Zahl Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har begynt på skole igjen og med det merket en drastisk nedgang i bruk av kameraet etter sommeren. I den forbindelse vil jeg se om jeg finner en ok fotosekk som samtidig har plass til litt skolebøker, slik at jeg kanskje kan få presset inn litt foto i ny og ne Jeg har egentlig ingen spesielle krav til sekken/bagen, bortsett fra god komfort. Ønskelig om det er plass til en D90 med grep og en 35mm (som alltid er på) og kanskje et objektiv til (gidder ikke dra på for mye når skolebøker er med). Noen tips? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 hva med Think Tank retrospektive? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg bruker/brukte en ThinkTank Shapeshifter til det formålet. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Jeg er fortsatt i tenkeboksen på denne og har sett nærmere på ThinkTank Retrospective 20 og 30. Noen som har erfaringer med noen av de og hvordan de kan fungere i det daglige med kamera med et objektiv på og et av kamera og i tillegg en skrivebok og et par pensumbøker? Syns kanskje 30 ser noe stor ut, men ser den får knakende fine kritikker. Jeg ser på frontlommen på 20 og tenker den kanskje er stor nok til kladdebok etc.? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 30 og 20 er begge stoooore. Kjøpte selv 10, og den er stoor! Du får plass til en iPad i ytterrommet på en 10'er. Du får plass i 10'eren til noe på 27x20x7cm - stoffet er mykt, så du kan få noe litt bredere på bekostning av tykkelsen et. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 jeg har selv 20 og den er tuuung når jeg har med alt fotoutstyret mitt. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Jeg bruker/brukte en ThinkTank Shapeshifter til det formålet. Shapeshifter er fantastisk om man kan leve med å demontere/montere objektiv på kamera før/etter bruk... min mest brukte sekk uten tvil. Ser liten ut og plass til mye. Usikker på hvor praktisk den er til bøker da.... fungerer fint til laptop i tillegg til kamerautstyr. Pusher selv nedi 2 * D3, 24-70mm f/2.8, 70-200mm f/2.8 VR II, SB-900, SB-800, WT4 sender, Quantum Turbo3 batteripakke, masse kabler og småstæsj til blitser/laptop + macbook air 13" (går fint 15-17" laptop oppi også, men ingen poeng å dra på slepbar med mindre man må. Med alt dette oppi ser den kompakt ut og blinker ikke fotoutstyr; behagelig å ha på seg selv på lengre turer. Endret 18. november 2011 av TGB Lenke til kommentar
Asahi Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 TT ShapeShifter burde funke bra Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 jeg har selv 20 og den er tuuung når jeg har med alt fotoutstyret mitt. Jeg får plass til mye i min Retrospective 10 hvis jeg pakker effektivt, men hvis jeg skal pakke mer i enn jeg lett får plass til, så blir den så tung at jeg heller ville foretrukket sekk.. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Jeg kjøpte meg akkurat en Lowepro Passport Sling for akkurat det formålet. Den er delt opp i to deler: En der jeg har min nikon d90 og to objektiver, og en del der jeg har plass til laptop, skolebøker, eller mat når jeg har vært og handlet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå