Gå til innhold

TV til sport og generell bruk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal endelig flytte ut hjemmefra, og skal i den forbindelse skaffe meg en ny tv og nytt lydanlegg. Jeg baserer mye av livet mitt på å følge med på sport, så det er fint hvis tipsene gis med dette i tankene.

Tven MÅ ha Full-HD og 4xHDMI (TVen skal også brukes til bl.a. PS3)

Har vurdert Samsung UE55D8005. Noen tanker omkring denne?

PS: Mine tekniske kunnskaper er antagelig mye dårligere enn mange andre her inne, så det er fint hvis språket holdes på et helt grunnleggende og forståelig nivå ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modellen du nevner gir et sykt skarpt og lys sterkt bilde som ser utrolig imponerendes ut i butikker. Men med all bildebehandling på maks så vil du se at i horisontale bevegelser (som det er jo endel av i fotball) at det danner seg små pixler rundt objekter som beveger seg. Dette er tv sin måte på å "fylle" ut informasjon i disse områdene i et forsøk på å gjøre bilde skarpere.

Resultatet er enten elsk eller hat, en kan slå av mye av bildebehandlingen og få et mer tilnærmet bilde som på plasma, men da er det kanskje like greit å kjøpe et plasma tv?

Men jeg og andre kan argumentere det ene og det andre til en blir grå, du må se med dine egne øyne. Bare husk at når du er i butikken med mye lys så vil Samsung sine LED skjermer se helt utrolig ut, dem lyser så sterkt at andre skjermer ser utrolig svake ut. Men idet du kommer hjem og demper lyset litt så går det opp for deg hva "prisen" for all denne lys styrken er som den søte kløe en kan få etter en gøy tur på byen.

Jeg har gått fra å være lcd fan, til plasma,til lcd m/LED til nå plasma igjen....ja lys styrken og det syke detaljerte bildet det kan skape er pent. Men om du skal se på en fotball kamp uten flom belysning i rommet så vil du bli skuffet altså.

Panasonic VT30Y vil nok gi deg den beste opplevelsen i alle mulige settinger idag, den har som Samsung i år endel problemer med paneler som har feil så det er litt som lotto å få et helt perfekt panel idag. Enkleste er å kjøpe på Elkjøp så du har kort og en enkel vei om du vil bytte pga problemer med panelet...dette gjelder Panasonic og Samsung sine topp modeller.

Og så må du jo selvf spørre deg selv om det er verdt å betale 6 tusen kroner for 5" ekstra da.... whistle.gif

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...