lobfredd Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Hei! jeg prøver å sette opp raid 0 med noen gamle harddisker jeg hadde liggende. problemet er at jeg får bsod med engang windows prøver å starte (da med raid mode aktivert i bios, AHCI funker fint). Jeg har prøvd og endre Iastor og IastorV START value fra 3 til 0 i registeret uten hell. Altså jeg skal ha Raid0 med noen HDD'er og Windows på min SSD (Intel x-25m g2) Det er Windows 7 x64 og hk'et er Asus P8Z68 Deluxe Noen forslag til hva jeg kan prøve? Takker på forhånd Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Prøv å koble disken til en annen kontroller (det er Marvell og JMicron kontrollere på det kortet), og sjekk at det booter. Så kan du enable RAID på ICH, og dermed installere drivere. http://superuser.com/questions/155939/how-to-install-raid-drivers-on-already-installed-windows-7 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hei Hårek og lobfredd Når vi ønsker å installere boot -critical drivers, som i tilfelle som tråden etterlyser, vet vi at der er mange løsninger. Løsningen som beskrives her, bruker DISM.exe som er a command-line verktøy. Hvordan: -vi laster ned drivere fra produsenten som er ment for å lage en diskett (slik det for eksempel var med XP ). Vi ekspanderer driver pakke i en folder vi har laget i C: eller eller et annet sted f.eks. USB hvis vi bruker USB-stick å boote fra og ikke en DVD. Den folder vi har laget heter den for eksempel \drivers -vi starter fra den Windows DVD plate og via Repair My Computer (ned til venstre i Install Now vinduet) går vi videre til vi er der hvor vi kan velge Command prompt option. -i command pronpt skal vi bruke: (tast ENTER etter hver kommando) DISKPART LIST VOLUME kommando ovenfor er for at vi skal merke oss hvilken bokstav har den Windows partisjon, den USB, eller andre partisjoner som vi være relevante for oss når det gjelder path, for å utføre Dism.exe Vi er avhenging av bokstavene som viser hvor Windows er installert, fordi vi skal installere drivere i den, og bokstaven hvor \drivers folder med alle drivere er å finne Vi sier i det eksemplet her at den Windows partisjon har bokstaven F: og at det er i den F: vi finner \drivers folder vi hadde laget (det var derimot C: bokstaven når vi var logget i Windows ) EXIT (for å avslutte Diskpart) Da er vi klare å installere drivere våres med følgende commando linje: Dism /image:F: /add-driver /driver:F:\drivers /recurse .......................................................................................... (/image:F: vil vise hvor windows er å finne) (/driver:F:\drivers vil vise hvor folderen med drivere vi har lager er å finne ) Etter reboot ,går vi i Biosen og skifte til Raid eller Ahci. Vi kan bruke Dism til å fjerne drivere og (som skaper problemer) eller installere drivere som er unsigned med å bruke /forceUnsigned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå