wewwen Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hei! På hytta får jeg inn ytterst få radiokanaler, men jeg har vært så heldig å fått RiksTV.Derfor hadde jeg en liten plan om å ha en elektrisk artikkel som kan lage en lokal radio stasjon, slik du har på mange telefoner nå til dags. Da hadde muligheten for å kunne ta med en liten radio ut, høre på egne sanger etc. litt tullete forklart, men håper dere forstår. Eller finnes det kanskje en bedre måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hei! På hytta får jeg inn ytterst få radiokanaler, men jeg har vært så heldig å fått RiksTV.Derfor hadde jeg en liten plan om å ha en elektrisk artikkel som kan lage en lokal radio stasjon, slik du har på mange telefoner nå til dags. Da hadde muligheten for å kunne ta med en liten radio ut, høre på egne sanger etc. litt tullete forklart, men håper dere forstår. Eller finnes det kanskje en bedre måte å gjøre det på? Finnes jo mange FM-sendere å få kjøpt. Bare å gå til clas ohlson. Plugger inn lyden fra f.eks. laptopen så har man en radiostasjon xD Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 De har normalt kort rekkekvidde, svært kort. Mange modeller er ment å bare rekke noen meter inne i en bil. Andre sendere er ulovlige, kan ha bra rekkevidde (flere kilometer), men gir radiostøy og sender ukontrollert på mange parelelle frekvenser. Kan forstyrre nødsamband, radio, fjernsyn, mobiltelefoni). Lenke til kommentar
runerask Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) De har normalt kort rekkekvidde, svært kort. Mange modeller er ment å bare rekke noen meter inne i en bil. Andre sendere er ulovlige, kan ha bra rekkevidde (flere kilometer), men gir radiostøy og sender ukontrollert på mange parelelle frekvenser. Kan forstyrre nødsamband, radio, fjernsyn, mobiltelefoni). Min rekker iallfall 25 meter fra huset, noe som er nok for dem fleste.... EDIT; Når det gjelder andre sterkere sendere så er det kun nødsamband igjen å forstyrre, siden Norge enda ikke har klart å gå over til digitalt politi/nødsamband Endret 16. oktober 2011 av runerask Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 25 meters rekkevidde hadde vært perfek! Hvilken modell har du, runerask? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 25 meters rekkevidde hadde vært perfek! Hvilken modell har du, runerask? Min heter Whole house, er kjøpt på ebay. Søkte litt på ebay men fant ikke lik min, muligens produktet er videreutviklet. Finnes mange andre med samme formål, bare å søke ;-) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Senderen bør være nær mottakeren. Lovlige sendere gir ikke dekning i hele dalen. Hvis det er det du vil ha, må du bruke ulovlig utstyr. Det anbefales ikke. Vil heller anbefale deg en mp3-spiller om du ønsker å ta musikk med deg på tur. Eventuellt å streame radiokanaler via mobilen. Endret 21. oktober 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå