oiqbal Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Skal snart til USA, og tenkte å skaffe meg en iPhone 4S. Spm mitt er da om de selger iPhone uten binding på Apple butikker? Eller om mann har andre muligheter? Endret 16. oktober 2011 av oiqbal Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det gjør de. iPhone 4S uten binding blir «lansert i november», og kommer til å koste en god del mer enn utgaven med binding. For å ta et (mulig feil) eksempel: iPhone 4 selges til 99 dollar med binding, men koster 549 dollar uten. 2 Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det gjør de. iPhone 4S uten binding blir «lansert i november», og kommer til å koste en god del mer enn utgaven med binding. For å ta et (mulig feil) eksempel: iPhone 4 selges til 99 dollar med binding, men koster 549 dollar uten. Forsatt latterlig mye billigere der enn i Norge. 1 Lenke til kommentar
oiqbal Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Det gjør de. iPhone 4S uten binding blir «lansert i november», og kommer til å koste en god del mer enn utgaven med binding. For å ta et (mulig feil) eksempel: iPhone 4 selges til 99 dollar med binding, men koster 549 dollar uten. Forsatt latterlig mye billigere der enn i Norge. Sant nok Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Forsatt latterlig mye billigere der enn i Norge. Ikke glem at i mange stater i USA må du betale ekstra «sales tax». Jeg er usikker på hvor mye denne er da trådstarter ikke opplyser om hvor i USA han skal. Jeg er heller ikke sikker på om man faktisk må betale denne avgiften på den ulåste modellen. En annen viktig ting å merke seg er ved å kjøpe telefonen i Norge får du langt bedre rettigheter (fem års reklamasjonsrett) enn i utlandet. Dette er for noen verdt de 800 kronene i prisforskjell (basert på iPhone 4 8GB). 2 Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Forsatt latterlig mye billigere der enn i Norge. Ikke glem at i mange stater i USA må du betale ekstra «sales tax». Jeg er usikker på hvor mye denne er da trådstarter ikke opplyser om hvor i USA han skal. Jeg er heller ikke sikker på om man faktisk må betale denne avgiften på den ulåste modellen. En annen viktig ting å merke seg er ved å kjøpe telefonen i Norge får du langt bedre rettigheter (fem års reklamasjonsrett) enn i utlandet. Dette er for noen verdt de 800 kronene i prisforskjell (basert på iPhone 4 8GB). Forsatt billigere Lenke til kommentar
oiqbal Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Forsatt latterlig mye billigere der enn i Norge. Ikke glem at i mange stater i USA må du betale ekstra «sales tax». Jeg er usikker på hvor mye denne er da trådstarter ikke opplyser om hvor i USA han skal. Jeg er heller ikke sikker på om man faktisk må betale denne avgiften på den ulåste modellen. En annen viktig ting å merke seg er ved å kjøpe telefonen i Norge får du langt bedre rettigheter (fem års reklamasjonsrett) enn i utlandet. Dette er for noen verdt de 800 kronene i prisforskjell (basert på iPhone 4 8GB). Skal til Florida, og er klar over sales tax der borte. Tror den er på 7% eller 10%. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Forsatt billigere Men er 400 kroner (hvis «sales tax» er 10% som oiqbal nevner) verdt det? Ikke tolk dette som et forsøk på å snakke trådstarter fra å kjøpe iPhone i USA. Det er sikkert ikke dumt. Jeg bare nevner hva han går glipp av ved å kjøpe telefon i utlandet. Lenke til kommentar
ius Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Prisene hos Apple i USA på iPhone 4S uten binding er: 16 GB - USD 649,- (694,43 USD inkl 7% sales tax - dvs 3922 NOK med dagens kurs) 32 GB - USD 749,- (801,43 USD inkl 7% sales tax - dvs 4526 NOK med dagens kurs) 64 GB - USD 849,- (908,43 USD inkl 7% sales tax - dvs 5130 NOK med dagens kurs) Så får vi se hva de norske prisene blir. Har sett at enkelte tipper at toppmodellen vil nærme seg 7000 kr.... I så fall er det en god del å spare her! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå