Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC som starter og skrur seg av igjen i en evig loop

Anbefalte innlegg

Har ett problem der pc-en skrur seg på, og av igjen etter ca. 1 sekund og fortsetter denne loopen fram til jeg skrur av strømmen bak på strøm forsyningen.

CPU_LED på hovedkortet lyser det ene sekundet pc-en er på, og alt av vifter, samt lys starter.

Det rare er at når jeg plugger ut 8-pins kabelen, starter pc-en opp og forblir på til jeg skrur den av igjen...

Noen her inne som har noen ide om hva som kan være problemet?

Hadde heller ikke overklokka den når dette skjedde.

Komponentene jeg har er:

- Asus p8p67 pro hovedkort

- Corsair GS 700W PSU

- Asus GTX 580 GPU

- Intel i5 2500k prosessor

- Kingston DDR3 HyperX 8GB 1600MHz (2x4GB) RAM

Resten har vel ingenting og si i en slik sak?

Ting jeg har prøvd:

- Clear CMOS

- Prøvd og starte med bare 1 ram brikke

- Har også prøvd å starte den uten harddiskene koblet til

Maskinen er nesten helt ny (ca. 1 måned gammel) og det har ikke vært noe problem med den før no.

Endret av TKAndy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å starte med begge rambrikkene enkeltvis?

Ser at du har prøvd å starte med en rambrikke, men kan jo være at det er noe galt med akkuratt den brikken. Når du kjører en brikke, har du den da i riktig slot?

I manualen står det som oftest hvilken slot du bør kjøre hvis du kun skal kjøre en brikke.

Holder en finger på strømforsyning eller ram.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Har nettopp prøvd å starte den med begge RAM brikkene på alle mulige måter.

Ingen forskjell uansett hvor den ene RAM brikken står. (Ja, prøvde begge brikkene på alle plassene)

Eneste forskjell fra igår er at no stopper den uansett om 8-pins kabelen er plugget i eller ikke.

Så no ser alt til å ha blitt verre :(

Lenke til kommentar

Kom på no at når den startet igjen første gangen etter den bare skrudde seg av, kom det opp en beskjed på boot skjermen som sa at pc-en hadde skrudd seg av for å beskytte seg mot en ustabil PSU.

Kan dette bekrefte at det er noe gale med PSU-en ?

Lenke til kommentar

om jeg setter xmp profilen på i bios(asus gene-z) så er jeg på samme kjøret som deg.Evig loop

jeg må sette alt auto på I bios , så setter jeg mem speed til 1066 og 1 brikke i det ytterste sporet, da har jeg stabil maskin. Kjører de røde vengeance 9 9 9 24 2t 1600 brikkene. 1333 i speed, så kanskje jeg kommer inn i bios.

Kjør en mem test fra cd plate, min skjerm så ut som en slagmark etter at jeg gjorde det.

men samme brikka på 1066, rett inn i W7.

post-31116-0-04360600-1318858918_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har ikke mulighet for å teste noe som helst, siden pc-en ikke vil skru seg på uansett hva jeg gjør. Jeg har heller ingen muligheter for å teste noen av komponentene i en annen maskin siden ingen jeg kjenner har stasjonær maskin :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...