Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp! Doucebageks som ikke betaler sin del av regninga!

Spinnvill88

Anbefalte innlegg

Hjælpe meg!

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste, så feel free til å flytte innlegget eventuelt!

Greia er det at eksen og jeg delte leilighet noen mnd etter bruddet. Jeg flyttet hjem til foreldrene mine uoffisielt i mai, og han bodde der ut oppsigelsestiden (31 juli). Dumsnill som jeg er betalte jeg også halve husleia i disse to mnd da han bodde der alene, rett og slett for at jeg ikke orket krangling. Fikk nå en strømregning for disse to mnd, og bestemte meg for at jeg kunne betale halve. Igjen for å unngå krangling. Siden det er mitt navn leiekontrakten stod i, måtte jeg legge ut hans del av regninga (vi bodde i studentbolig). Vi er overhode ikke på talefot pga hans nedlatende tone og hans oppførsel mot meg (truet med politiet på to anledinger for ting jeg ikke har gjort osv), så kontakten har gått gjennom min pappa. Pappa har sendt han mail med det beløpet han skylder meg, uten svar. Han har også sendt en tekstmelding, uten svar. Det er ikke store beløpet det er snakk om, ca 550 kr som han skylder. Men jeg er student og jeg har for tiden ikke jobb så det kniper til stadig.

Det er som sagt jeg som står på leiekontrakten, men jeg tror han er oppført i arkivet som bi-leietaker/samboer. Noe usikker. Hvordan går jeg frem nå? Hvem kan jeg kontakte så han forstår at det er alvor?

Goddamn, det ekke lett med disse eksene, altså! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er snakk om en studentleilighet så kanskje du kan prøve å snakke med organisasjonen du har leid leiligheten igjennom?

Jo, men tror ikke de kan gjøre så mye med det. Er jo jeg som står på leiekontrakten;) Men om det er noen jeg kan gå til som kanskje kan sende han et brev ellerno. Heheh, hakke peiling jeg altså!

Lenke til kommentar

Du skriver at ditt navn står på leiekontrakten. Står den også på strømmen?

Kjip situasjon. Du har ikke noe krav du kan rette mot utleier eller strømselskapet i slike tifeller. Det må nok rettes mot eksen din. Problemet er at han ikke trenger å betale noe, med mindre du er villig til å gå til sak?

Jeg tror det eneste kravet du kan rette er at han betaler strømforbruk, ettersom du i alle tilfeller måtte betalt oppsigelsestid på husleien.

Lenke til kommentar

... og han bodde der ut oppsigelsestiden (31 juli). Dumsnill som jeg er betalte jeg også halve husleia i disse to mnd da han bodde der alene, rett og slett for at jeg ikke orket krangling. Fikk nå en strømregning for disse to mnd, og bestemte meg for at jeg kunne betale halve.

Ovenfor utleier er du ansvarlig ansvarlig for alle utgifter i leieforholdet ut oppsigelses tiden, både strøm og leie). Når du flyttet hjem,gjorde du noen avtaler rundt resten av leieperioden med din eks? Hvis ikke må du dekke halvparten.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

... og han bodde der ut oppsigelsestiden (31 juli). Dumsnill som jeg er betalte jeg også halve husleia i disse to mnd da han bodde der alene, rett og slett for at jeg ikke orket krangling. Fikk nå en strømregning for disse to mnd, og bestemte meg for at jeg kunne betale halve.

Ovenfor utleier er du ansvarlig ansvarlig for alle utgifter i leieforholdet ut oppsigelses tiden, både strøm og leie). Når du flyttet hjem,gjorde du noen avtaler rundt resten av leieperioden med din eks? Hvis ikke må du dekke halvparten.

For å svare på de svarene jeg har fått:

- Jeg bodde i studentbolig sammen med eksen. Mitt navn stod på leiekontrakten og da ble det automatisk mitt navn på strømmen også, da SiO har kun et alternativ til strømlevering :)

- Jeg har allerede betalt hele strømregningen. Jeg orker ikke krangle mer enn nødvendig så jeg har tilbudt meg å kun kreve tilbake penger for halve strømregninga til tross for at han bodde der alene de mnd strømregningen er for

Alt er betalt, både husleie og strøm. Problemet mitt nå er å få pengene for strømmen, bare. Han svarer ikke på kontaktforsøk fra pappa (siden forholdet mellom oss er såpass anstrengt må kontakten gå gjennom pappa).

Takk for at dere gadd svare, altså! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...