Gå til innhold

Ny stasjonær PC til bilderedigering & div. spill - ikke bygge selv

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger en ny stasjonær PC. Bygge selv er ikke noe alternativ på verken den ene eller andre måten.

PC'en skal brukes til vanlig nettsurfing og bilderedigering med Lightroom 3.5, Photoshop CS5 og Photomatix Pro.

Har også lyst til å game litt igjen, siden det er altfor lenge siden sist! Battlefield 3 frister meg enormt, og CoD MW3 kunne sikkert vært morsomt også. Men gaming er vel neppe hovedtingen jeg kommer til å bruke PC'en til... men det hadde vært greit om den i alle fall klarte disse spillene på nogenlunde greie innstillinger.

Jeg har egentlig nesten bestemt meg for en av to forskjellige HP Pavilion PC'er, men er usikker på om de er bra nok - og hvilken av de to som vil være best for meg og mitt bruk.

Den ene er denne; Intel® Core™ i5-2310 (2,9 GHz, 6 MB L3-cache), 10 GB DDR3 (2 x 4 GB, 1 x 2 GB), 1 TB SATA 3G (7200 rpm), NVIDIA GeForce GTX 550i 1GB, Beats-lydkonsoll, HD-lyd 7.1, 460 W PFC VS-strømadapter, Windows® 7 Home Premium 64 bit, følger med trådløst tastatur + mus

Denne kan jeg få kjøpt til 6000 kroner

Den andre er denne; Intel® Core™ i7-2600 (3,4 GHz, 8 MB L3-cache), 10 GB DDR3 (2 x 4 GB, 1 x 2 GB), 1,5 TB SATA 3G (7200 rpm), NVIDIA GeForce GTX 550i 1GB, Beats-lydkonsoll, HD-lyd 7.1, 460 W PFC VS-strømadapter, Windows® 7 Home Premium 64 bit, følger med trådløst tastatur + mus

Denne kan jeg få til 7500 kroner

Så, egentlig ganske like, bortsett fra i5 kontra i7 prosessor og 500GB ekstra HDD.

Spørsmålene mine er ganske enkelt;

-Er i7 maskinen verdt 1500 kroner ekstra (for mitt bruk)?

-Er begge disse PC'ene ok - sett i forhold til hva jeg skal bruke de til og pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...