eUnaas Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Viken harddisk er mest stillegående! jeg trenger en stillegående harddisk! Noen sier at Western Digital Cavar 80GB 7200Rpm. er stillegående og har god ytelse... Mens andre sier at IBM Dekstar er stillegående og har god ytelse! Hva vil alle dere pc'proffe si? hva anbefaller dere? Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Seagate har veldig stillegående harddisker, og veldig bra ytelese også! Har en selv og er veldig fornøyd! Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg har 2*ibm 60gb ata:100 7200rpm MEGET stillegående og MEGET god ytelse. Kan bli litt varme etterhvert påstår man. Jeg har ikke merket noe. mvh Ørjan Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Valget står nokk mellom Western Digital Cavar 80GB 7200rpm. eller IBM Dekstar 75GB (75GXL) 7200rpm. hvem er mest stillegående? ...håper på svar fra noen seriøse! har hørt mye forskjellig! :sad: Lenke til kommentar
Corn Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg har null tillit til IBM. Har en 60gb disk og den bråker som fysjom! Dessuten er det høy feilprosent på ibmdiskene? Seagate har jo noe sånt silentdrive greier? de er jo lydløse Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: On 2002-02-06 23:17, Corn skrev:Jeg har null tillit til IBM. Har en 60gb disk og den bråker som fysjom!Dessuten er det høy feilprosent på ibmdiskene?Seagate har jo noe sånt silentdrive greier? de er jo lydløse Men HVOR får man store (60-100GB) segate hardsiker? på komplett har de bare 30GB... og det er litt lite... Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Skal du ha stillegående disker (skikkelig stille) er det kun et par merker det blir snakk om. Samsung er kjent for å lage rolige, kjølinge disker som bråker null og nix i forhold til de fleste andre og yter ok. (kan dog ikke samenliknes med de aller raskeste i ytelse) Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 IKKE kjøp seagate :sad: har hatt 2 stk av dem , begge gikk gaiken i løpet av 2 år :sad: Kjøp heller Samsung silent noise på psdata.no superstille harddisk :smile: Lenke til kommentar
Tors bror Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Hvis du prioriterer stillhet fremfor ytelse kan du jo alltids vurdere en med omdreiningshastighet på 5400 rpm.. Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg har en Western 80GB 7200 RPM og denne bråker ikke mye i forhold til andre 7200RPM disker, eks: IBM 80GB 7200RPM. Men etter en skikkelig harddisk kræsj i helgen måtte jeg bytte harddisken, og da fikk jeg vite at det er en produksjonsfeil på den serien fra Western. Hvis du skal ha en 80GB harddisk anbefaler jeg derfor en 5400RPM disk hvis det er mulig for deg. Du får da en stillegående harddisk som samtidig avgir mindre varme. Hold deg unna Maxtor 80GB 7200 hvertfall. Den støyer mye. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Generelt avgir 5400RPM disker mindre støy en harddisker som roterer med 7200RPM. IBM disker i 75GXP serien er kjente for høyt støy nivå bla. Serien som fulgte etter 75GXP, 60GXP er heller ikke spesielt stille. Den siste serien fra IBM 120GXP er langt bedre med tanke på støy faktisk er de nesten like bra som WD disker (veldig liten forskjel og langt bedre en 60GXP). Western digital (WD) har ganske lavt støy nivå på sine siste harddiskeri Caviar serien (100GB og 120GB). Det er nok noen harddisker fra andre produsenter som har lavere lydnivå, men det kan ikkke være mye som skiller dem nå. Tar du steget ned til 5400RPM disker er støy nivået langt lavere. Her er WD, Seagate og Maxtor greie disker som gir lavt støynivå uten for mye kompromiss. Det fleste harddisk produsentene har lavere støynivå på sine nyeste disker, en disker som bare er noen mnd gamle. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 hum... nei jeg MÅ ha 7200rpm... Trur jeg går for Western Digital calver 80GB Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-06 23:52, DFN skrev:Skal du ha stillegående disker (skikkelig stille) er det kun et par merker det blir snakk om. Samsung er kjent for å lage rolige, kjølinge disker som bråker null og nix i forhold til de fleste andre og yter ok. (kan dog ikke samenliknes med de aller raskeste i ytelse) Jeg har følgende disker : 2stk 60 gig Samsun 5.400 rpm silentdrive 1stk Seagate Barracuda IV 80,2 gig 1stk Seagate 10,2 gig ting til server Det er de 5.400 rpm samsung diskene som er irriterende å høre på , de har en stygg metallyd alle sammen som gir irriterende resonans , når de sviver . de jobber stille. Barracuda 7.200 disken er den stilleste disken undertegnede har hørt/brukt til dags dato, og den er veldig rask og . Wd og ibm disker bråker en del når de jobber , denne her kan man ikke høre. Har en wd 80 gig i maskina på sida meg, den bråker (i forhold til barracudaen ) man hører klart kr kr kr kr hele tida når den jobber.. skal du ha stille disk så er seagate barracuda IV det eneste valget.. om noen sier de andre ikke bråker så kan det være p.g.a de har så mye anna støy som gjør at de ikke hører diskene (mye trolig og..) men har man en pc som kun gjør 11-13 desibel hører man FORT at de andre bråker .. testa IBM 75 gig og her om dagen , ble helt overraska .. satan å den bråkte :smile: når man er vant til cuda iv.. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 http://www.datorbutiken.com/no/ selger cuda 80 gig... og de som sier 5.400 rpm disker er så stille , eneste jeg har hørt av 5.400 som virkelig er STILLE , er wd .. de lagde ikke rotasjons støy eller jobbe støy. Både maxtor , fujitsu , og samsung disker jeg har testa har alle den samme IRRITERENDE metallresonansen når de bare sviver .. det er ganske irriterende når man har 4-5 stk inni en pc , og sitter på sida og hører den fæle metallyden som eneste lyd fra maskina.. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 ...ja som jeg set så er det veldig stor forskjell i meningene til folk her.... :smile: ...men uansett så må man jo ha 7200rpm... Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Seagate Barracuda IV - Go for it! Jeg kjøpte en 60Gb 7200 rpm for et par uker siden. Bytta ut med den jeg hadde fra før, Maxtor 20Gb 7200 rpm, som jeg satt over i en annen maskin. Fulgte godt med på støyforskjeller. Resultatet gikk tydelig fram: Mens Maxtor får toweret til å riste, kunne jeg knapt høre Seagate HD'en når jeg la hodet mot den. Testene ble selvfølgelig vektlagt ved oppstart-bråk, og kopieringsbråk... Seagate er geniale! Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 11:58, auduuun skrev:Seagate Barracuda IV - Go for it! Jeg kjøpte en 60Gb 7200 rpm for et par uker siden. Bytta ut med den jeg hadde fra før, Maxtor 20Gb 7200 rpm, som jeg satt over i en annen maskin. Fulgte godt med på støyforskjeller. Resultatet gikk tydelig fram:Mens Maxtor får toweret til å riste, kunne jeg knapt høre Seagate HD'en når jeg la hodet mot den.Testene ble selvfølgelig vektlagt ved oppstart-bråk, og kopieringsbråk...Seagate er geniale! Hvor kjøper men sen slik en? og vhor mye koster den? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 nå så selger jo http://www.konplett.no Western Digital Cavar 120BG for 2300 !!! det er jo rimlig! noen som har noen erfaringer med denne hardisken? Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Kjøp Seagate Barracuda IV, må legge øret inntil for å høre at de går rundt, Selges hos Multicom og itButikken Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Databutikken var billigst da jeg kjøpte Seagate Barracuda IV (<1400spenn) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå