Gå til innhold

Snart syv milliarder mennesker på jorden


Nik0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Snip*

 

At den totale befolkningsmengden skal nærme seg 50 milliarder er en veldig usannsynlig problemstilling som bare kan komme av grov forseelse av oss selv gjennom mange, mange år. Når befolkningsmengden begynner og bli ett tyngende nasjonalt problem (Feks. Kina og India) ser vi at de tidlig iverksetter tiltak som hindrer økt befolkningsvekst.

 

Det finnes også heldigvis andre løsninger på en slik problemstilling enn brutal slakting av alle mennesker du så hendig setter inn i "uheldige" båser, et annet spørsmål er hvordan en masseutryddelse av alle som ikke er arisk/nordisk skal kunne etisk forsvares? Og vi er nok også en minoritet i fremtiden, noe som gjør oss mer sårbare enn andre raser vil være. Ellers er store deler av posten din helt blottet for empati, noe som gjenspeiler seg i dine valg av hvem som burde "utryddes" først. Flere av disse gruppene er belastninger for samfunnet, men de har også lik rett til å leve slik de ønsker, akkurat som du og alle oss andre.

 

Jeg er sannelig glad du ikke er verdensdiktator :)

 

Hvis du hadde vært fullstendig enig med meg der og heller ikke oppfylt kriteriene jeg kom med, så hadde du kunne kjenne deg trygg, hehe :)

 

Fra spøk til Halvor. (Halvor oppi høgda skal man ikke spøke med)

 

For å være seriøs, tror jeg ikke vi kommer til å bli 50 milliarder mennesker. Helt enig med deg der ! Menneskeheten kommer til å bli regulert når vi kommer til et visst punkt. Menneskeheten kommer til å bli regulert på grunn av verdensomspennende kriger, revolusjoner, pandemier og massiv hungersnød hvis ikke verdens myndigheter innfører ett-barnspolitikk som Kina.

Endret av OAB1966
Lenke til kommentar

*Snip*

 

*snip*

 

Hvis du hadde vært fullstendig enig med meg der og heller ikke oppfylt kriteriene jeg kom med, så hadde du kunne kjenne deg trygg, hehe :)

 

 

Helt enig med deg der ! Menneskeheten kommer til å bli regulert når vi kommer til et visst punkt. Menneskeheten kommer til å bli regulert på grunn av verdensomspennende kriger, revolusjoner, pandemier og massiv hungersnød hvis ikke verdens myndigheter innfører ett-barnspolitikk som Kina.

 

Sånn rent bortsett fra at jeg er uenig (noe jeg selvfølgelig ikke hadde ytret om du faktisk var verdensdiktator), så fyller jeg nok kategoriene dine, så jeg skulle nok klart meg harhar.gif

 

Eller må jeg si meg veldig med siste avsnitt, vår planet kommer nok til å regulere befolkningen hvis vi selv ikke tar ansvaret.

 

 

Når befolkningsmengden begynner og bli ett tyngende nasjonalt problem (Feks. Kina og India) ser vi at de tidlig iverksetter tiltak som hindrer økt befolkningsvekst.

 

Hvordan kan man hindre befolkningsmengden uten drap eller fengsel?

 

Altså si at man maks kan ha 1 barn av gangen per familje, problemet da er at en familje får 10 barn men offisielt har de 1 fordi resten av barna er familjeløse en god stund.

 

Så jeg tviler på det finnes gode tiltak her å redusere befolkningsvekst.

 

Du tviler på at det finnes gode løsninger for å begrense befolkningsvekst, men trekker fram mulighetene drap og fengsel? I mine øyne er det veldig få løsninger som er verre enn disse to når det kommer til å begrense befolkningsveksten. Jeg vil før se politihelikopter med varmesøkende kameraer scanne hus for å telle husets innbyggere og ha jevnlige politiaksjoner for å sjekke at ettbarnspolitikken blir overhold, før jeg begir meg ut på fengsling og drap.

 

Lenke til kommentar

Vi kan vel alle være enige om at Oslo ikke er spesielt tettbebygd. Det er masse natur, turområder, parker og tomter med store hager. Og det til tross for at det nesten ikke finnes høyhus i byen!

 

Aassjoknarten21.mm.jpg

Nordmarka i Oslo

 

Oslos totale areal er 454 kvadratkilometer.

 

Verdens totale landareal er 149 millioner kvadratkilometer. Dette er 328 000 ganger større enn Oslo!

 

Hvis vi tar Oslos befolkning (605 000) og ganger med 328 000 får vi 200 milliarder! Selv med 30 ganger så mange mennesker vil det altså være god plass!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...