Antonsenlarsen Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Halla, har HK'et ASUS P8P67-M PRO B3, Socket-1155 med EFI biosen. Tenkte å dele erfaringer med ASUS sin Optimized Performance auto-overclocking i tilfelle noen lurer på hvor bra det funker. sitter med stock-kjølern som fulgte med min i7 2600k, og kjører allerede med 77 grader full load med stockclock. ja jeg veit det suger og skal kjøpe meg ny vifte eller vannkjøling når det blir nødvendig med overclock. Av nysgjerrighet kjørte jeg jo ASUS optimized performance i BIOS for å sjekke hvor smart dette er, og om det tar hensyn til temperaturer osv som det skal gjøre. ASUS sin autoclock fant ut at det var smart å legge seg på en overclock på 4,5 ghz den, og når jeg kjørte stresstest havna jeg på CPU 85 grader før PC'n skrudde seg av.. måtte resette CMOS for å få skjermbilde igjen.. med andre ord, ikke så smart allikevel. er litt skeptisk til at det virker så sinnsykt lettvint og trygt, og så funker det så dårlig. Derfor skriver jeg her slik at ikke nybegynnere trur at detta fungerer trygt og bra. be carefull! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå