Anskar Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg har en litt gammel skriver som har gått noen runder, det er en Canon i9100. Når jeg skriver ut dokumenter får jeg opp denne feilmeldinga: "Beholderen for ekstra blekk er nesten full, trykk fortsett for å gjenoppta utskriften." Jeg tolker meldingen slik at det er en tank for spillblekk på skriveren og at den muligens må tømmes, hvis ikke vil det snart renne over. Men jeg blir ikke bedt om å tømme beholderen og det står ingen ting om hvor jeg finner den. Jeg ser heller ingen slik beholder på skriveren. Noen som vet hvor den kan sitte? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Er det ingen her som har peiling på skrivere? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Lengst inn til høyre, der hvor patronene blir parkert, er det en liten beholder under de, med en svamp. Denne er så godt som umulig å komme til, men dersom du klarer å ta ut svampen, kan den vaskes med lunkent vann, til den slutter å gi fra seg farge. Under svampen, vil det også være en del inntørket blekk, som kan fjernes med en fuktig klut. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Desverre finnes det noe som heter planned obsolescence Produkter lages for å gå i stykker tidligere enn nødvendig for å tvinge kunden til å kjøpe ny. Det gjelder omtrent alle produkter, ikke bare printere. Se denne dokumentaren: Det er neppe en måler i denne blekktanken som sjekker om det er fullt. I stedet er det en EEPROM microchip i printeren, som teller antall utskrifter, og forteller deg at tanken er full. Dette er en beregning basert på antall utskrifter (og kanskje andre faktorer som tid), og ikke nødvendigvis sannheten. Produsenten ønsker at du skal kjøpe en ny printer, men det er ikke bra for lommeboken din og miljøet. Å vaske svampen kan være lurt, men dette løser ikke nødvendigvis problemet med microchippen som klager. Dokumentaren nevner at det finnes en russisk nettside der du kan laste ned et gratisprogram som resetter denne microchippen. Jeg vet ikke URL, men du finner det sikkert om du ser dokumentaren og bruker Google. EDIT: Et google-søk gir meg denne prosedyren: Waste Ink Tank Reset 1. Turn off printer 2. Hold down Resume button and press Power button. 3. Keep holding down Power button and let Resume button go. 4. Press Resume button 2 times then let BOTH buttons go. 5. Green lights will flash and then stop blinking. 6. When green lights are solid, press the Resume button 4 times. 7. Press the Power button and the printer should turn off, if not, press the Power button once more. 8. Your printer should respond as normal. Med andre ord er det ikke sikkert du trenger å installere noe program for å resette. Men det kommer sikkert an på printermodell. Endret 5. november 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Våres epson printer kom med noe falske meldinger om at den måtte ha en software oppdatering. Men etter en hard reset som jeg fant info i noen manualer for hvordan man skullle utføre service på skriveren så har den sluttet med disse utalesene. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Jeg har ikke forsøkt med printerrens ennå, for jeg hadde en annen printer stående, men jeg har tenkt å gå løs på dette og tror jeg vil lykkes. Jeg gjorde liknende erfaring med en HP-printer for noen år siden, der var det forholdsvis lett å komme til og jeg fikk tørket ut mye overskuddsblekk. Etterpå fungerte den helt som den skulle igjen. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 Lengst inn til høyre, der hvor patronene blir parkert, er det en liten beholder under de, med en svamp. Denne er så godt som umulig å komme til, men dersom du klarer å ta ut svampen, kan den vaskes med lunkent vann, til den slutter å gi fra seg farge. Under svampen, vil det også være en del inntørket blekk, som kan fjernes med en fuktig klut. Jeg har fått fjernet dekslet fra skriveren og da kom jeg fram til herligheten. Og den svampen du nevner er lokalisert, men jeg har ikke fått til å ta den ut. Men feilmeldingen snakker om "beholder for ekstra blekk", og under svampen går det to slanger inn/ut. Den ene ses på bildet, der er det ikke blekkfarge, men den som kommer ut diaginalt på andre siden er en tynn slange (vises ikke på bildet, umulig å få nok lys bak der), og der ser det ut som blekk kan ha passert gjennom og at det kanskje ligger en liten beholder gjemt et sted baki der. Men jeg kommer ikke lenger enn dette. Hva bør jeg forsøke? Hva er neste trinn? Det vedlagte bildet som viser svampen og rengjøringsgummien, er ca 3,5 MB stor. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Et "raskt" Google søk "canon i9100 waste ink tank full" ... http://www.nifty-stuff.com/forum/viewtopic.php?id=308 http://www.neilslade.com/Papers/inkjetstuff11.html http://www.fixyourownprinter.com/forums/printer/46473 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå