Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Reset wireless network adapter, Linksys E4200.

Anbefalte innlegg

Har byttet ut min DLink DIR-655 med en Linksys E4200, og har falt ut av nettet noen ganger nå, og windows gjør en "Reset wirelss network adapter", så fungerer nettet igjen. hva betyr dette?

og hva kan evt være feil? Har et DLink wireless-N trådløst kort i pc'en. var ikke noe slikt med DIR655.

Nyeste firmware.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen? er også samme problemet på den bærbare. når jeg nå slo den på, så måtte jeg ta en Reset wirelss network adapter for å komme på nett, den koblet seg ikke automatisk på.

tipper det er noen innstillinger evt i routeren som gjør dette?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Har nyeste netverksdriver på laptopen værtfall (lastet ned fra atheros), usikker på den stasjonære, der har jeg kun lastet ned fra dlink (den bruker atheros 5008). nyeste firmware på linksysen har jeg også lagt inn.

vet om dd-wrt, men har lyst til å vente litt, virker som det er noen mangler ute å går, bl.a man får ikke valgt 40mhz over 2.4ghz og man får ikke valgt channel i 2.4ghz. så jeg avventer til det har modnet seg litt.

Men det skulle vel uansett ikke være nødvendig med 3 parts firmware på en såpass dyr router?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Driver til AR-5008 finner du trolig på http://atheros.cz

Når det gjelder E4200, så støtter den bl.a. ikke IPv6 med orginal firmware, så selv om det er en "toppmodell" så er det ikke gitt at Cisco gir deg noe gratis. Men det burde selvsagt funke mot trådløsklienter.

DD-WRT for E4200 er muligens 'Work In Progress' ennå.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Har funnet driver, men problemet er att windows sier jeg allerede har den nyeste driveren, enda jeg har en nyere driver!

og hvis jeg avinstallerer driveren, så får jeg rett å slett ikke installert driveren jeg har. jeg velger Add Legace Hardware -> osv så velger jeg "Have Disc" men når jeg da velger mappen med fila, så dukker det ingenting opp?

Noen måte å få tvingt windows til å installere?

Windows 7 Ulitmate 64Bit

Lenke til kommentar

Har du prøvd forskjellige krypteringsvalg i routeren? Start med ukryptert, og hopp så videre til WPA og deretter WPA2 hvis det er stabilt. Hadde en D-Link adapter som var ustabil med WPA2 men funket greit med WPA.

Har selv en E4200 som er helt stabil mot flere typer klienter (men ingen D-Link).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...