MrAvionics Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Erfaringer med pc på fly ? Skal ha med pc-en i juleferien. Skal fly med SAS. Kan da ta med 8kilo håndbagasje og 23kilo inn-sjekket bagasje. Hva børe jeg ta med i håndbagasjen og hva kan jeg ta med i innsjekket bagasje ? Har mulighet for å ta det ut av kabinettet da jeg har et reserve kabinett der jeg skal være i juleferien. Har en 22" LCD skjerm som jeg helt vil ha med, men om det ikke går så har jeg en gammel 19" skjerm liggende på ferie stedet. Sånn tykk skjerm. Noen tips ? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 En PC hører ikke hjemme i innsjekket bagasje. Bakkemannskapet hiver ting veggimellom om det sparer dem tid. Jeg ville kontaktet selskapet og forklart situasjonen. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Fikk dette svaret hos SAS; Hei. i juleferien skal jeg fly med dere. Gardermoen-Kjevik t/r. Har planer om å ha med den stasjonære pc-en, noen tips til om det er mulig hos dere ? Hej Arne, den måste i så fall checkas in och då måste du paketera den väl.//PG Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 som det sies, du må pakke jævla godt! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det hjelper ikke med god innpakning om en arbeider er slepphendt. Det er ingen overdrivelse å si at ting slenges, og hvis den går i stykker tviler jeg på at de vil ta på seg ansvaret. Ville ikke stolt på at en random servicefyr visste hva "stasjonær PC" betød, spør dem heller om de har alternativer for skjørt gods. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 har du tenkt på å sende pakken i posten? spørs jo så klart hvor lenge du skal være borte osv da men det koster ikke så alt for mye og da er du mer safe for at ting overlever Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Laptopp bør tas i håndbagasje. Dette gjelder også andre verdigjenstander som kamera, objektiver m.m. Stasjonær er vanligvis for stor for håndbagasje så den bør sendes som egen pakke merket forsiktig (ikke i vanlig innsjekket bagasje). Endret 16. oktober 2011 av PerB Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Sist gang jeg hadde med meg en stasjonær maskin hos Widerøe var den håndbagasje. Fikk den stuet inn under setet foran meg og det gikk greit, var ett Midi Tower av gammel generasjon som har server tjeneste den dag idag. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Ok, Kabinettet jeg har er cm 690 ii advanced. Men vekten på dette alene er vel over 8 kilos grensen til håndbagasje ? Men tenker å droppe kabinettet og ta med skermkort, psu, harddisk, minne og optisk enhet i håndbagasjen, mulig også hovedkortet også hvis jeg får plass. Tåler et hovedkort en del ? Hvis jeg pakker det litt inn i klær ? Og kjøleren er vel greiest å ta av slik at man ikke risikerer at den endrer litt posisjon ? Og prosessoren lar jeg bare være på kortet. Hvordan høres dette ut ? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 høres ut som et helvete i sikkerhetskontrollen, du må fram med bærbar pc osv, orker ikke på å tenke på styret med å pakke ut all den hardwaren i sikkerhetskontrollen midt i julerushet. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Haha, neida. Det går fint Ikke den delen jeg er bekymret over Og gidder ikke drive å sende det i posten. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Er du helt sikker på at du trenger å ta med deg en vanlig PC på flyet? Jeg hadde tatt av cpu-kjøler og skjermkort og pakket PC-en i en orginal eske. Hovedkortet har det nok tryggest montert i kabinettet. Endret 16. oktober 2011 av blackbrrd Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Vell du har flaks at de ikke sjekker vekten på håndbagasjen din alltid, faktisk har jeg aldri hatt en slik kontroll. Det jeg gjorde var at jeg hadde kabinettet i en veske de selger på Europris for å ha ved i, så det gjør maskinen lett å bære med en hånd. Men jeg har ikke gjort dette nylig, årsaken er at min maskin er nå for stor og tung til transport. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Hmm, men vil kabinettet passe i hatte hyllen på flyet da ? Ser at maks størrelse på håndbagsje er 55x40x23 og kabinettet er 21.4x52.3x51.2. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Neppe, men du kan slippe unna med å stue den under setet antar jeg. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Litt kipt å ikke få lov til å ha den med da ? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 av ren nysgjerrighet hvor lenge skal du være borte etter som at du finner det verdt det å slepe med deg en stasjonær pc? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Reiser fra Oslo om kvelden den 21.12 og reiser tilbake fra Kristiansand kvelden den 02.01. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 så vi snakker en og en halv uke? pluss at det gjerne er litt som foregår i jula. regner med du skal reise med foreldre, kanskje familien har en laptop? jula er jo høysesong for nostalgi-gaming så du trenger ikke å slepe med deg en stor tung maskin da 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå