--CAINe-- Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg vill kanskje prøvd begge deler, mac er litt svakere til spill, men som sakt foto/film klarer den ganske godt ( tror den har plass til 8 gb med ram og de fleste pc kan støtte bare 4 gb ram (bærbare) ) Så stikk innom elkjøp + eplehuset Beklager Stalthy Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 De fleste betyr ikke alle Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Mac: Bedre OS, enklere å bruke, raskere, holder seg rask, og bedre batteritid. Bedre design, OG kan kjøre Windows ved siden av hvis man absolutt må ha det. Man kan altså velge hver gang man skrur den på. Oppstarten på en Mac er vesentlig raskere, så vel som når man skrur den av. Du slipper også å betale og bli øst ned med tilbud for antivirusprogrammer, for det trengs ikke til mac. Kom gjerne å si at "Det finnes virus til Mac altså!". OG VI NEVNER I FLENG? Alle som kommer med Windows-argumentene sine nevner helt irrelevante fakta og tall som ingen skjønner seg på. Det som er fakta er det jeg har beskrevet. Og ja Apple er dyrt. Kanskje litt for dyrt, men det får så være. Bedre OS er jo opp til hver enkelt person og den personen sitt bruksområde. Enklere å bruke er også opp til hver enkelt menneske. Raskere trenger den nødvendigvis ikke være. Det er bare å ta en sikkerhetskopiering og formatere og innstallere windows på nytt for å bli rask igjen etter ett par år. Det finnes flere pc'r med windows som har MYE bedre batteritid enn Mac, deriblant ASUS u36sd. Bedre design, også opp til hver enkelt. Det finnes virus og lignende programmer på MAC også, så det er bare løgn. Hvorfor ikke bare komme med objektive meninger istedenfor subjektive? Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) De fleste betyr ikke alle Regner med at du svarte meg! De fleste bærbare maskiner støtte 8GB enten med 2, 3 eller 4 minnesokler. EDIT: Koster 3139 og støtter 8GB Endret 28. oktober 2011 av --CAINe-- Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jippi, en MAC vs. PC tråd! Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Nye apple bærbare har kommet seg da , men prisen er alt for høy i forhold til denne. Men noen liker mac andre liker windows evt. linux(Evt. en kombinasjon). Jeg har venner som bruker mac, windows og linux sammen og er forsåvidt fornøyde med det Men jeg foretrekker windows/linux fordi dette passer til mitt bruk! EDIT: For å svare på tråd starter sitt spørsmål! Endret 28. oktober 2011 av --CAINe-- Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Så er den asusen stygg som juling da Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Så er den asusen stygg som juling da Noen liker mora og noen liker dattera Eller sagt på en annen måte... Den er kanskje ikke verdens fineste data, men den har iallefall ordentlig kjøle system for å holde ting kjølig! Og jeg personlig gidder ikke å betale 8000,- for å få noe som noen synes ser litt finere ut, men som har dårligere maskinvare. Men det er meg... Vist du synes den er finere så er det opp til deg. Jeg snakket om ytelse og bryr meg egentlig bare om den har et bra bilde og ikke svir av bordet den står på når den er i bruk... Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Asus'n ser absolutt fin ut og hvis du tar av klistremerkene så virker designet ganske gjennomført og stilrent. Kjølingen kan jeg desverre si at jeg er litt misfornøyd med siden den blir varm under, men varmen på håndflatene er ikke til å merke Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 "Ofisell ram" ? (eller var det bare installeringen de tok betalt for?) men vet ikke hvordan ram mac bruker, 16 er jo kanon bra om man jobber med bilde redigeringer/video redigering Nei dette er priser fra komplett.no. oppgradere fra 4 til 8gb koster 1640,- hos apple. offisielt så støtter ikke MBP 16GB. Men er sikkert bare et markedsføringstriks eller no. Siden ihvertfall 2011 MBP´ene støtter 16GB (8x2) 1600mhz brikker faktisk. maskinene kommer med 1333mhz RAM. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg gikk fra 15.4" PC til 13.3" Macbook Air. Den føles faktisk ikke mindre i det hele tatt, mest sannsynlig fordi skjermoppløsningen faktisk er høyere enn på den gamle PC-en min. Jeg har vært superfornøyd så langt og kunne ikke tenke meg å gå tilbake til en PC igjen. Fungerer strålende som maskin for studier, så jeg vil ihvertfall anbefale den. Er du derimot kun etter topp ytelse per kronge får du ikke det ved å kjøpe Mac. Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 http://www.dinside.no/881055/samsung-series-7-700z Ny anbefaling fra min side! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647972#extra Lenke til kommentar
josteinr Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 De fleste laptoper (bortsett fra netbooks og tilsvarende) klarer fint å kjøre Photoshop helt greit. Hvor raskt og smooth PS oppfører seg kommer jo helt an på hva du skal bruke det til, hvor mange lag du har, om du redigerer i 8 eller 16 bit osv. 8gb ram er MER enn nok for folk flest i PS. Jeg jobber med PS hver dag og det er veldig sjelden jeg går over de 10gb jeg har designert til PS, det er isåfall når jeg retusjerer store 16-bit filer med godt opp under 50-60 lag osv. Apple lager skjermer som er helt ubrukelige til seriøs bildebehandling, og som de aller fleste andre laptop-skjermer har de bare 6-bit TN panel, og et udugelig kontrastbelegg som reduserer sortnivået til det ubrukelige. Hvis du vil ha OSX kjøper du mac, hvis ikke kjøper du en Windowsbasert PC, det er INGEN forskjell ytelsesmessig på noen som helst punkter mellom de to OS'ene. Selv kunne jeg tenkt med en MBA 13", men siden jeg ikke takler OSX (disney-ish animasjoner og retarderte og uergonomiske løsninger generelt) venter jeg heller på et bedre alternativ som kjører W7/8 natively. 1 Lenke til kommentar
lassemidtsiann Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jammen, jammen Tan28? SUG!!! Mac er så mye bedre enn PC Kom med noen motargumenter da, hvis du ruger på så jævlig mange... Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jammen, jammen Tan28? SUG!!! Mac er så mye bedre enn PC Kom med noen motargumenter da, hvis du ruger på så jævlig mange... Du tuller nå, ikke sant? Hva skal jeg argumentere mot? Alt du har presentert så langt i denne tråden er synsing. Hvordan og hvorfor skal jeg argumentere mot de? Alt jeg ba om var at du skulle begrunne påstandene dine. Når du i tillegg sender slikt som dette på PM, må jeg bare pent og rolig trekke meg ut, da saklig diskusjon forlengst er umulig: "hahahahahaahhahahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahhahkjøp deg en mac du slutt med dette pctullet :'( PC er jo faktisk bare ræva, tvers gjennom..." Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg kunne skrevet side på side med argumenter for å kjøpe mac. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til Windows. Vil gjerne se en side med konstruktive argumenter. Smak og behag. Skal du spille gå for PC. Skal du drive med redigering gå for en av delene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Håper noen av dere kan hjelpe meg :)Jeg må ikke kjøpe meg ny pc/mac med en gang, så om det er noen som vet at det kommer noe nytt i løpet av noen måneder så si ifra Hvis pris ikke spiller noen rolle - gå for det råeste, og det er mac. Lenke til kommentar
lassemidtsiann Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 http://www.itok.net/blog/index.php/2011/04/mac-vs-pc/ I rest my case... Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 http://www.itok.net/blog/index.php/2011/04/mac-vs-pc/ I rest my case... Kildekritikk er en artig øvelse. Se på tallene for oppstart ytelse. Hvilke maskiner er sammenlignet? Hvilken versjon av operativsystemen kjøres? Jeg sitter nå på en laptop med Win XP. Den fyres opp fra avslått til operativ på snaut 20 sekunder. Hjemme har jeg en laptop med Win 7. Fra avslått til operativ tar det knapt 15 sekunder. Jeg har også en iMac 27" av nyeste sort med Lion installert. Fra avslått til operativ tar det 25 sekunder. Kompatibilitet; det minuset burde strengt tatt vært omvendt, siden Apples OS tross alt er det som gir begrensningen (hardware-støtte etc). Multimedia?!? Jeg har over 300 GB med videofiler som jeg må konvertere dersom jeg skal kunne jobbe med disse i iMovie eller Final Cut Pro. Dette grunnet dårlig formatstøtte i disse programmene. Security; bruker du Windows-maskina som du bruker Mac'en, slipper du problemer. Men klart, klikker du på alt mulig av linker på tvilsomme nettsider, og gladelig installerer alt mulig piss du finner på nettet, løper du helt klart en risiko for virus. Jeg har til dags dato aldri opplevd noe som helst av virus eller lignende, eller hacker-angrep, på noen av mine maskiner. Stability; her opplever jeg ikke Windows som noe mindre stabilt enn OSX. Jeg har opplevd Windows Vista henge ved et par anledninger, men XP og særlig Win 7 har fungert helt perfekt. På Lion (Mac) har jeg fått stiftet beskjentskap med badeballen ved noen anledninger, Final Cut Pro har gått i stampe noen ganger, men ellers har det gått bra der også. 1 Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Mac: Bedre OS, enklere å bruke, raskere, holder seg rask, og bedre batteritid. Bedre design, OG kan kjøre Windows ved siden av hvis man absolutt må ha det. Man kan altså velge hver gang man skrur den på. Oppstarten på en Mac er vesentlig raskere, så vel som når man skrur den av. Du slipper også å betale og bli øst ned med tilbud for antivirusprogrammer, for det trengs ikke til mac. Kom gjerne å si at "Det finnes virus til Mac altså!". OG VI NEVNER I FLENG? Alle som kommer med Windows-argumentene sine nevner helt irrelevante fakta og tall som ingen skjønner seg på. Det som er fakta er det jeg har beskrevet. Og ja Apple er dyrt. Kanskje litt for dyrt, men det får så være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå