xoura_himori Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hei. Jeg må kjøpe meg et trådløst nettverkskort siden kabel ikke lenger er noen mulighet nå som vi har byttet nettverk og flyttet ruteren for å få bedre nettverk. Det jeg lurte på er hva som er best av trådløse nettverkskort. Er det USB som er tingen eller er PCI kort best? Og kan jeg bruke et PCI kort i en PCI ekspress ingang? Det hadde også vært fint noen kunne like noen bra nettverkskort for gaming. Takk for hjelpen på forhånd. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 http://www.ebay.com/itm/ALFA-AWUS036NEH-1W-WIRELESS-802-11n-WiFi-USB-Adapter-/220713858946?pt=UK_Computing_Networking_SM&hash=item3363923782 Lenke til kommentar
xoura_himori Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Takk for linken, men det svarte liksom ikke på så mye av det jeg lurte på da Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hva som er "best" kan være svært individuelt. Det handler om antenneplassering og ellers effekt, mottaker og antennetype. Litt mye å belære om alt fra bunnen av... Det jeg linket til vil gi knallgodt trådløsnett pga effekt og mottaker. De fleste vanlige trådløskort har dårligere rekkevidde. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Maks 150mbit på N. Men det holder som bare fanden. Bruk usb forlengerkabel for og rydde antennen bort. Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg er enig med TiP ovenfor mht hastigheten. 150Mb holder egentlig lenge. Men OM du ønsker mer stabilitet og fortsatt høy hastighet ville jeg idag gått for et innstikkskort. USB kan utifra det jeg kjenner til ikke leveres med mer enn 1 antenne, og om du etterhvert får deg en router som støtter 802.11n med flere antenner vil det være en fordel om også nettverkskortet støtter dette (multiple in multiple out). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 USB kan utifra det jeg kjenner til ikke leveres med mer enn 1 antenne USB har ikke noe med hvor mange antenner man kan bruke. Man kan fint ha 2, 3 eller 4 datastrømmer på en radio som er tilkoblet via USB. DWA-140 dongle fra D-link har f.eks 2 interne antenner og kan levere inntil 300Mbit. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hei. Jeg må kjøpe meg et trådløst nettverkskort siden kabel ikke lenger er noen mulighet nå som vi har byttet nettverk og flyttet ruteren for å få bedre nettverk. Det jeg lurte på er hva som er best av trådløse nettverkskort. Er det USB som er tingen eller er PCI kort best? Og kan jeg bruke et PCI kort i en PCI ekspress ingang? Det hadde også vært fint noen kunne like noen bra nettverkskort for gaming. Takk for hjelpen på forhånd. USB-kort har en sterk tendens til å gi bedre mottak enn PCI, siden du kan flytte dongel og antenne bort fra pcen (som vil blokkere mye av signalet). I tillegg er gjerne driverne bedre på usb-enheter. PCI kort passer ikke i pci-express kontakter eller motsatt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå