Master1 Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Heisann. Går for tiden VGS, og skal studere økonomi og ledelse når jeg er ferdig med vgs, samt førstegangstjenesten. Jeg har flere spm. ang. studiepoeng med tanke på retningen jeg skal gå. - Har hørt at man får 2 studiepoeng ved å ta førstegangstjenesten. Stemmer dette uansett hvilken linje jeg skal gå videre? - Blir borte fra skolen 1-2 år. Hvordan er det med dette? Får man 1 poeng per år man blir eldre? Hvis det er sånn at man får 2 studiepoeng som teller, er det sånn at man f.eks kan late som en karakter 4 i geofag kan regnes som karakter 6 når man regner ut snittet? Vet at det ikke fungerer slik, men blir det sånn i praksis? Takker for de som tar seg tid til å svare - har helt udugelige rådgivere på skolen! Lenke til kommentar
sebbur Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg kan svare på spm to. Slik jeg har lest, får man to alderspoeng i året fra og med det året man fyller 20. Ellers tror jeg du finner mer info på samordna opptak. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Regnestykket ditt fungerer ikke. Pluss sammen alle gradueringskarakterene dine, del dem på antall fag, gang dem med 10 og legg på tilleggspoengene. Lenke til kommentar
username- Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Spørsmål 1: Stemmer, du vil få 2 studiepoeng som vil gjelde uansett hvilken linje du søker den opp til. Spørsmål 2: Etter du fyller 20 år vil du få 2 studiepoeng for hvert år. Maksgrense på 8 poeng for 4 år. Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Okei, tusen takk for svar, oppklarte veldig mye! Edit: Har hørt at man får 4 ekstrapoeng om man går allmenn, og 2 ved å ta idrettsfag? Noen som kan bekrefte det, evt. gi en link hvor jeg kan lese meg opp? Endret 17. oktober 2011 av Utdanningeralt Lenke til kommentar
username- Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Okei, tusen takk for svar, oppklarte veldig mye! Edit: Har hørt at man får 4 ekstrapoeng om man går allmenn, og 2 ved å ta idrettsfag? Noen som kan bekrefte det, evt. gi en link hvor jeg kan lese meg opp? Man får ikke 4 ekstrapoeng automatisk ved å gå allmenn. Det har seg slik at når man går på 2. og 3. året så har man muligheten til å velge fordypningsfag. Noen av fagene gir ekstra studiepoeng. Man kan maks samle 4 ekstrapoeng totalt. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Personen over meg har rett. Du kan fordype deg i realfag og få 0,5 realfagspoeng for følgende fag: Biologi 1, biologi 2, matematikk R1/S1 og Fysikk 1. Du får 1 realfagspoeng for Fysikk 2 og Matematikk R2. Fagene matematikk S2, Kjemi 1 og Kjemi 2 gir også realfagspoeng gir også poeng, men er usikker på om det er 0,5 eller 1. Maks fire poeng. Fra og med i år tror jeg også språkfag gir ekstrapoeng, men dette skal jeg ikke si sikkert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå