Gå til innhold

BK: Need for speed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk, alle sammen :) Moro å dra litt i PS-spakene inni mellom! Veien er nevnt... Er det ikke slikt at en god råvare er 90 % av jobben? Hadde desverre ikke bilde som matchet bedre, og veien klarte jeg ikke å få til noe bedre (enda). Kan fortelle litt om fremgangsmåten: Nordlysbildet er et panorama av 5 bilder tatt på høykant og etterbehandlet i PS. (Exif: f/2.2, 13 sek, 24mm, ISO 1600) Cupé-bildet er tatt i fart nattestid håndholdt på en belyst veistrekke (Exif: f/3.5, 1/30 sek, 24mm, ISO 6400) Denne er først behandlet for seg selv. Deretter har jeg kopiert over layeret, skalert dette og penslet bort ruta. Har lagt litt motion blur på cupéen for å skape intrykk av bevegelse. Har også klonet farts- og turtallsmåleren slik atfarta blir mere "riktig". På nordlyslayeret har jeg brukt radial blur for å skape zoom-effekten.

Jeg konverterer stort sett layeret til "smart objekt" for å kunne gå inn å gjøre forandringer underveis.

Mulig det finnes andre, enklere måter å gjøre dette på...? I så tilfelle tar jeg gjerne mot tips :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...