torbjørn marø Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg har nettopp oppdatert Wordpress-bloggen min til siste versjon (etter å ha opplevd et hack attack faktisk). Jeg har ikke gjort noe med selve designet. Likevel har jeg nå fått en merkelig marg i toppen av siden når jeg ser den i Chrome (versjon 14.0.835.202 m). I mine andre browsere ser siden ut som den skal (dvs. IE9, FireFox 4.0 og Opera 11.51). Noen som ser noen grunn til dette? http://blog.kjempekjekt.com/ Lenke til kommentar
agm Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Merkelig, får noen andre småbugs her. Ser fint ut i Chrome 15, men i FF7 blir .bbox'ene dyttet ned ca 20 pixel. (Har nok noe å gjøre med floats og clearing). Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Ser normalt ut her med Chromium 14.0.835.202 (Developer Build 103287 Linux) Ubuntu 11.04 (satan så lange versjonsnavn Chromium har). Ser også normalt ut i Chrome 14.0.835.202 (vet ikke om det er noen forskjell..) Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 1. Valider siden. Dette er første bud når nettsiden ser forskjellig ut i forskjellige nettlesere. Og spesielt på et nettsted som heter "Programmeringsbloggen", forventer man at det legges vekt på at koden er i orden 2. Prøv å sette body {boder:0; margin:0; padding: 0;} og/eller på den ytterste wrapperen. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Merkelig, får noen andre småbugs her. Ser fint ut i Chrome 15, men i FF7 blir .bbox'ene dyttet ned ca 20 pixel. (Har nok noe å gjøre med floats og clearing). Hadde dette problemet i IE8 også. Forsøkte å få hjelp da også, men ingen som kunne forklare hvorfor. Var herlig å se at det fungerte som det skulle i IE9. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 1. Valider siden. Dette er første bud når nettsiden ser forskjellig ut i forskjellige nettlesere. Og spesielt på et nettsted som heter "Programmeringsbloggen", forventer man at det legges vekt på at koden er i orden Det som ikke validerer er stort sett ting som enten genereres av Wordpress eller er "påkrevd kode" som jeg har klippet og limet for å få på plass integrasjoner (f.eks. meta-opplegget). Men jeg burde nok ryddet opp litt - tar kritikken! 2. Prøv å sette body {boder:0; margin:0; padding: 0;} og/eller på den ytterste wrapperen. Både body og ytre divs har 0 margin og padding (ifølge inspector i Chrome). Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 border:0 også? Ja, border:0 også - på div'ene. Border:0 på body gir heller ingen effekt. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Fant syndere. I header.php i themet mitt hadde jeg følgende: <?php wp_head(); ?> Som resulterte i dette: <style type="text/css" media="print">#wpadminbar { display:none; }</style> <style type="text/css" media="screen"> html { margin-top: 28px !important; } * html body { margin-top: 28px !important; } </style> Virker ikke fornuftig at den er der Har fjernet den nå, så da er problemet løst. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 ...og nå skjønte jeg at det kun var jeg som så dette - når jeg var pålogget. Klasker hånna i pannen!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå