simalarion Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Dette burdet vært enkelt, men må gi opp ). Kjøpt Samsung 46" LED-TV UE46D5005 , men fortsetter å ha analog TV da det er gratis samt det holder for meg for jeg se Lite på tv (Kjøpt flott tv for å bruke på blueray film, PC, ps3). Eneste jeg ikke får til er noe så enkelt som å få lyd fra Analoge Tv til min stereo. Av det jeg har forstått av Manualen som har et HAV av tilkoblings muligheter er min eneste mulighet SPDIF, er det min eneste mulighet?. Alle andre tilkoblings muligheter (scart, analog osv osv) ser ut til å være lyd fra ekstern enhet inn til TV, har begynt å få vondt i hodet nå av å tolke manualen så håpet noen kunne hjelpe?. http://www.samsung.com/no/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE46D5005PWXXE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 http://www.buyincoins.com/details/rgb-scart-to-composite-3rca-s-video-av-tv-audio-adapter-product-763.html Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Takk for svar, men scart koblingen der må jeg bestille samt da må jeg bruke en scart overgang som fulgte med tv hdmi\scart slik at jeg får en diger klump hengendet under tven, da blir det lettere å bestille spdif. Jeg får ikke til noe med koblingen vist på bildet her altså?, tydligvis bare for lyd ut.. Merklig at dette skulle være så knotete, et så j.. standard oppsett, det er jo innstillinger for eksterne høytaler av\på, så det burdte fulgt med en standard utgang for eksterne høytalere på tv også (analogg røde\hvite utg). Endret 15. oktober 2011 av simalarion Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Om den pluggen på bilde kan kobles til TVn din, er det jo phono ut, da vil ein vanlig RCA phono kabel overføra lyden til stereoen. Men om forsterkaren din støttar SPDIF, er det billig og enkelt å overføre lyden slik. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 I spesifikasjonene jeg finner står det at tven har en hodetelefonutgang, i så fall vil en 3.5mm-phono kabel fungere. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Takk for svar, når jeg måtte ha ny kabel uansett så kjøpte jeg like greit spdif på chlas for 70 kr, fikk mye bedre lyd til stereoen en jeg regnet med fra den Analoge linjen så er fornøyd nå ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå