David_T Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hei, jeg lurer på om noe muligens kan være feil med min Noctua NH-D14. Dette skal jo være en veldig bra CPU-kjøler men jeg mener jeg ikke yter 100%. idle temp får jeg 35-40 grader. Etter kun et par minutter med prime95 ligger tempen 65-69 grader på full-load. Er ikke dette litt mye for denne CPU-kjølern på en i5 2500k med Default settings?:S Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Er nok 5-10 grader varmere enn hva du kan forvente fra den kjøleren. Temperaturen på CPU-kjøleren avhenger selvsagt av temperaturen i kabinettet ditt, så først ville jeg sjekket at du har grei luftflyt i det. Har du det kan du jo remontere kjøleren. Ta den av, vaske med white spirit, bruke rett mengde kjølepaste og montere den på nytt og se om det hjelper. Intel socketene kan være litt vriene å montere, sjekk at alle fire skruene sitter godt Endret 16. oktober 2011 av Dassen Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Bruf for all del ikke oljebasert Whitespirit til å rense! Bruk kun ren Ethanol, Blåsprit/isopropanol eller egnede rensesett. Videre bør i5 2500k med NH-D14 ligge på de lave femti med romtemperatur på 20-25C. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå