Oustein Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hei! Har brukt PC'en i snart 2 år uten å reinstallere windows. No har det samla seg ein del søppel på den, så tenkte at det var på tide. Eg puttar den originale windows 7 CD'en i, startar windows, bootar frå CD og eg får beskjeden om at "windows is loading files" - eller noko i den dur. Når den prosessen er ferdig, så kjem der ikkje opp ein ny meny - eg kjem meg altså ikkje vidare. Prøvde å kjøre ein feilsøking/retting av disken ved oppstart. Fann ein del feil, men det hjalp ikkje. Nokon som kjenner til det problemet ? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Vil tro at du har endret noen innstillinger i bios som har med gjenkjennelsen av diskene å gjøre. Gå inn i bios og resett innstillingene til default med F5 så vil det nok ordne seg. Det som i praksis skjer er at Windows 7 installasjonen booter greit men når det kommer så langt at ting skal skrives til disk så har ikke installasjonen lenger informasjon om type harddisk tilgjengelig. Alternativt så kan det ha oppstått en feil på windows 7 CD'en din som gjør at installasjonen stopper opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå