Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av PC for gaming og Adobe-pakken.

Anbefalte innlegg

Heisann!

I fjor begynte jeg å planlegge oppgraderingen av maskinen min, i januar laget jeg en liste med komponenter jeg ville ha med og nå har jeg endelig pengene til å gjennomføre det.

Men siden januar, antar jeg at det har kommet nye og bedre komponenter jeg kan stappe inn, og trenger derfor hjelp til å finne ut hva jeg bør ha.

Jeg kommer hovedsaklig til å bruke maskina til gaming av spill som World of Warcraft, World of Tanks, League of Legends, drøssevis av eldgamle spill og sannsynligvis - etter hvert - Might and Magic: Heroes VI og The Elder Scrolls V: Skyrim.

I tillegg til gaming, vil den bli brukt til forskjellige ting i Adobe CS5 Master Pack, som PhotoShop og Flash.

Listen ligger her.

Jeg har budsjett på 10.000 NOK maks, og vil helst ikke overstige 8500,- om det er mulig.

Samt at jeg er en sta faen og misliker ATI og AMD sterkt og har gjort det de siste 10-12 årene, har jeg ingen planer om å kjøpe produkter fra dem. Alt annet burde gå greit.

Så vær så snill, techies! Hjelp meg før jeg bruker opp pengene på fyll og fanteri! :D

Mvh,

Sjur

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, trenger ikke skjerm eller kabinett.

Har 2x crappy 15" fra Dell som fungerer greit nok.

Kan evt. koble maskina til 37" og gå tilbake til å bruke den som skjerm igjen. Gjort det i 3 år, så ...

Er i5 bedre enn i7 til gaming og leking med PS, animering og 3D?

Takk for svar. :)

Når jeg tenker meg om, trenger jeg et TV-kort også ...

e: Har forøvrig en 650W PSU, så ser ikke for meg at jeg kjøper en ny en, men jeg kan gjerne få anbefalingen for en bra BluRay-spiller/brenner også.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Godt mulig at en i7 2600k passer bra for deg da, ville fortsatt beholdt det hovedkortet. :) Men en i5 er identisk til i7en til gaming, er først ved film redigering o.l i7 kvasser seg framover!

Har dessverre ingen erfaringer med TV-kort og BluRay, men en 650W PSU burde holde ei god stund!

Lenke til kommentar

Ville personlig ikke kjøpt Sabertooth (den var i min handleliste en god stund også) men heller fått meg det andre hovedkortet. P8Z68V-Pro er ett genialt hovedkort der man får SSD caching og får dratt nytten av Sandy Bridge sin GPU, sånn at du kan spare litt på strømmen også.

Hovedmomentet for meg var SSD-caching. Men for all del, Sabertooth er ett knallbra hovedkort og har venner som har det, de kan anbefale det videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...