Gå til innhold

Kalt inn i militæret, MEN jeg holder på å ta opp fag


maskot

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ble innkalt til forsvaret, og skal inn i mars 2012. Tingen er at jeg har tinnitus, og trodde at de ikke ville ha meg på grunn av det. Så det jeg gjorde var at jeg skaffet meg dokumentasjon på dette, og sendte denne dokumentasjonen med et brev der jeg forklarte forholdet til forsvaret. Dette skjedde i sommer, og jeg ble fortalt at behandingstiden på dette er omtrent 3 måneder.

 

Jeg stod ovenfor et valg der og da om hva jeg skulle gjøre, jeg kunne jo ikke bare sitte rundt å vente på svar på dette brevet, så jeg valgte å takke ja til en studieplass. Problemet her er at den skolen jeg kom inn på, og som jeg går på nå er voksenopplæring - jeg tar opp fag for å forbedre mine karakterer.

 

Jeg fikk svar fra forsvaret på søknaden min nå for en liten uke siden, og de har konkludert med at jeg er tjenestedyktig(!) Første reaksjon er at dette er katastrofalt, fordi jeg har en leiekontrakt (årskontrakt) og jeg betaler penger for å gå på skolen jeg går på nå, og alt arbeid hittil i år vil være bortkastet.

Andre reaksjon er at jeg er egentlig glad for at jeg får sjansen, som jeg trodde jeg aldri kunne få. Og jeg tenker at dersom dette er forsvaret sin profesjonelle oppfatning av saken så er det greit, og jeg vil gjerne tjene i forsvaret.

 

Så jeg kan godt tjene i forsvaret, men ikke nå i mars:

Spørsmålet er om dette er en gyldig grunn til å få utsettelse (eller enda bedre, jeg får gjøre noe annet enn flyforsvaret). Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei der du kan jo alltids ringe vernepliktsverket og si det med skolen og eventuelt få en plass til sommeren ,mars er lang tid og du har god tid til å fikse det. Vernepliktsverket er ganske greie med skole viss du har papirer på det.

 

Men vil jo også kommentere den siste setningen med luft, var jo selv i luft og hadde jo samme holdningen med luft, men selv om majoriteten i lufts tjenestesteder nok ikke er av den adrenalin fylte delen vil jeg gjerne si Basesett 2 Samband, NIS og Ingeniør har innrykk i januar og juli kontigentene Hund har flytende men der er det innrykk hele tida til Ørlandet og bodø aswell :) Det er forholdsvis enkelt å komme inn om du har god fysikk da det av en eller annen grunn ikke er mange som søker seg der (utenom hund der alle jentene søker så du får sånn 100 søkere på 10-12 plasser pluss at opptaket går mer på person intervjuet enn på løpstesten det er folk som kom sist på løpetesten som har kommet inn i troppen fordi de har den rette innstillingen). Jeg var selv i Basesett2 Hund og basesettet blir brukt flittig av mange i Forsvaret da de er ganske unike i førstegangstjenesten pluss at de har en ønsket lokasjon for HJK/FSK, Garden og TMBN som, med en skvadron av førstegangstjeneste soldater som er trent på sikring og jakt av små grupper fiendtlig personnel(SF anyone?) hadde det ikke vært for pengetrøbbel pga rot hos generalene og politikerne (noe som skulle legges ned også ble det ikke lagt ned også var budsjettet satt på at vi skulle ha en tropp mindre og hver NIS tropp bruker vel rundt 20mill i året så da ble det kutt i øvelser som ikke var rettet mot A-stan) ville jeg ha vært oppe i finnmarksvidda og jagd MJK rekrutter i Mai. Nasjonal innsatstyrke ble også sendt ned til Kreta i våres og levde i sus og dus der med alle bonusene i penger det ga(utenlands bonus, sikkerehetsbonus you name it) de casha noe rundt 90 000 på 2 måneder med dimmepenger da de dimma med engang de kom tilbake.

 

Ta videoen med en klype salt da det er en dimme videoer ifra en NIS tropp, samband og Hund(dette var ifra da BS2 var stasjonert i Bodø).

 

Men jøss Hæren er jo konge det og men bare fordi mange ifra luft kommer og sier det er chill og ikke noe som skjer er fordi de ikke har villet være der det skjer.

Lenke til kommentar

Hei der du kan jo alltids ringe vernepliktsverket og si det med skolen og eventuelt få en plass til sommeren ,mars er lang tid og du har god tid til å fikse det. Vernepliktsverket er ganske greie med skole viss du har papirer på det.

 

Jeg var selv i Basesett2 Hund og basesettet blir brukt flittig av mange i Forsvaret da de er ganske unike i førstegangstjenesten pluss at de har en ønsket lokasjon for HJK/FSK, Garden og TMBN som, med en skvadron av førstegangstjeneste soldater som er trent på sikring og jakt av små grupper fiendtlig personnel(SF anyone?) hadde det ikke vært for pengetrøbbel pga rot hos generalene og politikerne (noe som skulle legges ned også ble det ikke lagt ned også var budsjettet satt på at vi skulle ha en tropp mindre og hver NIS tropp bruker vel rundt 20mill i året så da ble det kutt i øvelser som ikke var rettet mot A-stan) ville jeg ha vært oppe i finnmarksvidda og jagd MJK rekrutter i Mai.

 

 

Men jøss Hæren er jo konge det og men bare fordi mange ifra luft kommer og sier det er chill og ikke noe som skjer er fordi de ikke har villet være der det skjer.

 

 

Totalt off-topic, men har du hørt om bruk av komma og punktum?

 

 

Totalt on-topic til trådstarter: Ring VPV hvis du vil bytte til annen avdeling/tidspunkt.

 

Har du lyst på action, kom deg i hæren ;)

Lenke til kommentar

Fag? Leiekontrakt? Utsettelse? Hva er dette for upatriotiske holdninger? Når HANS MAJESTET KONGEN kaller inn til TJENESTE, er det en SELVFØLGE at man kaster alt man har og OMGÅENDE drar til nordgrensa! Ikke vent på innkalling; kom hæren i forkjøpet og still deg opp ved grensa med HAGLE, KNIV, KJEPP eller hva du måtte ha!

 

FOR KONGE OG FEDRELAND!*

 

 

 

*inkluderer Ari Behn

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...