Simkin Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Har byttet ut min DLink DIR-655 med en Linksys E4200, og har falt ut av nettet noen ganger nå, og windows gjør en "Reset wirelss network adapter", så fungerer nettet igjen. hva betyr dette? og hva kan evt være feil? Har et DLink wireless-N trådløst kort i pc'en. var ikke noe slikt med DIR655. Nyeste firmware. Endret 15. oktober 2011 av FiveInline Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) noen? er også samme problemet på den bærbare. når jeg nå slo den på, så måtte jeg ta en Reset wirelss network adapter for å komme på nett, den koblet seg ikke automatisk på. tipper det er noen innstillinger evt i routeren som gjør dette? Endret 16. oktober 2011 av FiveInline Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Finn ut hvilket chipset du har i nettverkskortet og last ned direkte fra produsent (ikke D-link). Last ned siste firmware fra Linksys også. E4200 støttes forøvrig av DD-WRT som er tredjeparts firmware. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Har nyeste netverksdriver på laptopen værtfall (lastet ned fra atheros), usikker på den stasjonære, der har jeg kun lastet ned fra dlink (den bruker atheros 5008). nyeste firmware på linksysen har jeg også lagt inn. vet om dd-wrt, men har lyst til å vente litt, virker som det er noen mangler ute å går, bl.a man får ikke valgt 40mhz over 2.4ghz og man får ikke valgt channel i 2.4ghz. så jeg avventer til det har modnet seg litt. Men det skulle vel uansett ikke være nødvendig med 3 parts firmware på en såpass dyr router? Endret 16. oktober 2011 av FiveInline Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Driver til AR-5008 finner du trolig på http://atheros.cz Når det gjelder E4200, så støtter den bl.a. ikke IPv6 med orginal firmware, så selv om det er en "toppmodell" så er det ikke gitt at Cisco gir deg noe gratis. Men det burde selvsagt funke mot trådløsklienter. DD-WRT for E4200 er muligens 'Work In Progress' ennå. Endret 16. oktober 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Har funnet driver, men problemet er att windows sier jeg allerede har den nyeste driveren, enda jeg har en nyere driver! og hvis jeg avinstallerer driveren, så får jeg rett å slett ikke installert driveren jeg har. jeg velger Add Legace Hardware -> osv så velger jeg "Have Disc" men når jeg da velger mappen med fila, så dukker det ingenting opp? Noen måte å få tvingt windows til å installere? Windows 7 Ulitmate 64Bit Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det skal jo holde å avinstaller hardwaren og velge å slette driver. Ser du ikke driveren i mappen, så må enten noe mangle eller så er det pakket. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Har også prøvd med den driveren jeg allerede har, og bl.a et par linksys drivere fra kort jeg hadde før (bare for å prøve), men det dukker rett å slett ikke opp noe i vinduet. Endret 16. oktober 2011 av FiveInline Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Alternativt er det noe feil med hardware (USB eller nettverkskortet). Lenke til kommentar
setpos Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Har du prøvd forskjellige krypteringsvalg i routeren? Start med ukryptert, og hopp så videre til WPA og deretter WPA2 hvis det er stabilt. Hadde en D-Link adapter som var ustabil med WPA2 men funket greit med WPA. Har selv en E4200 som er helt stabil mot flere typer klienter (men ingen D-Link). Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Bruker WPA2, og det fungerte helt fint med DIR655 jeg hadde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå