Gå til innhold

ta med pc på fly

Anbefalte innlegg

Erfaringer med pc på fly ? Skal ha med pc-en i juleferien. Skal fly med SAS. Kan da ta med 8kilo håndbagasje og 23kilo inn-sjekket bagasje. Hva børe jeg ta med i håndbagasjen og hva kan jeg ta med i innsjekket bagasje ? Har mulighet for å ta det ut av kabinettet da jeg har et reserve kabinett der jeg skal være i juleferien.

Har en 22" LCD skjerm som jeg helt vil ha med, men om det ikke går så har jeg en gammel 19" skjerm liggende på ferie stedet. Sånn tykk skjerm.

Noen tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper ikke med god innpakning om en arbeider er slepphendt. Det er ingen overdrivelse å si at ting slenges, og hvis den går i stykker tviler jeg på at de vil ta på seg ansvaret. Ville ikke stolt på at en random servicefyr visste hva "stasjonær PC" betød, spør dem heller om de har alternativer for skjørt gods.

Lenke til kommentar

Laptopp bør tas i håndbagasje. Dette gjelder også andre verdigjenstander som kamera, objektiver m.m. Stasjonær er vanligvis for stor for håndbagasje så den bør sendes som egen pakke merket forsiktig (ikke i vanlig innsjekket bagasje).

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Ok, Kabinettet jeg har er cm 690 ii advanced. Men vekten på dette alene er vel over 8 kilos grensen til håndbagasje ?

Men tenker å droppe kabinettet og ta med skermkort, psu, harddisk, minne og optisk enhet i håndbagasjen, mulig også hovedkortet også hvis jeg får plass. Tåler et hovedkort en del ? Hvis jeg pakker det litt inn i klær ? Og kjøleren er vel greiest å ta av slik at man ikke risikerer at den endrer litt posisjon ? Og prosessoren lar jeg bare være på kortet. Hvordan høres dette ut ?

Lenke til kommentar

Vell du har flaks at de ikke sjekker vekten på håndbagasjen din alltid, faktisk har jeg aldri hatt en slik kontroll.

Det jeg gjorde var at jeg hadde kabinettet i en veske de selger på Europris for å ha ved i, så det gjør maskinen lett å bære med en hånd.

Men jeg har ikke gjort dette nylig, årsaken er at min maskin er nå for stor og tung til transport.

Lenke til kommentar

så vi snakker en og en halv uke? pluss at det gjerne er litt som foregår i jula.

regner med du skal reise med foreldre, kanskje familien har en laptop?

jula er jo høysesong for nostalgi-gaming så du trenger ikke å slepe med deg en stor tung maskin da ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...