NeEeO Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hei, Jeg er hr brukt linux etter korte mellomrom, men nå skal jeg bruke det fast. Derfor lurer jeg på hvem av Openoffice og libreoffice er best. Noen som har noen erfaringer? mvh Noreply Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Libreoffice. Kodebasen er vel fortsatt tilnærmet identisk, men libreoffice er ikke under Oracle-paraplyen. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Hva er fordeler og ulemper? Og hva er Oracle..? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 http://www.oracle.com/index.html Ingen voldsomme fordeler og ulemper per nå utover det at LibreOffice er fri og IKKE vil forandre seg til det kjipere av Oracle. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det er et politisk valg fremfor et funksjonsvalg. Slik jeg har forstått det handler det om åpen kildekode, hvem som skal ha penger for det og slike ting. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Okey, Tusen Takk Men jeg føler meg ikke helt komfertabel med Libreoffice, Lissom I MS Office så var det ikke lissom fritt og greit, du kunne skrive hvor du ville. På Libreoffice er det sånn at det er en Rute du må skrive innenfor. Jeg skjønner ikke helt det oppsettet..Overskrift..osv Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hæ? Når det er snakk om fritt her har det INGENTING med hvordan programmet fungerer å gjøre. Det er en lisensgreie. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Beklager vis jeg har skrevet utdyelig. Jeg mener vis du er i MS Office. Også ser du ett ark foran deg, Der er det ikke en rute i arket. Mens i Libreoffice på arket er det en rute. Det føles ut som om det er begrenset om hvor på arket du kn skrive. Også oppsettet, vannskelig å lage overskrifter..osv føler at det er noe som mangler. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Så bruk MS Office. Jeg skjønner ikke hva du sikter til. Selv bruker jeg ikke office uansett. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Glem det, min feil Ahh forsto det nå. Men tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Open office er fri og har ingenting med oracle å gjøre lenger men forvaltes av apache. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Hva er ulempene ved Oracle, siden dere nevner det så klart. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Ingen, men de er utgangspunktet ett selskap som lever av å selge lisenser og maskinvare. Meste av det de driver med er ikke open source. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Også var det en ting til, Jeg ser at det er problemer med å åpne word filer i Office, ene gangen er det ikke noe innhold der, andre gangen er alt lissom "Ødelagt" ..Teksten flyter på andre siden..osv Også er det mulig å åpne libreoffice filer i Word? Jeg bruker word på skolen derfor er dette sinnsykt nødvendig. Jeg kan heller ikke skifte til word , siden jeg bruker linux. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Du kan lagre libreoffice og openoffice-filer i MS formatet. Da får du åpnet de i word. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Men, når jeg skal lagre i MS format får jeg opp: Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Keep current format. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 oh sheet, fungerte ..Takk. Trudde det var en eller annen form for feilmelding. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Nei, den spør om du vil lagre i Word-format eller open office format. Selvfølgelig vil du lagre i word-formatet. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Men, jeg har ett problem...Når jeg åpner ett word document omer lagt ute på nettet...så vil ikke all informsjon vise seg. F.eks 1 side står det masse info..andre side er det helt blankt...3...4..5..blank..blankt..blankt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå