Gå til innhold

Amd 2700xp overklokking!!!!! kan noen hjelpe?

patrik

Anbefalte innlegg

`Hei har kjøpt meg en amd xp 2700 har satt den inn og fungerer bra men det står inne på kontrollpanel/system at det er en 1.3 ghz xp1500 har aldri overklokka før! og lurte på om noen kunne hjelpe meg?

Prøver og komme inn på setupen i biosen men da blir pcn bare helt svart og stopper! hva gjør jeg galt??? :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å komme inn i bios trykker du vanligvis del når mask starter.

du må selv stille inn fsb på 133 mhz

dette er litt avhengig hvilket hovedkort du har, noen hk detekterer dette selv.

Sjekk også om du har agp/pci lock før du begynner å overklokke. Hvis du ikke har det anbefaler jg ikke overklokking via fsb. Du kan jo prøve med MP. Lurt å sette opp vcore litt da for å holde det stabilt.

Lenke til kommentar
For å komme inn i bios trykker du vanligvis del når mask starter.

du må selv stille inn fsb på 133 mhz

dette er litt avhengig hvilket hovedkort du har, noen hk detekterer dette selv.

Sjekk også om du har agp/pci lock før du begynner å overklokke. Hvis du ikke har det anbefaler jg ikke overklokking via fsb. Du kan jo prøve med MP. Lurt å sette opp vcore litt da for å holde det stabilt.

Han mener selvsagt 166 MHz FSB :wink:
Lenke til kommentar

Hvis du har lest igjennom retningslinjene så står det følgende:

2) Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????".

Lenke til kommentar
Nei ! han mener 133MHz, XP2700 er ikke Barton men

T-bread med 266 buss

Tbred har også 333bus.

Vi har følgende Tbred´s med 333 bus.

XP2600+ - 166*12.5 (finnes også med 266bus)

XP2700+ - 166*13

XP2800+ - 166*13,5

Ja visst f*en har de det !

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisan jeg har kjøpt en AMD xp 2700+, den er 2.083 ghz og det er en barton står det på kvitteringen min, er det så at dette ikke stemmer, siden jeg så at noen nevnte at 2700 ikke er barton??????????????????????????????????

det er jo to typer xp2700 er det ikke det????

Lenke til kommentar
Heisan jeg har kjøpt en AMD xp 2700+, den er 2.083 ghz og det er en barton står det på kvitteringen min, er det så at dette ikke stemmer, siden jeg så at noen nevnte at 2700 ikke er barton??????????????????????????????????

Nix XP2700+ finnes ikke i Barton.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig det hjelper med så mange ropetegn? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...