SuperTrym Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Tok dette bildet til en skoleoppgave og er egentlig veldig fornøyd med det. Hva syns dere om fargene og utsnittet, vekker dette en høststemning hos dere? Mvh Trym Edit. Bildet er tatt med et canon 50mm 1.4 Endret 16. oktober 2011 av SuperTrym Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det er en detalj jeg ikke helt skjønner med bildet ditt: Hvorfor er den sykkelen til venstre med? Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Det var i hovedsak for å friske opp motivet slik at det blir mer interesant å se på. Tror jeg har noen råfiler liggende på skolen uten sykkelen og Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg forbinder ikke en sånn sykkel med høststemning, det var derfor jeg fant den litt malplassert. Men bildet kan nok bli fattigere uten, jeg ser det. Jeg synes bildet inneholder vel mye magentafarge, kanskje dra opp gult slik at veien til høyre blir omtrent nøytralgrå? Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg er vel egentlig enig at sykkelen muligens ikke er det folk flest forbinner med høsten (ikke jeg heller egentlig) Skal teste å dra på gult imorgen, hørtes ut som noe som kan bli bedre! Lenke til kommentar
Natylus Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg likte bildet ditt jeg. Synes det var stilig med mengden gult. Hva med å fremheve det blå i sykkelen litt mer og tone ned blått ellers i bildet? Kan si meg delvis enig i at sykkelen kanskje ikke hører hjemme. Jeg synes den tar litt lite av bildet til å være en del av det, skulle gjerne sett mer av den når den først er med. Slenger ut litt forslag så kan du se hva som blir bra. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Jeg synes sykkelen er grei, den forteller en liten historie. Men det er ikke helt klart hvilke historie den forteller. Også er det et problem at fokus og kontrast jobber sammen for å dra blikket ned mot et hull i veien som neppe er selve motivet. Høststemningen er heller ikke veldig tydelig, det kunne nesten like gjerne vært vår. Uansett liker jeg bildet. Min tolking av sykkelen er at fotografen er en kjernekar som sykler rundt og tar bilder mens han nyter stillheten og naturen. Endret 16. oktober 2011 av Kristallo Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Min tolking av sykkelen er at fotografen er en kjernekar som sykler rundt og tar bilder mens han nyter stillheten og naturen. Gode forslag begge to, og Kristallo har faktisk helt rett. Sykkelen er min, og jeg var ute og syklet og tok bilder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå