Silent Copper Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 dette har jeg lurt på,, hvis jeg har 1mbit ut fra bredbåndet mitt,, og jeg sender en fil til en venn av meg med 1mbit eller mer inn,, går det maks da?? eller har microsoft lagt inn noe som gjør at du ikke kan ha høyere bandwitch enn f.eks 5kb/s??? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Skal ikkje vere noko begrensing der i gården nei. Overførte ei fil på ca 1 GB på nokre min mellom to maskiner på samme lokalnettverk (100Mbit) Så viss du ikkje får hastigheit på 110-130 KB /sek så er det noko som ikkje stemmer anten at båndbredden er opptatt av andre ting Kazaa WinMX o.l eller at det er noko feil ein eller anna plass i systemet. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Har overført over Internett med rundt 2-3 Mb, så det er nok ingen begrensning der nei. Skjønner ikke hvorfor det skulle vært noe slikt... -P- Lenke til kommentar
KAS Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 I Messenger 6 har Microsoft gjort det slik at filene sendes gjennom deres servere (20-22 KB/s) dersom begge parter er bak NAT. Forwarding av portene som angivelig brukes til filoverføring (6891-6900) hjelper det ikke engang å ha åpne...har merket dette når jeg sender til andre med f.eks NextGenTel ADSL, og jeg sitter på ei slik linje selv. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 I Messenger 6 har Microsoft gjort det slik at filene sendes gjennom deres servere (20-22 KB/s) dersom begge parter er bak NAT. Forwarding av portene som angivelig brukes til filoverføring (6891-6900) hjelper det ikke engang å ha åpne...har merket dette når jeg sender til andre med f.eks NextGenTel ADSL, og jeg sitter på ei slik linje selv. Hvordan hindre dette? Litt slit å logge seg ut og inn igjen med win messenger 4.7 bare for å sende filer fort... Lenke til kommentar
KAS Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hvordan hindre dette? Litt slit å logge seg ut og inn igjen med win messenger 4.7 bare for å sende filer fort... Har ikke funnet noen løsning på problemet ennå...bruker 4.7 og proxy når jeg skal sende kjapt over MSN, ellers må man ty til andre metoder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå