Fløffy Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Hei Dette er det første biletet eg legg ut på BK.. Biletet er tatt i Lahemaa Nasjonalpark utanfor Tallinn. Biletet er tatt utan stativ.. Ønskjer konstruktiv kritikk på dette. exif: lukkertid: 1/5 blender: f/20 brennvidde: 21mm ISO: 400 Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 For mye forgrunn, motivet hadde tjent på om du hadde gått nærmere eller løftet kameraet mer opp, fått med litt mer i bakgrunnen. Og så er det kanskje litt rotete i og omkring den demningen, kvister stikker opp her og der og virker forstyrrende inn på helheten i bildet. Og jeg synes at når bildet er som det er, så mangler det interessepunkt. Det kan bedre seg om stryket kommer mer fram (se overfor) eller at et interessepunkt ble brakt inn i bilde (f eks kvinne i hvit kjole), slik at stryket, vatnet, landskapet kun ble kulisser. Men her er det lov å være uenig. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg er helt enig med Anskar. For meg hadde det blitt bedre hvis du hadde beskjært på venstre side og i bunnen sånn at motivet ditt slapp å kjempe om oppmerksomheten med andre ting. Jeg tror også det er litt å hente på å justere kontrast og hvitbalanse. Når det gjelder å bringe ting inn i bildet så er det såpass krevende at det er best å vente med det til man har perfeksjonert det grunnleggende. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Takkar for tilbakemeldingar Får prøve å ta fleire bilete med ulikt utsnitt nestegong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå