Gå til innhold

Er en tablet noe for meg?

Stalthy

Anbefalte innlegg

Heisann!

jeg lurer på om en tablet er noe for meg. Den skal helst være så billig som mulig, det jeg kommer til å bruke tableten til er mest spill, så den burde ha et bra spill biblotek (spessielt av gratis spill). Jeg kommer ikke til å ha kamera, det kan hende at det blir noe film evt (den blir downscala ofc) men tviler på at det går bra, fordi den har sikkert alt for lite minne (ikke ram, men plass).

Det eneste jeg trenger er touch, wifi, og (mini?) usb trenger også 3.5 mm jack inngang (er ikke det standart headset?)

Batteri tiden hadde vært greit å ha på 3-4 timer. Det jeg er ute etter er en "stor" iphone. Den skal være noenlunde på størreslen på en iphone (ikke så mye større, iallefall ikke mindre!)

Det burde helst være mulig å få inn en emulator på den. Det hadde også vært konge om det hadde vært mulighet for å vise video over youtube, trenger ikke å kunne klare mer enn 360 (er det ikke en oppløsning på youtube a?) i fullscreen. Hadde også vært kjekt om den støttet PDF

Si gjerne om tableten som du foreslår er bra, og pris + batteri tid

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til prisen, er Nook Color det beste man kan velge akkuratt nå. Men da må man roote den og installere Gingerbread 2.3 for å få alle tablet feautures, for nook color er egentlig bare en e-reader. Kjører youtube fint, N64 emulator funker, playstation 1 emulator funker og fint. 6 timer batteri med surfing og 4-5 timer filmer. Den har og en nydelig 7" IPS skjerm, samme som ipad 2. Kjøpte Nook Color fra ebay for 1500kr inkl frakt og moms, og er utrolig imponert over den. Kan søke "CM7 nook color" på youtube for å se den i aksjon.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Blir det ikke masse toll osv? 25 % osv?

Kjøpte Nook Color for 970kr, betalte 260kr i frakt, og 320kr i moms og toll. Tok 8 dager før den kom på døra med Express SHipping.

http://www.ebay.com/itm/Nook-Color-Barnes-Noble-Touch-screen-eBook-eReader-Tablet-w-apps-/200652644771?pt=US_Tablets&hash=item2eb7d461a3

Men husk at du må installere Gingerbread 2.3 CM7 å få den til å bli en tablet. Fins masse guider på youtube, og skulle ikke være noe problem hvis du liker slikt. Den har samme speccs som Samsung Galaxy wifi 7", men nook color kan og overklokkes høyere enn det galaxien kan, og har et finere IPS panel. Er i hvertfall en kandidat hvis du ikke vil bruke 4000kr på en ipad 2.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Har selv en Acer iconia tab som for meg fungerer kjempefint.

der kan du og selv velge om du vil ha med android eller windows men anbelfaler android for den er billigst og best.

asus har jo også sin eepad som fungere godt.

begge to ligger på ca 3500 te 4000 kommer litt ann på hvor du kjøper anbefaler deg og gå inn på

www.Prisjakt.no der får du opp de billigste tilbudene i Norge

Acer Iconia A500 32gb ligger på det billigste 3595kr

Endret av TheOnlySolo
Lenke til kommentar

hva med kindle fire? Blir kanskje litt dårlig med spill?

Jeg har sett etter noen billige tablet (nb billig crap som bare er for moro skyld! ;) )

Edit: Funnet bedre, hele 800 mhz XD, Nå begynner jeg vell å nærme meg? er bare app store ala spill som skal spilles 512 mb ram, er ikke det alt for lite? tenker da bare for å kjøre spill ossv ( ikke multitasking )

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

hva med kindle fire? Blir kanskje litt dårlig med spill?

Jeg har sett etter noen billige tablet (nb billig crap som bare er for moro skyld! ;) )

Edit: Funnet bedre, hele 800 mhz XD, Nå begynner jeg vell å nærme meg? er bare app store ala spill som skal spilles 512 mb ram, er ikke det alt for lite? tenker da bare for å kjøre spill ossv ( ikke multitasking )

Det fins masse billige tablets du kan kjøpe på ebay for 600kr, epad. Men disse har dårlig batterilevetid, 1-2 timer, og har generelt dårlig kvalitet. Hvis du skal kjøpe en tablet til jul til under 2000kr, så ville jeg ventet på "Nook color 2" som får en to-kjerners CPU (Tegra 2). Kindle Fire får og 2 kjerner, men den har ikke micro SD slot. Kjøper du en tablet med 1 kjerner 800mhz, så vil mesteparten av spill kjøre fint på den (angry birds, cut the rope), men spill som Nova vil lagge en del. Søker du "nook color games" på youtube kan du se hva en tablet med 1 kjerne 800mhz kan spille.

Lenke til kommentar

Har funnet en med hele 1ghz :p

Men Skal helst ikke koste så mye (under 2k ok?)

Får vente å se, når erre denne saken er forventet å komme ut

Forresten jeg bruker ikke sd kort, det er den gangen stasjonære, bærbare ipaden til fatteren, ryker....

Lenke til kommentar

De billigste tablettene fra ebay som koster fra 400kr vil ikke kjøre spill som Angry Birds smooth i det hele tatt. Men hvis du tåler litt lagg i alle spill så fungerer det vel. Se på film 3-4 timer, wifi 2 timer.

Går du opp til 1100kr, så vil de kjøre Angry Birds helt smooth, og alle andre spill fra Android market som ikke krever for mye grafikk. Den vil altså kjøre omtrent det samme som Nook Color, bare at den ikke har i nærheten så bra batterilevetid og kvalitet som Nooken har.

Nye Nook Color 2 og Kindle Fire vil nok koste rundt 2100kr fra USA. Disse vil være utstyrt med en 2 kjerners CPU, som gjør dem dobbelt så raske som Nook Color 1, og vil kjøre spill meget bra. Release vil jeg tippe er rundt November-Desember. Ellers er det ingen andre alternativer for tablets under 2000, derfor er Nook Color det eneste du kan velge mellom hvis du vil ha en GOD tablet til under 2k. Jeg har Nook Color 1, og kommer til å kjøpe Nook Color 2 med en gang den kommer ut. Grunnen til at jeg ikke vil ha Kindle Fire er fordi den ikke har Micro SD, noe som trengs for å kunne ha brukbart med lagringplass, og kunne legge inn på de ROMS/MODS man vil ha (CM7, MIUI osv)

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...