gtpassat Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Skal pensjonere lgx2'en til uken og som jeg ser det står valget mellom disse telefonene. Vet at samsungen er bedre på papiret men hver gang jeg har tafset på en slik så føles den litt billig hadde htc desire før lg'en og liker virkelig htc sense. Noen som har erfaing med begge?? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Har en HTC Hero og den fungerer greit, men den er litt gammel nå Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg står også med valget mellom disse to, og har store problemer med å bestemme meg. På den ene siden liker jeg Sense og byggkvaliteten (syns Samsung er for plastikkaktig) til HTC, på den andre siden så frister batterikapasiteten og ikke minst internminnet til Samsung. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Sto selv mellom SGS2 og Sensation for min del. Slik jeg forsto det er Sensation og SGS2 så og si like. For min del gikk det også litt på det samme, Sensation føles mer mandig ut, og har Sense. I tillegg har Sensation bedre oppløsning, noe som sikkert er kjekt, iom at jeg kom fra Desire med 3.7" skjerm, og samme oppløsning. Var redd for kornete bilde. Til slutt landet jeg på SGS2, og med fare for å være uvitende om hva jeg går glipp av vil jeg bare si at jeg er kjempefornøyd. Etter å ha brukt den litt føles den ikke billig lenger, snarere litt eksklusiv. En tilvenningssak. Designet og vekten til SGS2 skal vistnok gjøre at den tåler mer ved fall. Har mistet telefonen i bakken flere ganger allerede dessverre, men ingen skader. Og da snakker vi om fall fra magehøyde. Savnet etter Sense ble erstattet ved å installere en launcher på telefonen som jeg liker veldig godt, og mistankene mine om kornete skjerm ble gjort til skamme. Skjermen er perfekt. Alt i alt, veldig fornøyd og anbefaler gladelig SGS2. SKal dog sies at jeg savner litt den gode følelsen Sense ga. På min godt over halvannet år gamle Desire føltes ting fortsatt hakket mer brukervennlig og gjennomført enn det gjør på min nye SGS2. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Plastikk er jo gull, aner ikke hva dere snakker om. S2 virker ikke billig overhodet. 1 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg falt på SII. Når det gjelder Sense bruker jeg uansett ikke sense widget, jeg bruker en alternativ launcher og en alternativ SMS-applikasjonen, så det er stort sett bare lock screen og kontakt-applikasjon jeg kommer til å savne. Når det gjelder skjermen, så tror jeg nok at mye bedre synlighet i sollys (som SII vistnok skal ha i følge flere tester jeg har lest) er langt mer viktig en høy oppløsning. Men den ene store tingen som fikk meg til å gå for SII var internminne. Dette er den ene og store årsaken til at jeg gir opp min, ellers strøkne, HTC Desire, nemlig mangel på internminne. Dama har forøvrig en Sensation, så jeg har brukt den og tror jeg ville vært fornøyd med den (bortsett fra at jeg nok ville ønsket mer internminne). Når det gjelder byggkvaliteten så syns jeg Sensation virker veldig bra. Så det eneste jeg egentlig bekymrer meg for med SII er, nettopp, byggkvaliteten. De aller fleste telefoner bestående kun av plastikk jeg har vært borti har jeg ikke vært særlig fornøyd med. Men vi får se i morgen. Skal forsøke å poste en liten sammenligning av de to i morgen etter at jeg har fått telefonen, evt. i overmorgen dersom jeg ikke får tid, med mindre trådstarter også allerede har bestemt seg. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 De aller fleste telefoner bestående kun av plastikk jeg har vært borti har jeg ikke vært særlig fornøyd med. Men vi får se i morgen. Hadde vært veldig greit å vite hva du legger i det, med tanke på kvaliteten på plastikken. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Nå er det vel Sensation XE han vurderer opp mot s2, og ikke sensation. Jeg hadde garantert gått for xe, da jeg virkleig liker sense og byggekvaliteten til htc. Den har en kjappere cpu pluss forbedret lydkvalitet i forhold til sensation. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hadde vært veldig greit å vite hva du legger i det, med tanke på kvaliteten på plastikken. Det kan være så mangt, og varierer naturligvis fra telefon til telefon, men jeg kan ramse opp de sakene som har irritert meg tidligere som jeg kommer på i farten: - Plast har en tendens til å bli for «shiny». Jeg liker matt, og tar f.eks. børstet stål over pianolakk. - Plast har også en tendens til å tiltrekke seg fingeravtrykk i en langt større grad en mange andre materialer. - Plast har også en tendens til å vise mer slitasjeskader over tid, enn enkelte andre materialer (med unntak av billig lakkert metall som er enda verre) - Jeg har også opplevd flere ganger telefoner hvor plasten faktisk har begynt å knirke etter lengre tids bruk. - Om plasttelefoner blir for lette, så liker jeg dem ikke. Jeg ønsker noe som ligger godt i hånda. - Jeg skifter telefon mye skjeldnere enn normen, og pleier vanligvis å kjøpe telefoner som er på vei ut av markedet når jeg først kjøper noe, så dermed er dette her med hva som tåler mest over lengre tid veldig viktig for meg. Akkurat i dette tilfelle varte Desiren min bare i et år, noe som er veldig kort, men den har rett og slett ikke fungert sånn som jeg vil, med tanke på minne, og må dermed byttes ut. (Selv etter mitt normale bruk i et år, så ser telefonen helt ny ut, med unntak av at sølvfargen i en av bokstavene i HTC-logoen er borte (men jeg er faktisk usikker på om den noensinne har vært der eller ikke)). Om SII ser like bra ut etter 2 år, så skal jeg si meg strålende fornøyd med den. Som sagt, etter å ha lest masse tester, og sett på masse bilder, så er jeg fortsatt noe bekymret for hvordan byggkvaliteten på denne telefonen er, og hvordan den føles i hånda, men det finner jeg mer ut om i morgen. (Dama sa forresten til meg: «Kjøp den som har mest internminne», så jeg antar jeg har klaget mye på dette i det siste, og har nok sannsynligvis derfor gjort det riktige valge ) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Nå er det vel Sensation XE han vurderer opp mot s2, og ikke sensation. Jeg hadde garantert gått for xe, da jeg virkleig liker sense og byggekvaliteten til htc. Den har en kjappere cpu pluss forbedret lydkvalitet i forhold til sensation. Oi. Det klarte jeg å overse i farten. Men uansett er vell forskjellen på de to minimal (litt høyere klokkefrekvens og forbedret audio)? Lenke til kommentar
newnick Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Nå er det vel Sensation XE han vurderer opp mot s2, og ikke sensation. Jeg hadde garantert gått for xe, da jeg virkleig liker sense og byggekvaliteten til htc. Den har en kjappere cpu pluss forbedret lydkvalitet i forhold til sensation. Oi. Det klarte jeg å overse i farten. Men uansett er vell forskjellen på de to minimal (litt høyere klokkefrekvens og forbedret audio)? Utseendemessing er den også å foretrekke med sine røde detaljer på en sort telefon. Men, forskjellen er vel kun 300mHz raskere cpu, 1,5GHz vs 1,2GHz ,og en egen lyd forbedringkrets. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Utseendemessing er den også å foretrekke med sine røde detaljer på en sort telefon. Personlig syns jeg de røde strekene er stygge, men meg om det. Uansett. Jeg lovte en oppdatering etter at jeg hadde hentet telefonen på posten i dag. Jeg har brukt hele dagen på å konfigurere og sette opp telefonen slik jeg vil ha den (er ikke helt ferdig enda), i tillegg til at jeg har installert cyanogenmod, samt puttet et OneCall SIM-kort jeg hadde liggende og slenge i Desiren slik at jeg kan bruke den som backuptelefon når jeg driver med geocaching og slikt. Uansett. Jeg tar en sammenligning av Sensation (ikke xe dog) og SII etter hva jeg har opplevd i dag: Først må jeg skuffe LHUS: Byggkvaliteten på Sensation overgår SII til de grader. Sensation er penere, ligger bedre i hånden, langt mindre «platikk» og «klipsj klapsj» enn Sensation. Om man er opptatt av byggkvaliteten så bør man absolutt gå for Sensation. Den stiller i en helt annen klasse enn SII som skuffet meg dypt hva byggkvalitet angår. HTC Sense er også suverent overlegent alternativet til Samsung (som jeg ikke vet hva heter). Funksjonalitetsmessig så er de ikke så forferdelig ulike, og det er ingen store problemer med Samsung sitt skall, men de små detaljene er bedre og mer fornuftige hos HTC. Utseendemessig derimot så er forskjellen enorm. Samsung sitt skall ser ut som noe som ble kastet sammen på et gutterom. Jeg liker generelt ikke mørke UI, men jeg lever fint med dem om de er gjennomførte. Det er ikke greiene som Samsung har hostet opp. Blant annet har de en rekke steder gjort feilen å bruke mørke farger på mørke farger, og redusert synligheten betraktelig. I tillegg har de noen helt absurde fargevalg, som jeg på ingen som helst måte klarer å forstå. Når det gjelder skjermen, og klarhet, så er forskjellene små. Sensation har nok en litt mer «crispy» skjerm, men forkjellen er så liten at man ikke legger merke til det med mindre man bevist går inn for å sammenligne dem. SII sin skjerm derimot er mye bedre i sollys enn hva Sensation sin skjerm er. Bruker man telefonen mye i sollys (noe jeg gjør), så vil jeg absolutt anbefale SII. Det later også til at batterilevetiden til SII er en del bedre enn Sensation, samt at kameraet er en del bedre. Rent yttelsesmessig har jeg ikke merket noen forskjell på de to, bortsett fra at jeg syns nettleseren på Sensation er litt mer «snappy». Og hovedårsaken til at jeg gikk for SII var jo naturligvis mer minne. Jeg savner også søk-knappen på Sensation og den optiske joysticken på Desire, men plasseringen av av/på-knapp og usb-kontakt er langt mer fornuftig på SII enn på Sensation. Ellers er det ikke stort mer å si, annet enn at om man er opptatt av byggkvalitet og pent og gjennomført skal (slik HTC Sense er), så bør man gå for Sensation. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Kan opplyse deg om at holder du inne menytasten på SGS2 i et lite sekund så blir det samme som søkknappen på Desire. Hilsen en som også gikk fra Desire til SGS2 Og han savner også Sense, men løste det greit med å legge inn GO EX LAUNCHER. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Kan opplyse deg om at holder du inne menytasten på SGS2 i et lite sekund så blir det samme som søkknappen på Desire. Hmm... Se der. Men det betyr da at man ikke har muligheten for å hente frem tastaturet slik man kan ved å holde inne samme tasten på Desire? Og han savner også Sense, men løste det greit med å legge inn GO EX LAUNCHER. Selv bruker jeg launcherpro, som jeg har betalt for. Testet GO EX launcher når den kom, men så ikke noe poeng med å bytte. Men launcher løser jo langt fra alt det som savnes fra Sense, selv med Sense brukte jeg launcherpro. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Launcherpro er også bra, men jeg falt for GO EX grunnet en genial funksjon som gir meg 7 programsnarveier fast på homescreen. Men savner Sense, og legger også merke til at jeg syntes Desire virket mer naturlig, eller inuitiv om du vil, i oppsettet sitt. Og TW er noe av det værste jeg har vært bori. Misslykket iPhoneripoff med glorete farger. Og at hovedstartskjermer er helt til venstre, og ikke i midten? HALLO?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå