problemer. Riktignok så skal ikke denne brukes som fil disk da, så. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) http://www.idg.no/pcworld/article210276.ece http://www.anandtech.com/show/4604/the-sandforce-roundup-corsair-patriot-ocz-owc-memoright-ssds-compared Endret 17. oktober 2011 av Cri Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Hadde holdt meg unna SSDer med SandForce kontrollere var jeg deg. Er veldig mye problemer med de. Og du har sikre kilder på detta eller? Jeg har nemmelig en Cosair Force 120 GB SSD og jeg har ikke noe problemer. Riktignok så skal ikke denne brukes som fil disk da, så. Kildene mine er uttallige folk som beskriver sine disker som ustabile og sier de får BSOD ofte. Men hvis du absolutt må ha en kilde kan et googlesøk være tingen. Ser at det allerede har blit postet kilder. Men problemene oppstår jo ikke mer ALLE diskene. Er bare en god del av de. Hvis du ikke opplever noen problemer er du en av de heldige får å si det sånn. Endret 17. oktober 2011 av Bibow Lenke til kommentar
phlake Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hvis det er gaming du holder på med så er i5-2500k et bedre valg. Dessuten kommer du aldri til å få bruk for 16GB RAM med mindre du kjører tung videoredigering/3D etc. 1 Lenke til kommentar
maiahi Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 16GB Ram er altfor mye, ja, men resten av pcen ser bra ut 580'en drar iallefall det beste fremover... Lenke til kommentar
Xathras Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Hadde holdt meg unna SSDer med SandForce kontrollere var jeg deg. Er veldig mye problemer med de. Ellers så det bra ut. (Hvis du ønsker en overkill pc ) Hva slags SSD vil du foreslå istedet for denne? Vil ha en disk til å legge OS på samt de viktigste spillene. Angående kabinettet så har jeg valgt dette grunnet brukervenneligheten og funksjonalitet. Reviews av kabinettet gir god tilbakemelding men nevner "litt dårlig lufting". Jeg tror ikke dette skal bli ett problem, men jeg kan ta en titt på de dere har nevnt. Kjølingen av CPU er jo vannbåren så luftingen av dette systemet er jo generelt i utluftingsluker, noe jeg ikke ser noen stor feil med. Og avkjølingen av grafikkortet (Twin Frozr III) er hovedsakelig basert på avkjølingselementet fremfor viftene (viftene er selvfølgleig viktige) men sammen med vannavkjølingen så tror jeg ikke det vil sette like stor krav til lufting som dere kanskje har i tankene? Tror i allefall det ikke skulle blitt noe problem. Mulig jeg tar feil og, er ingen ekspert Ang. 16gig ram så er det simpelten siden det er så billig, så slipper jeg å kjøpe siden. Og i7-2600k så er den LITT bedre. Prisforskjellen er ganske liten med tanke på at skjermkortet alene koster 4800kr. Har ikke tenkt til å forandre dette, men takk for tilbakemelding. Tar gjerne imot flere forslag om dere har. 1 Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg posta mitt system HER og litt Z68 info HER Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Kan annbefale Crucial M4 på det varmeste. Stabil og mye for pengene. Men husk å oppdater firmwaren på den. 64GB versjonen ligger på rundt 900,- og 128GB ligger på rundt 1600,- Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hadde holdt meg unna SSDer med SandForce kontrollere var jeg deg. Er veldig mye problemer med de. Ellers så det bra ut. (Hvis du ønsker en overkill pc ) Hva slags SSD vil du foreslå istedet for denne? Vil ha en disk til å legge OS på samt de viktigste spillene. Angående kabinettet så har jeg valgt dette grunnet brukervenneligheten og funksjonalitet. Reviews av kabinettet gir god tilbakemelding men nevner "litt dårlig lufting". Jeg tror ikke dette skal bli ett problem, men jeg kan ta en titt på de dere har nevnt. Kjølingen av CPU er jo vannbåren så luftingen av dette systemet er jo generelt i utluftingsluker, noe jeg ikke ser noen stor feil med. Og avkjølingen av grafikkortet (Twin Frozr III) er hovedsakelig basert på avkjølingselementet fremfor viftene (viftene er selvfølgleig viktige) men sammen med vannavkjølingen så tror jeg ikke det vil sette like stor krav til lufting som dere kanskje har i tankene? Tror i allefall det ikke skulle blitt noe problem. Mulig jeg tar feil og, er ingen ekspert Ang. 16gig ram så er det simpelten siden det er så billig, så slipper jeg å kjøpe siden. Og i7-2600k så er den LITT bedre. Prisforskjellen er ganske liten med tanke på at skjermkortet alene koster 4800kr. Har ikke tenkt til å forandre dette, men takk for tilbakemelding. Tar gjerne imot flere forslag om dere har. M4 128/64gb. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630675 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630674 Begg bra valg med lite feil. Svært populær også. Men husk å oppdatere firmware. Lenke til kommentar
Xathras Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Hadde holdt meg unna SSDer med SandForce kontrollere var jeg deg. Er veldig mye problemer med de. Ellers så det bra ut. (Hvis du ønsker en overkill pc ) Hva slags SSD vil du foreslå istedet for denne? Vil ha en disk til å legge OS på samt de viktigste spillene. Angående kabinettet så har jeg valgt dette grunnet brukervenneligheten og funksjonalitet. Reviews av kabinettet gir god tilbakemelding men nevner "litt dårlig lufting". Jeg tror ikke dette skal bli ett problem, men jeg kan ta en titt på de dere har nevnt. Kjølingen av CPU er jo vannbåren så luftingen av dette systemet er jo generelt i utluftingsluker, noe jeg ikke ser noen stor feil med. Og avkjølingen av grafikkortet (Twin Frozr III) er hovedsakelig basert på avkjølingselementet fremfor viftene (viftene er selvfølgleig viktige) men sammen med vannavkjølingen så tror jeg ikke det vil sette like stor krav til lufting som dere kanskje har i tankene? Tror i allefall det ikke skulle blitt noe problem. Mulig jeg tar feil og, er ingen ekspert Ang. 16gig ram så er det simpelten siden det er så billig, så slipper jeg å kjøpe siden. Og i7-2600k så er den LITT bedre. Prisforskjellen er ganske liten med tanke på at skjermkortet alene koster 4800kr. Har ikke tenkt til å forandre dette, men takk for tilbakemelding. Tar gjerne imot flere forslag om dere har. M4 128/64gb. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630675 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630674 Begg bra valg med lite feil. Svært populær også. Men husk å oppdatere firmware. Dere foreslår jo begge to den samme SSDen, og jeg kan ikke se noe feil med den (har jo fått bra tilbakemelding etc) så da kommer jeg nok til å gå for den prisen er jo og bra Kommer til å bruke denne for OS og de viktigste spillene mine, for å så bruke 2 TB Black Caviar disken til lagring av filer. Det er bare å koble opp på standard måte så vil dette gå greit? Tar gjerne imot tips. Er mer eller mindre første PCen jeg bygger Jeg så noe angående RAID som SSD etc, er det noe jeg bør titte på ? Lurte også på hvorfor dere anbefalte andre kabinett ? Såvidt jeg kan skjønne så er det ett veldig bra kabinett og lett å bruke? Er den "litt dårlige luftingen" såpass betydelig? Vil jo helst ta ett safe valg, men Graphite 600TM modellen virka veldig kurant pga. brukervenneligheten. Har ikke rukket å se på de dere foreslo ennå, men er disse like enkle å installere? Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hadde holdt meg unna SSDer med SandForce kontrollere var jeg deg. Er veldig mye problemer med de. Og du har sikre kilder på detta eller? Jeg har nemmelig en Cosair Force 120 GB SSD og jeg har ikke noe problemer. Riktignok så skal ikke denne brukes som fil disk da, så. Kildene mine er uttallige folk som beskriver sine disker som ustabile og sier de får BSOD ofte. Men hvis du absolutt må ha en kilde kan et googlesøk være tingen. Ser at det allerede har blit postet kilder. Men problemene oppstår jo ikke mer ALLE diskene. Er bare en god del av de. Hvis du ikke opplever noen problemer er du en av de heldige får å si det sånn. Altså. Du har hørt/lest om noen som har problemer med de diskene, men har ikke hatt dem selv? Gennrelt så er man heldig uannsett hvilke datadeler man kjøper for du kan egentlig ikke stole på komponenter i det hele tatt. En PC kan være slik at en dag så fungerer den og en annen dag så fungerer den ikke mer. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hadde holdt meg unna SSDer med SandForce kontrollere var jeg deg. Er veldig mye problemer med de. Og du har sikre kilder på detta eller? Jeg har nemmelig en Cosair Force 120 GB SSD og jeg har ikke noe problemer. Riktignok så skal ikke denne brukes som fil disk da, så. Samme her. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Altså. Du har hørt/lest om noen som har problemer med de diskene, men har ikke hatt dem selv? Gennrelt så er man heldig uannsett hvilke datadeler man kjøper for du kan egentlig ikke stole på komponenter i det hele tatt. En PC kan være slik at en dag så fungerer den og en annen dag så fungerer den ikke mer. Så du sier du aldri har lest om at det er problemer med SandForce kontrollerene? Da må du følge mer med. Jeg begrunner selvfølgelig ikke påstanden min med en jeg har hørt om. Som du ser over tidligere i tråden har det blitt postet linker til sider som beskriver problemene. Men som sagt, det er jo ikke ALLE diskene det er problemer med. Men et ganske stort anntall. Derfor fraråder jeg/andre som følger med folk å kjøpe disse diskene intill problemene er fikset. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå