Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Forskjell på billig xenonkit, og godt xenonkit?

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QjT4b9

En bil med refraktor går greit i forhold til reflektor. Men fortsatt, en ungdom er flinkere å justere lyktene enn eldre folk, halogen og xenon likeså. Merker det på faren min sin bil, lysene står rett ned i bakken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De justerer dette på EU kontroll. De er virkelig flinke til å justere. Problemet er at det forandrer seg med Xenon inne i reflektoren og det er det mange som ikke tenker på, så selv med lys som er korrekte med Halogen blir det helt feil med Xenon. Det er som regel fraværet av blåskinn og forstyrrende strølys som avslører uorginal Xenon. Det hjelper ikke hvor godt det er justert. Er cut-off for dårlig er det for dårlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Isåfall er jo cutoff for dårlig på mange biler med refraktor, siden disse blender mer enn projektor? Selvom det er originalxenon i refraktor.

Lenke til kommentar

Jeg tror ofte det lyser dårligere i ettermonterte Xenon pærer sammenlignet med originale. Jeg Uansett er det mye strølys når projektorer beregnet for halogen får Xenon. Er det korrekt med xenon projektorer (som kan kjøpes løst uavhengig av høyderegulering og lyktespylere) får du prismeeffekt og en opplevelse blått lys når du kommer imot. Det får du ikke, og det er fordi cut-off i innsatsene er helt feil. Det er dessuten latterlig når mange setter inn ekstra høy fargetemperatur for å på en eller annen måte etterligne denne prisme effekten.

Endret av festen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Nei, det er enkelt og greit fordi xenon gir et mye kraftigere lys, og dermed oppleves lysstyrken fra halogen-langlys som svakere enn de egentlig er.

Samme omvendt, å ha xenon i langlys, for så å bytte til halogen nærlys, ser ingenting.

Men forøvrig, så er jo det å sette H4-pærer i en bil det dummeste en produsent noen gang har gjort! LED-lykta jeg har i hånda er jo bedre enn nærlysene.

Tro hva det koster for 4stk Hella projektorer til H1 eller H7? To lang og to nær.

Lenke til kommentar

Nei, det er enkelt og greit fordi xenon gir et mye kraftigere lys, og dermed oppleves lysstyrken fra halogen-langlys som svakere enn de egentlig er.

Blir fort til at øynene automatisk vil fokuserer mer på der nærlyset lyser når disse er kraftigere, noe ala det som skjer når man bruker tåkelys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...