Kjellis85 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Gjorde en liten blunder når jeg installerte den nye force 3 120GB disken min i dag da jeg glemte/fant ikke ut hvordan jeg skulle bytte over til AHCI i BIOS før jeg tok en fresh install av win 7. Nå har jeg funnet ut hvordan jeg setter sata portene til AHCI. Gjorde enda en fresh install etter at jeg hadde endret portinnstillingene til AHCI og trodde da at alt var ok. Men nå ser jeg at disken fremdeles står oppført som IDE. Hva må jeg gjøre for å få disken til å yte maks? Slik den er nå yter den kun 200mb/s read og 150mb/s write. Har forøvrig et ASUS M4A87TD USB3 hk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Ser du på rett plass? Hvis du bruker AS SSD Benchmark så vil det stå "msahci". Se bildet: http://www.alex-is.de/PHP/fusion/downloads.php?download_id=9 Lenke til kommentar
Kjellis85 Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Har brukt både crystaldiskmark og anvil, begge forteller meg at det er IDE, ikke AHCI. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Installer chipset driverene fra AMD .. Chipset Driver V3.0.765.0 32/64bit Windows 7 Lenke til kommentar
Kjellis85 Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 oppdaterte chipset men samme resultat Lenke til kommentar
Kjellis85 Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Etter litt mer googling ser det ut til at mitt resultat ikke er så langt unna det andre har kommet fram til med samme tester. Føler meg litt snytt da, når det står at det skal være 550 mb/s read og 510 mb/s write. Fikk samme resultat med den benchmarken, men både crystaldisk og anvil sier at det ligger på under halvparten av det atto viser. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg mener å ha hørt at CrystalDisk bruker komprimering og gir derfor en lavere hastigheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå