Gå til innhold

En elektrisk artikkel til å lage "lokal radio"

Anbefalte innlegg

Hei!

På hytta får jeg inn ytterst få radiokanaler, men jeg har vært så heldig å fått RiksTV.Derfor hadde jeg en liten plan om å ha en elektrisk artikkel som kan lage en lokal radio stasjon, slik du har på mange telefoner nå til dags.

Da hadde muligheten for å kunne ta med en liten radio ut, høre på egne sanger etc.

litt tullete forklart, men håper dere forstår. Eller finnes det kanskje en bedre måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

På hytta får jeg inn ytterst få radiokanaler, men jeg har vært så heldig å fått RiksTV.Derfor hadde jeg en liten plan om å ha en elektrisk artikkel som kan lage en lokal radio stasjon, slik du har på mange telefoner nå til dags.

Da hadde muligheten for å kunne ta med en liten radio ut, høre på egne sanger etc.

litt tullete forklart, men håper dere forstår. Eller finnes det kanskje en bedre måte å gjøre det på?

Finnes jo mange FM-sendere å få kjøpt. Bare å gå til clas ohlson. Plugger inn lyden fra f.eks. laptopen så har man en radiostasjon xD

Lenke til kommentar

De har normalt kort rekkekvidde, svært kort. Mange modeller er ment å bare rekke noen meter inne i en bil. Andre sendere er ulovlige, kan ha bra rekkevidde (flere kilometer), men gir radiostøy og sender ukontrollert på mange parelelle frekvenser. Kan forstyrre nødsamband, radio, fjernsyn, mobiltelefoni).

Lenke til kommentar

De har normalt kort rekkekvidde, svært kort. Mange modeller er ment å bare rekke noen meter inne i en bil. Andre sendere er ulovlige, kan ha bra rekkevidde (flere kilometer), men gir radiostøy og sender ukontrollert på mange parelelle frekvenser. Kan forstyrre nødsamband, radio, fjernsyn, mobiltelefoni).

Min rekker iallfall 25 meter fra huset, noe som er nok for dem fleste....

EDIT; Når det gjelder andre sterkere sendere så er det kun nødsamband igjen å forstyrre, siden Norge enda ikke har klart å gå over til digitalt politi/nødsamband

Endret av runerask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...