firberblad Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Hei, Etter dårlig erfaring med Corsair H60. Har mitt andre defekte sett nå. Feilen er av type "Knaske lyd fra pumpa. Høres ut som en IDE HDD som jobber på spreng. Frister lite å sette på stock kjøler enda en gang. Jeg er derfor på jakt etter en god luftkjøler som vil virke bra på følgende oppsett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622989 Som dere ser er minnet av typen Vengance, og jeg tror det er high profile. Vil det skape problemer for en Noctua kjøler ? (jeg bruker alle 4 ram slotter). Har egentelig sett meg ut Noctua NH-D14, men vet noen om Noctua NH-U12P støtter 1155? Er det andre kjølere som vil funke like bra og passe med maskinen? Alle svar tas i mot med stor takk. Endret 16. oktober 2011 av firberblad Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) her vil nok kjøleren krasje med minnebrikkene. Men du kan fint fjerne kjøleelementene på brikkene da. Du mister kanskje garantien, men det dem tar ikke noe som helst skade av det. Kjøleelementene på brikkene er bare "salgstriks" fra produsent. DDR3 rambrikker blir ikke lunkne en gang Endret 16. oktober 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) her vil nok kjøleren krasje med minnebrikkene. Men du kan fint fjerne kjøleelementene på brikkene da. Du mister kanskje garantien, men det dem tar ikke noe som helst skade av det. Kjøleelementene på brikkene er bare "salgstriks" fra produsent. DDR3 rambrikker blir ikke lunkne en gang Så med andre ord: Løp og kjøp? Men hva er det stor forskjell på Noctua 12-14? Ser at det skiller litt i pris, men jeg har mest lyst på Noctua NH-D14 og jeg regner med den passer på 1155. http://cdon.no/elektronikk/noctua_nh-d14_cpu-kylares1156%252f1366%252f775%252fam2%252fam3-11321375 Endret 16. oktober 2011 av firberblad Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Så lenge det er fester til socket 1156 sp sskal det passe til 1155 uansett kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå