Gå til innhold

kan min pc takle dette skjerm-korte?

Chris093

Anbefalte innlegg

har tenkt å kjøpte dette skjerm korte Sapphire Radeon HD 6790 1GB GDDR5, men vet ikke om pc'en min kan takle det.

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.110622-1506)

Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: Acer

System Model: Veriton M430

BIOS: Default System BIOS

Processor: AMD Phenom II X6 1035T Processor (6 CPUs), ~2.6GHz

Memory: 6144MB RAM

Available OS Memory: 5872MB RAM

Page File: 3626MB used, 8115MB available

Windows Dir: C:\Windows

DirectX Version: DirectX 11

DX Setup Parameters: Not found

User DPI Setting: Using System DPI

System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)

DWM DPI Scaling: Disabled

DxDiag Version: 6.01.7601.17514 64bit Unicode

håper dette er nok til at noen kan hjelpe meg med dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror heller strømforsyning kan bli ett problem for deg.

Maskinen hans er av ett ferdigbygget skrammel fra Acer, og da bruker strømforsyninger å være underdimensjonerte.

det er en packard bell pc :)

Enda verre.

EDIT:

Åpne dxdiag (windows-tasten og tast inn dxdiag), velg display-fanen og fortell oss navnet på enheten (device).

Det er mulig du allerede har et bedre skjermkort enn 6790.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Tror heller strømforsyning kan bli ett problem for deg.

Maskinen hans er av ett ferdigbygget skrammel fra Acer, og da bruker strømforsyninger å være underdimensjonerte.

det er en packard bell pc :)

Enda verre.

EDIT:

Åpne dxdiag (windows-tasten og tast inn dxdiag), velg display-fanen og fortell oss navnet på enheten (device).

Det er mulig du allerede har et bedre skjermkort enn 6790.

har hatt pc'en min på reperasjon å vet ikke hva som var galt sa ingenting om det, men uansett, så fjerna de det "gode" grafikk korte som var i pc'en, så nå har jeg dette ATI radeon HD 4250.

Lenke til kommentar

har hatt pc'en min på reperasjon å vet ikke hva som var galt sa ingenting om det, men uansett, så fjerna de det "gode" grafikk korte som var i pc'en, så nå har jeg dette ATI radeon HD 4250.

Jeg hadde krevd en god forklaring på hvorfor de ikke fikk tak i et nytt grafikkort og satte det inn. En veldig god forklaring.

Har du et modellnummer så vi kan klare å finne ut hva det var for noe av grafikkort i denne før?

Eller er det en slik som i denne linken du har?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg hadde krevd en god forklaring på hvorfor de ikke fikk tak i et nytt grafikkort og satte det inn. En veldig god forklaring.

Har du et modellnummer så vi kan klare å finne ut hva det var for noe av grafikkort i denne før?

Eller er det en slik som i denne linken du har?

fant boxen som pc'en kom i når jeg kjøpte den, det står: ATI radeon HD 5570 1024MB+HDMI

ixtreme a7582 NCD. står det.

Lenke til kommentar

For å hjelpe deg litt forsøkte jeg å finne modellen, men det var lettere sagt enn gjort. Dog fant jeg den på Elko på island.

Pc'en din har et ATI 5570 1gb, altså var det ikke opprinnelig et on-board skjermkort på pc'en din. Uten å kaste meg ut på dypt vann mener jeg ettetrykkelig at 5570 er et langt bedre skjermkort enn stusselige 4250. Her hadde jeg absolutt krevd en meget god forklaring på hvorfor du får en dårligere vare enn hva som opprinnelig stod i pc'en din.

Lenke til kommentar

For å hjelpe deg litt forsøkte jeg å finne modellen, men det var lettere sagt enn gjort. Dog fant jeg den på Elko på island.

Pc'en din har et ATI 5570 1gb, altså var det ikke opprinnelig et on-board skjermkort på pc'en din. Uten å kaste meg ut på dypt vann mener jeg ettetrykkelig at 5570 er et langt bedre skjermkort enn stusselige 4250. Her hadde jeg absolutt krevd en meget god forklaring på hvorfor du får en dårligere vare enn hva som opprinnelig stod i pc'en din.

begge to var i pc'en før jeg sendte den på reperasjon, men jeg skal ringe elkjøp å spør de offer de ikke erstatta grafikk korte mitt med noe som iallefall er like bra som det gamle.

Lenke til kommentar

begge to var i pc'en før jeg sendte den på reperasjon, men jeg skal ringe elkjøp å spør de offer de ikke erstatta grafikk korte mitt med noe som iallefall er like bra som det gamle.

Naturligvis var begge på når du sendte inn, det kom jeg på nå, hehe.

Men syns du absolutt burde ta en prat med dem. Om de ikke kan skaffe 5570, så krev gjerne å få et 6570, cirka lik pris og ytelse som det du hadde. Hvis det absolutt viser seg å ikke være mulig å få noe fra dem, så kan du kjøpe et og sette inn selv, men kan jo hende at garantien da brytes (vil tro den gjør det da).

Lenke til kommentar

Men syns du absolutt burde ta en prat med dem. Om de ikke kan skaffe 5570, så krev gjerne å få et 6570, cirka lik pris og ytelse som det du hadde. Hvis det absolutt viser seg å ikke være mulig å få noe fra dem, så kan du kjøpe et og sette inn selv, men kan jo hende at garantien da brytes (vil tro den gjør det da).

ja skal prøve å huske å ringe de i morra, tror det er stengt nå, men takk for all hjelpen.

Lenke til kommentar

ja skal prøve å huske å ringe de i morra, tror det er stengt nå, men takk for all hjelpen.

Hvis forsikringen er gått ut,dekker de skjermkortet uansett ?

Lenke til kommentar

Hvis forsikringen er gått ut,dekker de skjermkortet uansett ?

Her er de fakta vi vet:

1.  
  2. Du hadde en PC med HD 5570 installert
  3. Du sendte den på service
  4. Du fikk den tilbake uten ditt HD 5570, tydeligvis uten forklaring også.
  5. Rett og rimelig burde du få en erstatning for dette.

ok har ringt, må opp med pc'en, han sa de måtte ha gjort en feil, så tror de gir meg ett nytt ett, takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...