Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Ny bil er like om hjørnet, trenger tips fra en jus-kyndig.

LostinSpace

Anbefalte innlegg

Da har saken seg slik at jeg skal ha ny bil.

Nåværende bil er da fortsatt i Løsøreregisteret, men skal betales ut ved overlevering. Brorparten av denne utbetalingen skjer ved mellomlegget (inbytteprisen for min nåværende bil er høyere enn prisen for den nye). Resten av utbetalingen står jeg for selv.

Bilforhandleren krever da selvsagt dokumentasjon fra banken som har finansiert lånet om at panten på bilen innfris ved utbetaling av mellomlegget (+ min del) før de betaler, sa selgeren. Denne biten er på det tørre.

Spørsmålet mitt er: Hva mer av papirer/dokumentasjon trenger jeg å ha på plass?

Grunnen til at jeg spør her, er at jeg først spurte selger, men selger pratet litt fort og jeg misset mange detaljer. Vil samtidig helst slippe å spørre selger flere ganger om det samme, da jeg ikke vil framstå som dum og treg.

Vet en av dere jus-kyndige hva mer som trengs, så setter jeg pris på svar.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå er ikke jeg noe jus-kyndig, men har jobbet noen år som bilselger.

Jeg ville innfridd egenandelen på nåværende billån i god tid før handelen skjer.

Ved overtagelse ville jeg hatt med bekreftelse på innfrielsessum på eksisternde lån fra banken som du gir selger.

Gjerne da med innfrielsessum dagen etter overtagelse.

Skal du ha lån på nye bilen, og har ordnet selv må du ha med lånedokumentene, evnt bekreftelse fa bank om at lån er i orden og klart til utbetaling.

(Vær obs på om det står noen forbehold på bekreftelsen, isåfall hadde ikke jeg godkjendt den som selger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...