Gå til innhold

[Løst] Uønsket marg i toppen i chrome, ikke i andre browsere

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp oppdatert Wordpress-bloggen min til siste versjon (etter å ha opplevd et hack attack faktisk). Jeg har ikke gjort noe med selve designet. Likevel har jeg nå fått en merkelig marg i toppen av siden når jeg ser den i Chrome (versjon 14.0.835.202 m). I mine andre browsere ser siden ut som den skal (dvs. IE9, FireFox 4.0 og Opera 11.51).

Noen som ser noen grunn til dette?

http://blog.kjempekjekt.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Valider siden. Dette er første bud når nettsiden ser forskjellig ut i forskjellige nettlesere. Og spesielt på et nettsted som heter "Programmeringsbloggen", forventer man at det legges vekt på at koden er i orden ;)

2. Prøv å sette body {boder:0; margin:0; padding: 0;} og/eller på den ytterste wrapperen.

Lenke til kommentar

Merkelig, får noen andre småbugs her.

Ser fint ut i Chrome 15, men i FF7 blir .bbox'ene dyttet ned ca 20 pixel. (Har nok noe å gjøre med floats og clearing).

Hadde dette problemet i IE8 også. Forsøkte å få hjelp da også, men ingen som kunne forklare hvorfor. Var herlig å se at det fungerte som det skulle i IE9.

Lenke til kommentar

1. Valider siden. Dette er første bud når nettsiden ser forskjellig ut i forskjellige nettlesere. Og spesielt på et nettsted som heter "Programmeringsbloggen", forventer man at det legges vekt på at koden er i orden ;)

Det som ikke validerer er stort sett ting som enten genereres av Wordpress eller er "påkrevd kode" som jeg har klippet og limet for å få på plass integrasjoner (f.eks. meta-opplegget). Men jeg burde nok ryddet opp litt - tar kritikken!

2. Prøv å sette body {boder:0; margin:0; padding: 0;} og/eller på den ytterste wrapperen.

Både body og ytre divs har 0 margin og padding (ifølge inspector i Chrome).

Lenke til kommentar

Fant syndere. I header.php i themet mitt hadde jeg følgende:

<?php wp_head(); ?>

Som resulterte i dette:

<style type="text/css" media="print">#wpadminbar { display:none; }</style>
<style type="text/css" media="screen">
   html { margin-top: 28px !important; }
   * html body { margin-top: 28px !important; }
</style>

Virker ikke fornuftig at den er der :) Har fjernet den nå, så da er problemet løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...