tnViking Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Heisann, hvordan kan jeg f.eks klikke på en knapp med value "Heisann" få lagt til "Heisann" i en form textfield. Håper dere skjønner, jeg greide egentlig ikke å formulere dette rett Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) W3Schools forklarer fint basic javascript. Endret 15. oktober 2011 av laserlars Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 W3Schools forklarer fint basic javascript. Greide liksom ikke å finne noe der. Det jeg leter etter er liksom noen ala Post editoren her på forumet, du kan klikke på link knappen for å legge inn en link i textfielden. Håper dere skjønner Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Dette funker.. <script type="text/javascript"> var foo = function() { document.getElementById('textField').value = prompt("Skriv noe her:", ""); }; </script> <a href="#" onclick="foo()">click me</a> <input id="textField" /> Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Dette funker.. <script type="text/javascript"> var foo = function() { document.getElementById('textField').value = prompt("Skriv noe her:", ""); }; </script> <a href="#" onclick="foo()">click me</a> <input id="textField" /> Den va ganske nær det jeg ønsker, men jeg ønsker at den skal ha en fast value. Og den skal bare legge til tekst, akkurat som når man trykker på en smiley her. F.eks: Klikker du på så kommer opp teksten i textfielden Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Hvis du ikke klarer å se det utifra den koden du fikk servert på sølvfat, så anbefaler jeg deg fortsatt å se på W3schools og både se på og gjøre eksemplene selv. Det er ikke for å være kjip, men det er du selv som tjener på det Endret 16. oktober 2011 av laserlars Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Hvis du ikke klarer å se det utifra den koden du fikk servert på sølvfat, så anbefaler jeg deg fortsatt å se på W3schools og både se på og gjøre eksemplene selv. Det er ikke for å være kjip, men det er du selv som tjener på det Jeg har klart å sette en fast value på den, men hvordan får jeg den til bare å legge til valuen til teksten? Finner fortsatt ikke noe av det på W3Schools Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hvis du ikke klarer å se det utifra den koden du fikk servert på sølvfat, så anbefaler jeg deg fortsatt å se på W3schools og både se på og gjøre eksemplene selv. Det er ikke for å være kjip, men det er du selv som tjener på det Jeg har klart å sette en fast value på den, men hvordan får jeg den til bare å legge til valuen til teksten? Finner fortsatt ikke noe av det på W3Schools At du har en fast value i tekst-boksen men vil legge til noe etter valuen? Flere måter å gjøre det, du kan f.eks bruke +=. <script type="text/javascript"> function add ( f ) { document.getElementById('ff').value += 'value_add'; } </script> <input type="text" id="ff" value="value_fast_" size="50"> </br> <a onClick="add()">add</a> Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Hvis du ikke klarer å se det utifra den koden du fikk servert på sølvfat, så anbefaler jeg deg fortsatt å se på W3schools og både se på og gjøre eksemplene selv. Det er ikke for å være kjip, men det er du selv som tjener på det Jeg har klart å sette en fast value på den, men hvordan får jeg den til bare å legge til valuen til teksten? Finner fortsatt ikke noe av det på W3Schools At du har en fast value i tekst-boksen men vil legge til noe etter valuen? Flere måter å gjøre det, du kan f.eks bruke +=. <script type="text/javascript"> function add ( f ) { document.getElementById('ff').value += 'value_add'; } </script> <input type="text" id="ff" value="value_fast_" size="50"> </br> <a onClick="add()">add</a> Det er det jeg var ute etter!! Ser at jeg trengte bare en + før = Bruker ikke javascript så ofte, mest php Endret 16. oktober 2011 av stjernegut Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det er det jeg var ute etter!! Ser at jeg trengte bare en + før = Bruker ikke javascript så ofte, mest php Det er det samme i php (+=) http://php.net/manua....assignment.php Lenke til kommentar
xqus Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det er det jeg var ute etter!! Ser at jeg trengte bare en + før = Bruker ikke javascript så ofte, mest php Det er det samme i php (+=) http://php.net/manua....assignment.php Beklager å gå helt off-topic, men det blir ikke helt riktig: Som det står i dokumentasjonen du linker til gjøres det slik i PHP: $str = 'Hello'; $str .= ' world!'; += brukes på tall: $a = 3; $a += 5; Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det er det jeg var ute etter!! Ser at jeg trengte bare en + før = Bruker ikke javascript så ofte, mest php Det er det samme i php (+=) http://php.net/manua....assignment.php Beklager å gå helt off-topic, men det blir ikke helt riktig: Som det står i dokumentasjonen du linker til gjøres det slik i PHP: $str = 'Hello'; $str .= ' world!'; += brukes på tall: $a = 3; $a += 5; Jeg har ikke sagt hva det spesifikk kan brukes til. Sa bare at funksjonen finnes i PHP og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå