Twinflower Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Nå har jeg hatt iOS5 på iPad1 og iPhone 3GS i noen dager og koppen med irritasjon er vel over halvfull. Here goes: - Music-appen til iPad er blitt et mareritt. Man kan ikke lenger velge musikk i lister med flere kollonner for artist, album, genre etc. Nå skal vi kun bla i bilder av coverart, artistbilder eller genrebilder. - Har man en stor compilation, som jeg har med mine 300 sanger i et "diverse-album", så kan man drite i å se noe annet enn en liste over sangtittel. Noen ganger klarer jeg å få frem artistnavnet, men jeg vet ikke hvordan man kommer dit, eller om det er en bug. - Fremdeles music-appen: Den klikker til stadighet. Om man går fra now playing tilbake til album-listen, så nytter det ikke å klikke på et nytt album. Det skjer bare ingen-verdens-ting. Force restart av appen. - Neste siste irritasjonsmoment (foreløpig) i music-appen: De har FJERNET lyrics. Fint for oss som har arbeidet litt for å legge inn sangtekster på mange tusen låter. - Siste til nå: Når du er i now playing så er en aktivert funksjon (repeat eller shuffle) hvit. Når du er i oversikten, så er en aktivert funksjon hvit. Altså komplett motsatt av hverandre. Og dette er fra Apple!? - aller siste: Det er umulig å se om man har aktivert andre høyttalere (airplay eller bluetooth) uten å måtte trykke på knappen. før var den i det minste blå når du hadde aktivert noe annet enn built-in speakers. - Photostream er en pain in the ass. Først tenkte jeg at dette var kjempesnedig i backup-øyemed, men den er forbaska forbrukerfiendtlig. Tar man et bilde, samme hvor vellykket det blir, så er det på et blunk sendt rundt til alle enhetene dine via iCloud. Og hør nå her: DET KAN IKKE SLETTES!! Jess. Du leste riktig. Tar du et bilde av kjønnsorganet ditt, så ligger det overalt og du kan ikke slette det. Eneste måten er å deaktivere hele photostream på alle enhetene og dermed slette alt innholdet. - Om du tar mange bilder med kameraet og 10% blir bra, så har du fyllt opp photostream-plassen din med 90% ubrukelige bilder du ikke får slettet og som tar opp lagringsplassen din (som er 1000 bilder). - I Safari på iPad virker ikke bookmarks toolbar. Den dukker opp, men selv hvor mange items du har i den bookmarks toolbar-mappen. så kommer det ingen linker der. - Fremdeles i safari, så nytter det ikke å stable om på rekkefølgen av bokmerker. Nå ligger alle avisene nederst og de uinteressante øverst, og selv om jeg klarer å flytte de opp så er de flyttet tilbake til bunnen igjen neste gang jeg starter safari. (gjelder iphone også) - I notification senter for iphone så har den hatt problemer med å oppdatere været når jeg flytter meg. I dag var den flink, men i helgen har den trodd jeg var 6 mil unna selv om alle andre kart- og GPS-apper gir en perfekt lokasjon. Det var det jeg kom på i farten. Det dukker sikkert opp mer. Håper på en 5.1-oppdatering snarest. Endret 16. oktober 2011 av Twinflower Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 - Photostream er en pain in the ass. Først tenkte jeg at dette var kjempesnedig i backup-øyemed, men den er forbaska forbrukerfiendtlig. Tar man et bilde, samme hvor vellykket det blir, så er det på et blunk sendt rundt til alle enhetene dine via iCloud. Og hør nå her: DET KAN IKKE SLETTES!! Jess. Du leste riktig. Tar du et bilde av kjønnsorganet ditt, så ligger det overalt og du kan ikke slette det. Eneste måten er å deaktivere hele photostream på alle enhetene og dermed slette alt innholdet. Hva i alle dager!? Det må finnes en funksjon for å slette det vel? Kan ikke forstå annet. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Som sagt: Skru av photostream og bekreft at du sletter _ALLE_ bildene. Dette er bekreftet av Apple. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå