Gå til innhold

Overhetet eller treigt skjermkort?

incitatus

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å spiller RAGE. Så får jeg "farge forskyvning" når jeg snur meg raskt fra side til side. Syns dette er litt rart, og forstår ikke helt hva som skjer. Noen som har noe erfaring eller ideer?

EDIT: Eller er skjermen min for treg?

Rig: CPU i5 2500k, GPU GeForce GTX 570, MB Asus P8Z68 V-pro, Mem 16 Gb, Skjerm Acer GD245HD, Kabinett Nvidia Coolmaster stacker (god plass)

Temp: CPU 56, MB 39 ved Load. Ingen overklokking

Har prøvd på minimum innstillinger (men fortsatt i 1920x1080), samme problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du mener med fargeforskyvning?

Skjermen din er 120Hz, så det skjer ikke at den er for treg.

Har du oppdatert til siste drivere på skjermkortet?

Skjer dette i andre spill?

RAGE har vel forresten ikke noe særlig av innstillinger å endre på annet enn oppløsning, GPU transcode og AA?

Lenke til kommentar

Har siste drivere.

Når det gjelder problemet, så er det ex. hjørne på bygninger, skilt eller lignende som det ser ut til at rød og grønn fargen ikke er "rask nokk" så det blir en slags hale som henger et par millimeter etter objektet i det det beveger seg over skjermen. Nesten som når du slår på "pointer tail" på muspekeren i Windows.

Dette har jeg nå oppdaget er gjeldende også i Oblivion, Civilization V, Deus Ex human revolution (har ikke testet flere)

Jeg frykter kortet mitt er i ferd med å ryke, så jeg bør vel forsøke å få et nytt på garantien siden kortet er 5 mnd gammelt, og jeg har ikke utsatt det for overklokking eller annen utenom vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Skjer det på skrivebordet også? Da er det nok kortet som er kjørt. Om du har mulighet til å teste med annet skjermkort eller skjerm blir det lettere å finne ut hva som er på vei til å ryke ;)

EDIT:

Om du kjører 285.38 kan du prøve en annen driverutgave, det har vært problemer med artifakter, BSODs og dårlig ytelse når folk har kjørt disse.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...