hovis86 Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 hei jeg skal bygge meg ny pc og i den forbindelse lurer jeg på om jeg må deaktivere windows 7 produktnøkelen på min nåværene pc før jeg installerer det på den nye. eller skjer dette automatisk når jeg jeg installerer windows på nytt? takk for alle svar:) Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg tror den eksisterende nøkkelen din deaktiveres automatisk etter en stund når du registrerer nøkkelden på nytt på en annen PC. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det kommer helt ann på hvilken Windows versjon du besitter. Windows OEM er en versjon som normalt leveres med prefabrikerte maskiner, eller maskiner kjøpt i deler. Dette er den rimeligste versjonen og koster normalt under 900kr. Denne versjonen bindes opp mot hardware i den maskinen den innstalleres mot og kan ikke flyttes til en annen maskin. Windows fullversjon kan derimot flyttes fra en maskin til en annen, den kan ikke kjøres på to maskiner samtidig. Denne pakken koster rundt 1400kr og er den som er mest gunstig å ha hvis man bytter plattform ofte da den kan gjenbrukes. Lenke til kommentar
hovis86 Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Det kommer helt ann på hvilken Windows versjon du besitter. Windows OEM er en versjon som normalt leveres med prefabrikerte maskiner, eller maskiner kjøpt i deler. Dette er den rimeligste versjonen og koster normalt under 900kr. Denne versjonen bindes opp mot hardware i den maskinen den innstalleres mot og kan ikke flyttes til en annen maskin. Windows fullversjon kan derimot flyttes fra en maskin til en annen, den kan ikke kjøres på to maskiner samtidig. Denne pakken koster rundt 1400kr og er den som er mest gunstig å ha hvis man bytter plattform ofte da den kan gjenbrukes. jeg har fullversjonen av windows home premium på pc min nå. men må den produktnøkkelen deaktiveres før jeg intalerer på nytt? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det kan hende du må kontakte Microsoft pr telefon når du skal aktivere nøkkelen på den nye maskinen, men det er null problem, de åpner det for deg med en gang. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Om du har fullversjonen (eller oppgraderings) versjonen kan du flytte denne til en annen pc. Det skal gå helt fint å aktivere. Pass på å ikke ha to Windows installasjoner med samme produktnøkkel aktiv på samme tid. Om flere pcer laster ned oppdateringer osv med samme nøkkel over tid, vil de trolig bli markert som piratkopi. Men det er ingen måte å deaktivere en Win7 nøkkel, så cluet er bare å ikke ha flere kopier kjørende på samme tid. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Gjør som mykhen sier. Fjern Windows fra den gamle maskinen (eller sørg for at den ikke er i bruk), og installer på vanlig måte på den nye maskinen. Får du et problem med å aktivere over nettet, ringer du bare nummeret som kommer opp. Microsoft vil da foreta en manuell aktivering på den nye maskinen. Lenke til kommentar
hovis86 Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 takk for alle svar. da skal jeg nok få det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå